Kutluğ Ataman sinemasında ve videolarında kimlik sorunsalı
dc.contributor.advisor | Erkılıç, Hakan | |
dc.contributor.author | Has, Emrah Bariş | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:16:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:16:56Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-11-26 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220729 | |
dc.description.abstract | Sinema eğitimi almış ve yaratıcı çalışmalarıyla dikkat çekmiş olan Kutluğ Ataman, filmleri ve enstalasyonlarıyla çağdaş sanat alanında uluslararası başarılar göstermiştir. Çalışmalarının sınırları ortadan kaldıran üretim pratiği, çalışmanın içeriğinden yola çıkarak oluşturduğu enstalasyonları, onun sanat alanında yeniden konumlandırılmasını sağlamıştır. Kimlik olgusunu sinema ve videolarında cinsiyet, etnik kimlik, beden, ırkçılık ve ötekilik bağlamında ele alan sanatçı, kamerasını sıradışı ve toplumun kenarına itilmiş kısaca aykırı kişilere yöneltmiştir. Çalışmalarının merkezine farklı kişileri yerleştiren Ataman, böylece kendi otoportresini de tamamlamaya çalışmaktadır çünkü bu kişilerin kendisiyle aynı saplantılara ve sorunlara sahip olduğunu belirtmektedir. | |
dc.description.abstract | Kutluğ Ataman got his education in the area of movie education. He has been drawn publicly attention with his creative films and installations in contemporary art. Obviously, he is quite well recognized artist. While he has created his workings, he ignored the boundaries. Because of his installations with his works, he was relocated in his area. He defined identity in his movies and video arts with sexuality, ethnicity, body, racism and the other. In short, he turned the lens minorities and marginalized. While Ataman has put different personalities in his movies such as obsessive and problematic one, he has completed his auto portray. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Radyo-Televizyon | tr_TR |
dc.subject | Radio and Television | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Kutluğ Ataman sinemasında ve videolarında kimlik sorunsalı | |
dc.title.alternative | Identity problematic in the Kutluğ Ataman's cinema and videoarts | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-26 | |
dc.contributor.department | Radyo Televizyon ve Sinema Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Gender identity | |
dc.subject.ytm | Gender identity | |
dc.subject.ytm | Ataman, Kutluğ | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Video | |
dc.subject.ytm | Identity problem | |
dc.subject.ytm | Identity | |
dc.identifier.yokid | 10074651 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 419254 | |
dc.description.pages | 156 | |
dc.publisher.discipline | Sinema Bilim Dalı |