Show simple item record

dc.contributor.advisorBirdir, Kemal
dc.contributor.authorDerinalp, Seda
dc.date.accessioned2020-12-10T08:17:43Z
dc.date.available2020-12-10T08:17:43Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220857
dc.description.abstractOtel mutfaklarının, müşteri memnuniyetinin sağlanması, beklenen kar oranının yakalanması, yiyecek satış gelirinin yüksek olması, yiyecek maliyetinin minimuma indirilmesi gibi birçok amaçları vardır. Belirlenen bu hedeflerin gerçekleşmesi ve otel mutfaklarının başarı sağlayabilmesi için mutfak yönetiminin planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon ve denetim olmak üzere temel yönetim fonksiyonlarını yerine getirmeleri beklenmektedir.Ancak mutfak yöneticisi (şef) yönetim süresince bu görevleri yerine getirirken bir takım sorunlarla karşılaşmaktadır. Bu sorunlardan bazıları; mutfakta yetki ve sorumlulukların açık ve net olmaması, otel sahiplerinin ve üst yönetimin mutfak yönetimine müdahale etmesi, mutfak personelinin uzun süre istihdam edilememesi ve işe bağlılığının düşük olması, mutfak personeline düşük ücretlerin ödenmesi, mutfak personeline hizmet içi eğitim verilmemesi olarak sıralanabilir.Bu çalışma Türkiye'de faaliyet gösteren 4 ve 5 yıldızlı otellerde çalışan mutfak yöneticilerinin mutfak yönetiminde karşılaştıkları yönetsel sorunları tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Evreni oluşturan otellerin coğrafik açıdan dağınık olmasından kaynaklanan zorlukları ve getireceği yüksek maliyet nedeni ile araştırmada ?faks ile anket? yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya katılan deneklerin verdikleri cevaplar Sosyal Bilimler için geliştirilmiş hazır istatistik programları kullanılarak analiz edilmiştir. Yöneticilerden anket formlarındaki ?Yaş?, ?Cinsiyet?, ?Eğitim Durumu?, ?Mesleki Tecrübe?, ?Otel Yıldız Sayısı? ve ?Otel Faaliyet Durumu?na verdikleri cevapların ortalamalarında mutfak yöneticilerine göre anlamlı bir farklılık olup olmadığını saptamak amacıyla ?T-testi? ve ?ANOVA? analizleri yapılmıştır. Yapılan çalışma sonucuna göre ?Eğitimli mutfak çalışanı bulmakta sorun yaşanması? problemi, mutfak şeflerinin karşılaştıkları en önemli problem olarak ortaya çıkmıştır. ?Mutfakta yetki ve sorumlulukların açık ve net olmaması? probleminde, mutfak şeflerinin cinsiyetlerine göre anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Ayrıca, ?mutfak personelinin çalışma saatlerinin uzun olması? probleminde, mutfak şeflerinin çalıştıkları otel yıldız sayısına göre anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Otel işletmeleri, Mutfak yönetimi, Mutfak yönetiminde yaşanan yönetsel sorunlar
dc.description.abstractThere are various objectives of the hotel kitchens. Among them are; to satisfy customers, to make profit from the food produced and sold, and to minimize the cost of producing food are probably the most important ones. To succeed in these objectives, the administration needs to plan, organize, manage, assess and audit the kitchens continuously.Kitchen chefs, while trying to accomplish these objectives, are facing some challenges. Some of these challenges are; not clearly stated roles and responsibilities, the interference of the upper management, high staff turnover rate; low wages paid to the staff in the kitchen and finally the lack of in-service staff development and support to the staff.This study has been conducted to assess the issues faced in the 4 and 5 star hotel kitchens by the kitchen administration. Due to the geographical distance between the hotels, surveys have been faxed to the kitchen chefs. The survey responses have been analyzed using a statistical program for social sciences. T-Test and ?Anova? test has been utilized to determine whether there are substantial differences in the responses the chefs provided to the age, sex, educational status, professional experience, the number of starts the hotel had, and the operation of the hotel. The result of the study showed that, ?Difficulty in finding trained kitchen employees? is turned out to be the most significant problem kitchen chefs have encountered. ?The problem that authority and responsibilities are not certain and clear? showed significant differences between genders of kitchen chefs. ?Kitchen staff has long hours to work? problem, on the other hand, showed significant differences between the number of hotel star which kitchen chefs work.Key Words: Hotel establishments, Kitchen management, Managerial problems in hotel kitchensen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleDört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde mutfak şeflerinin karşılaştıkları yönetsel sorunların tespiti ve çözüm önerileri
dc.title.alternativeThe identification and solutions of the administrative problems kitchen chefs face at four and five star hotels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği ve Otelcilik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFood and beverage management
dc.subject.ytmFood and beverage
dc.subject.ytmFood and beverage preparation
dc.subject.ytmConductors
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmManagement problems
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmKitchen
dc.identifier.yokid441085
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid322353
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess