Show simple item record

dc.contributor.advisorYenipınar, Uysal
dc.contributor.authorBenli, Sercan
dc.date.accessioned2020-12-10T08:17:18Z
dc.date.available2020-12-10T08:17:18Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220776
dc.description.abstractFarklı tatları keşfetmek ve yöresel lezzetleri deneyimlemek amacıyla yapılan seyahatler, son yıllarda önemli bir popülerlik kazanmıştır. Bu tez çalışmasında, Mersin'i ziyaret eden yerli turistlerin, yöresel lezzet deneyimlerinin destinasyon imajı algılarına ve destinasyon sadakati davranışlarına etkisi incelenmiştir. Araştırma, ilişkisel tarama modeliyle sınamacı ve keşfedici türde tasarlanmıştır. Veriler, birçok araştırmacı tarafından geliştirilen ölçekler ile oluşturulan bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Anket, kolayda örnekleme tekniğine göre yüz yüze uygulanmıştır. 01 Mayıs 2014 tarihinde başlayan anket uygulaması 30 gün sürmüştür. Anket uygulaması sonunda kullanılabilir 410 adet anket elde edilmiştir. Analizlerde betimleyici istatistiklerin yanı sıra, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizlerinden ve yapısal eşitlik modeli yol analizinden yararlanılmıştır. Çalışmada katılımcılar, yerel yiyecek deneyimlerini kültürel deneyim, duyulara hitap, bireyler arası ilişki ve psikolojik rahatlama olmak üzere dört faktörde algılamışlardır. Bununla birlikte katılımcıların, Mersin'in destinasyon imajını; eğlence ve açık hava etkinlikleri, yiyecek çeşitliliği ve tesisler, fiyat ve değer, doğal kaynaklar, çevre, tarihi mekanlar, ulaşılabilirlik olmak üzere yedi faktörde, destinasyon sadakatini ise tek faktörde algıladıkları tespit edilmiştir. Yapısal eşitlik modeli yol analizine göre turistlerin yöresel lezzet deneyimlerinin, destinasyon imajı ve destinasyon sadakati üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğu bulgulanmıştır. Bununla birlikte, turistlerin yöresel lezzet deneyiminin, destinasyon sadakati üzerindeki etkisinin, algılanan destinasyon imajı sayesinde anlamlı olarak arttığı tespit edilmiştir. Sonuç olarak, turistlerin yöresel lezzet deneyimlerinin başarısının destinasyona yönelik davranışsal eğilim göstermelerinde etkili olduğu, bununla birlikte destinasyon imajının bu eğilimi önemli ölçüde artıran bir unsur olduğu görülmektedir. Tez çalışması, bu noktaya dikkat çeken kavramsal ve uygulamaya yönelik çıktılar ile sonlandırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yöresel lezzetler, yerel yiyecek deneyimi, destinasyon imajı, destinasyon sadakati, Mersin
dc.description.abstractTravelling to explore different tastes and local flavours has gained considerable popularity in recent years. In this dissertation, the effect of local flavour experience, on the perceived destination image and destination loyalty was investigated in the scope domestic tourists visiting Mersin. The research was designed as testing and the exploratory type of research under the relational search model. The study conducted by the means of questionnaire composing certain scales which were developed by the several researchers before. The questionnaire was applied by face-to-face conversations through convenience sampling method. The data gathering process was set off on the 1st of May, 2014, and lasted 30 days. In total 410 completed surveys were collected. For the statistical analyses, from descriptive statistics, explanatory and confirmatory factor analysis, and structural equation modelling path analysis were benefited. The results showed that tourists perceived local taste experience under the four factors composing; cultural experience, appeals to the senses, interpersonal relationships, and psychological relief. Furthermore, while tourists were perceived destination image under seven factors involving entertainment and outdoor activities, a variety of food and facilities, price and value, natural resources, environment and historic sites, the destination loyalty were perceived as a single factor referring one's behavioural aptitude. The results of the structural equation modelling path analysis showed that the local taste experiences of tourists have a positive effect both on destination image and on destination loyalty. However, it was understood that destination image is a key attitudinal factor mediating the effect of local flavour experiences on destination loyalty. In conclusion, the success of the tourists' local taste experiences had an impact on their behavioural aptitudes to the destination; nonetheless, the destination image is one of the vital factors that is influential in increasing the relation between one's local taste experience and loyalty to destination. Thesis was ended up with both conceptual and practical outcomes and suggestions for the future studies.Key words: Local tastes, local food experience, destination image, destination loyalty, Mersinen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleYöresel lezzet deneyiminin destinasyon imajı ve destinasyon sadakati üzerine etkisi: Mersin`i ziyaret eden yerli turistler üzerinde bir araştırma
dc.title.alternativeThe effects of local taste experience on destination image and destination loyalty: An investigation on domestic tourists visiting Mersin
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmLocal product
dc.subject.ytmLocal cuisine
dc.subject.ytmTourists
dc.subject.ytmMersin
dc.subject.ytmCustomer loyalty
dc.subject.ytmFood and beverage
dc.subject.ytmTourism business
dc.identifier.yokid10025713
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid364783
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess