Show simple item record

dc.contributor.advisorGüney, Atilla
dc.contributor.authorAydoğan, Deniz
dc.date.accessioned2020-12-10T08:17:55Z
dc.date.available2020-12-10T08:17:55Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220901
dc.description.abstractBu çalışmada günümüz kentlerinin önemli mekansal formlarından biri olan alışveriş merkezleri ele alınmıştır. Öncelikle genel olarak alışveriş merkezlerinin tarihsel, ekonomik, sosyal ve siyasal olarak ifade ettikleri tartışılmış, daha sonra da Mersin özeline inilerek 2007 yılında faaliyete giren Forum Mersin alışveriş ve yaşam merkezi incelenmiştir. Forum Mersin alışveriş merkezi gerek kentsel alandaki yeri, gerekse iç dinamikleri bağlamında tartışılmıştır.Çalışma çerçevesinde ilk olarak alışveriş merkezleri tarihsel olarak ele alınmış daha sonra da bu mekanların ekonomik boyutu irdelenmiştir. Öte yandan bu mekanların barındırdığı tarihsel ve ekonomik özelliklerinin ötesinde sahip olduğu kültürel, sosyal, siyasal ve yönetimsel anlamlar da araştırma boyunca tartışılmıştır. Bu genel tartışmaların Mersin ve Forum Mersin alışveriş merkezi özelinde nasıl şekillendiğini görmek amacıyla da anket, görüşme ve gözleme dayanan görgül bir çalışma ortaya konulmuştur.Anahtar Kelimeler: Alışveriş Merkezi, Organize Perakendecilik, Tüketim Kültürü, Gündelik Hayat, Kamusal Mekan, Güvenlik, Modernizm, Postmodernizm
dc.description.abstractAt this thesis, shopping malls that one of the important spatial forms of contemporary cities, had been studied. Firstly, shopping malls had been discussed from an overall perspective including historical, economic, social and political dimensions and later research had been specifically focused on Mersin and Forum Mersin shopping and living center. Forum Mersin shopping center had been analyzed regarding either its place in the city or its interior dynamics.During the thesis, first of all shopping malls had been studied historically and later economically. Nevertheless, these spaces had been analyzed not only from historical and economic perspectives but also from a perspective including cultural, social, political and administrative dimensions. Also survey studies, interviews and observations had been hold in order to analyze what common discussions refers specifically in Mersin and Forum Mersin shopping center.Key Words: Shopping Mall, Organized Retailing, Consumption Culture, Everyday Life, Public Space, Security, Modernism, Postmodernismen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleYeni toplumsal yaşam alanları olarak alışveriş merkezleri: Forum Mersin örneği
dc.title.alternativeShopping malls as new social living spaces: The case of Forum Mersin
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmShopping
dc.subject.ytmConsumption culture
dc.subject.ytmConsumption society
dc.subject.ytmForum
dc.subject.ytmShopping centers
dc.subject.ytmPublic space
dc.subject.ytmMersin
dc.identifier.yokid417595
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296419
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess