Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakici, Ayşehan
dc.contributor.authorEsmer, İlkin
dc.date.accessioned2020-12-10T08:17:56Z
dc.date.available2020-12-10T08:17:56Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220904
dc.description.abstractİzmir İlinde Bulunan Dört ve Beş Yıldızlı Otel İşletmelerinin Performans Değerleme Ve Geribildirim Sistemlerine Dair Bir Alan AraştırmasıBu araştırmada, insan kaynakları yönetiminin fonksiyonlarından biri olan performans değerleme ve sonuçların geribildirimi incelenmiştir. Performans değerleme faaliyetinin ne oranda ve ne amaçla uygulandığı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu aşamada kullanılan yöntemler, ortaya çıkan sonuçlar ele alınmıştır. Performans değerleme sonuçlarının geribildiriminin yapılıp yapılmadığı belirlenmiş ve geribildirimin etkileri araştırılmıştır.Sonuçlara ulaşabilmek için, literatür taramasına dayanan kuramsal bir çerçeve çizilmiş ve İzmir'de faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otellerde performans değerleme ve geribildirimi konusunda bir durum saptaması yapmak üzere anket yöntemi uygulanmıştır.Araştırmada, otellerin birçoğunun performans değerlemesi uyguladığı fakat bazı otellerde bu uygulamanın sistematik olmadığı ortaya çıkmıştır. Performans değerlemede ?çalışana anlatabilme ve anlaşılabilme? ve ?değerleme zamanı? en çok karşılaşılan sorunlardandır. Otellerin birçoğunda olumlu ve olumsuz performans değerleme sonuçlarının çalışana iletildiği görülmüştür.Otellerin kategorisi ne olursa olsun performans değerleme uygulamasının ve sonuçlarının geribildiriminin mutlaka yapılması gerektiği önerilmektedir. Performans değerleme veya geribildirimin yöntemi seçilirken otel tipi, çalışan sayısı ve çalışan özellikleri göz önünde bulundurulmalıdır. Bu uygulamaların insan kaynakları alanında eğitim almış ve aynı zamanda insan psikolojisinden anlayan uzman kişilerce yapılması önerilmektedir.
dc.description.abstractA Field Study on Performance Evaluation and Feedback Systems of Four and Five Star Hotel Enterprises in İzmir, Master Thesis, Mersin, 2011.In this research, performance evaluationandfeedbackof resultswhich is one ofthe activities ofhumanresource managementwas investigated. It was tried to determine that performance evaluation is used for which purpose and what extend. The methods which are used at this stage and results are dealed.Itwas determined that whether feedback of performance evaluation results are given and the effect of feedback was investigated.To reach theseresults, atheoreticalframeworkbased on the survey ofliterature was madeandthemethod of questionaire was appliedto conduct a situation analysis aboutthe performance evaluationandfeedback in fourandfivestarhotelsin Izmir.In this research,it is understood that most of hotels are using performans evaluation system but in some of them this application is not being used systematically. In performanceevaluation`to tell employeesandintelligibility` and`evaluation time` arethe mostcommonproblems. It is observed that in most of hotels, positive and negative evaluation results are conveyed to employees.It is recommended that performance evaluation and feedback of results should be applied no matter what hotel category. While choosing performance appsaisal or feedback method, hotel type, number of employees and employee characteristics should be considered. It is recommended that these applications should be made by experts who have training human resources and understand human psychology.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİzmir ilinde bulunan dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinin performans değerleme ve geribildirim sistemlerine dair bir alan araştırması
dc.title.alternativeA field study on performance evaluation and feedback systems of four and five star hotel enterprises in Izmir
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmIzmir
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmPerformance evaluation
dc.subject.ytmFeedback
dc.identifier.yokid416769
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296424
dc.description.pages191
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess