Show simple item record

dc.contributor.advisorKaradeniz, Erdinç
dc.contributor.authorZencir, Banu
dc.date.accessioned2020-12-10T08:17:05Z
dc.date.available2020-12-10T08:17:05Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220748
dc.description.abstractBu tezin temel amacı Mersin ilinde faaliyet gösteren üç-dört-beş yıldızlı otel işletmeleri ve A grubu seyahat acentalarının Basel-II Kriterleri'ne uyum düzeyinin analiz edilmesidir. Bu bağlamda oluşturulan anketle Mersin ilinde faaliyet gösteren 11 adet 3 yıldızlı, 12 adet 4 yıldızlı, 3 adet 5 yıldızlı otel işletmesi ile 28 adet A grubu seyahat acentasından veri toplanmıştır. İşletmelerden elde edilen veriler frekans analizine tabii tutulmuştur. Tezde ayrıca ticari bankaların kredi departmanlarıyla görüşülerek kredilendirme sürecinde Basel-II kriterlerine dikkat edilip edilmediği ve otel işletmelerin ile seyahat acentalarının bu süreçte yaşadıkları sorunlar bankacılık sektörü açısından da değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bununla beraber Türkiye Cumhuriyet Sektör Bilançolarından yararlanılarak Konaklama ve Yiyecek Hizmetleri Alt Sektörünün 2010-2012 yılları arasındaki banka kredilerini kullanma düzeyleri analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda da otel işletmelerinin ve seyahat acentalarının Basel II kriterlerini bilmedikleri ve finansal kararlar alırken bu kriterleri uygulamadıkları saptanmıştır. Mersin'de faaliyet gösteren ticari bankalarla yapılan görüşmeler sonucunda Basell-II kriterlerinin Mersinde faaliyet gösteren otel işletmeleri ve seyahat acentalarına tam anlamıyla uygulanmadığı saptanmıştır. Araştırmada yine konaklama ve yiyecek hizmetleri alt sektörünün banka kredisi kullanım düzeyinin fazla olduğu belirlenmiştir.Anahtar kelimeler: Basel-II Kriterleri, Otel İşletmeleri, Seyahat Acentaları, Ticari Bankalar,Mersin
dc.description.abstractThe main aim of this thesis is to analyzing of compliance process for Basel-II criterias of three-four-five stars hotel companies and Group (A) travel agencies operated in Mersin city. In this context, data were collected by questionnaire created from 11 three stars, 12 four stars, 3 five stars hotel companies and 28 group (A) travel agencies operating in the Mersin city. The data obtained from these companies that were subjected to frequency analysis. Also it has been studied in terms of the banking sector that the attention of Basel-II criterias in the lending process and determine the problems faced by hotel companies and travel agencies in this process by discussing with the credit department of commercial banks. Nevertheless the levels of using bank loans of Hotel and Restaurant sector by Central Bank of the Republic of Turkey sector balance sheets between 2010 – 2012 years is researched. In the analysis result, it is determined that the hotel companies and travel agents have no information about the Basel II criterias. In addition it is determined to not fully implement of Basel-II criterias to hotels and travel agencies as a result of interviews with commercial banks operating in Mersin. Also it is determined to be higher level of using the bank loan in accommodation and food services sub-sector. Key words: Basel-II Criterions, Hotel Managements, Travel Agencies, Commercial Banks, Mersin.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMersin`de faaliyet gösteren turizm işletmelerinin basel II kriterlerine uyum sürecinin analizi
dc.title.alternativeAnalysis of compliance process for basel-II criterias of tourism companies in Mersi̇n
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBasel II
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmTravel agencies
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmMersin
dc.subject.ytmBasel criteria
dc.subject.ytmTourism businesses
dc.subject.ytmTourism sector
dc.subject.ytmMersin
dc.identifier.yokid10047732
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid362494
dc.description.pages243
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess