The sense of efficacy and sociological moods of the teachers working in both primary and secondary schools: As an example Mersin
dc.contributor.advisor | Arslan, Durmuş Ali | |
dc.contributor.author | Sözer, Zehra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:16:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:16:53Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220723 | |
dc.description.abstract | Eğitim, bir toplumun gelişmesi ve kalkınması açısından oldukça büyük bir önem taşımaktadır. Bu nedenle geçmişten günümüze kadar toplumlar eğitim sistemlerini geliştirmek için çeşitli mücadeleler vermişlerdir. Eğitim sistemi içerisinde yaşanan değişim ve gelişimler, sisteme dışarıdan etki eden çeşitli faktörlerin yanı sıra sistemin kendi bünyesinde barındırdığı sisteme ait olan faktörler sayesinde de gerçekleşmiştir. Sisteme içeriden etki eden bu faktörlerden birisi ve belki de en önemlisi sistemin bileşenleri arasında yer alan öğretmenlerdir. Ülkemizde köy ve kent yerleşim birimlerinde görev alan öğretmenler, eğitim sisteminin önemli bileşenlerinden biri olarak Türk eğitim sisteminin gelişmesi ve amaçlarını yerine getirmesi adına görevlerini yerine getirmektedirler. Ancak köy ve kent yerleşim yerleri sosyo-ekonomik, demografik ve kültürel koşullar bağlamında farklı özelliklere sahip olduğu için bu farklılık, köy ve kentte görev alan öğretmenlerin yaşadığı sorunlardan, öğretmenlik mesleğine yönelik algısına kadar pek çok unsur üzerinde de farklılık yaratmaktadır. Ülkemizde son yıllarda köylerin kalkındırılması ve köylerdeki yaşamın iyileştirilmesi amacıyla çeşitli kanunların çıkarılması gibi çeşitli uygulamalar hayata geçirilmiş olsa da günümüzde, kendine has özelliklerinden dolayı köy ve kent arasındaki farklılıklar varlıklarını korumaktadır. Bu nedenle bu araştırma kapsamında Mersin iline bağlı köy ilkokul ve ortaokullarında görev alan öğretmenler incelenmiştir. Bu araştırmanın amacı Mersin merkeze bağlı köy ilkokul ve ortaokullarında görev alan öğretmenlerin sosyolojik profillerinin yanı sıra, öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını belirlemektir.ANAHTAR KELĠMELER: Eğitim, Sistem, Eğitim Sistemi, Öğretmen, İlkokul, Ortaokul, Öğretmenlerin Mesleki Tutumları. | |
dc.description.abstract | Education has a considerable importance regarding development and growth of a society. Foır this reason, societies have spent various efforts for improving their education systems. Changes and developments experienced in the education system are realized by various factors hgaving eternalaffects on the system, as well as factors belonging to the system available within the system. One of these internal affects on the system and maybe the most important one is teachers among components of the system. Teachers working in villages and cities of our country are performing their missions for improving Turkish education system and reaching their aim as one of the most important components of education system. However, as villages and cities have different characteristics in respect of socio-economic, demographic and cultural terms, these differences creates many discrepancies on many elements from problems experienced by teachers working in villages or cities to perception of teaching occupation. Despite various applications are enforced recently in our country such as developing villages and enacting various laws for improving lives in villages, differences between villages and cities are continuing due to their nature. For this reason, teachers working in Mersin province villages primary and secondary schools are examined. Aim of this study is to determine sociological profiles of teachers working in village primary and secondary schools connected to Mersin province and their attitude towards teacher occupation.KEY WORDS: Education, System, Education System, Teacher, PrimarySchool, Secondary School, Occupational Attitudes of Teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | The sense of efficacy and sociological moods of the teachers working in both primary and secondary schools: As an example Mersin | |
dc.title.alternative | Köy ilkokul ve ortaokullarında görev yapan öğretmenlerin sosyolojik profilleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları: Mersin örneği | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary school teachers | |
dc.subject.ytm | Vocational attitude | |
dc.subject.ytm | Mersin | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Village education | |
dc.subject.ytm | Villages | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Sociological profiles | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.identifier.yokid | 10056859 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 380057 | |
dc.description.pages | 180 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |