1950 sonrası Türkiye`de bir kimlik ve muhalefet aracı olarak müzik
dc.contributor.advisor | Azman, Ayşe | |
dc.contributor.author | Arikan, Münevver | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:17:04Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:17:04Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220746 | |
dc.description.abstract | Tarihsel süreç içinde müzik farklı toplumların kimlik tanımlamalarında sahip oldukları en önemli temsil biçimi olma dışında aynı zamanda egemen siyasi iktidarlara karşı da muhalefet aracı olmuştur. Türk toplum geleneğinde de güçlü bir müzik geleneği söz konusudur. Osmanlı Devletinde müzik hem farklı toplum kesimlerinin kimlik temsili olmuş, hem de siyasal iktidarla olan ilişkilere ışık tutmuştur. Bu çalışma kapsamında incelenen Osmanlı'ya baktığımızda müziğin hem merkezi temsil eden biçimleri hem de merkez dışı kalan toplum kesimlerine ait farklı görünümleri olduğu görünümleri olduğu gözlemlenmektedir. Yöneten ve yönetilen arasındaki ayrılık tarih boyunca önemli bir problem olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu ayrılık kendisini müzikte de belirgin bir biçimde göstermektedir. Bu ayrılık günümüze kadar gelerek müzikte de kendisini belirgin bir şekilde göstermiştir. Dolayısıyla 1950'den günümüze protest/heretik/özgün gibi birtakım müzik türleri ortaya çıkmış ve kimlik ve muhalefet aracı olarak kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Müzik, Merkez-Çevre, Tasavvuf, Muhalif Müzikle | |
dc.description.abstract | In historical process, in addition to the fact that music was the most important form in describing the identity of societies, it also bacame an opposition mediator against sovereign political powers. It is discussed that there is a powerfull music tradition in Turkish society tradition too. In Ottomon Government, music both baceme an identity representing of different societies sectors and lighted the way for relationships with political power. With in the context of this study, when we look to Ottoman, it is watched over that there was different apparance which belonged music's both the form representing center and society sectors being out of center. The difference between the governer and governed has seen as an important problem during history. This difference shows itself clearly in music ,too. Although some stylistic variations happened, this thought system which fed from music never lost their opponents of the properties. Thus, from 1950 to the present, protest/heretic/original as some types of music emergedand they were used as identity and opposition tool.KeyWords: Music, Center-Environment, Sufism, Protest Musics. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | 1950 sonrası Türkiye`de bir kimlik ve muhalefet aracı olarak müzik | |
dc.title.alternative | Music as a means of identification and opposition in Turkey after 1950 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.subject.ytm | Opposition | |
dc.subject.ytm | Identity | |
dc.identifier.yokid | 10047283 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 363153 | |
dc.description.pages | 227 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |