Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdağ, Gürkan
dc.contributor.authorAydin, Melih
dc.date.accessioned2020-12-10T08:16:18Z
dc.date.available2020-12-10T08:16:18Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-05-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220651
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde çalışan işgörenlerin örgütsel bağlılık ve örgütsel sinizm tutumları arasında bir ilişki olup olmadığını saptamak ve bu ilişkinin derecesini ortaya koymaktır. Çalışma sonucu elde edilen bulgular neticesinde örgütsel sinizmin alt boyutları olan duyuşsal sinizm, davranışsal sinizm ve bilişsel sinizm türleriyle, örgütsel bağlılık arasında negatif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Çalışmada verilerin analiz edilmesinde ve örgütsel bağlılık ile örgütsel sinizm arasındaki ilişkinin incelenmesi için çoklu regresyon ve korelasyon analizleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular örgütsel sinizm düzeyinin arttığı durumlarda örgütsel bağlılığa yönelik tutumların azaldığını ortaya koymaktadır. Elde edilen bu sonuç alanyazında var olan ve örgütte sinik davranışlar sergileyen bireylerin, örgütsel bağlılık düzeylerinin düştüğüne yönelik önceki çalışmalara ait bulgularla da örtüşmektedir. Çalışma bulguları dikkate alındığında, otel çalışanları örgütlerinde sinizmi en çok sinizmin alt boyutlarından bilişsel sinizm boyutunda yaşamaktadırlar. Araştırma bulguları ayrıca iş görenlerin örgütsel sinizmi en düşük duyuşsal boyutta yaşadıkları sonucunu da ortaya çıkmıştır. Nihai olarak ise araştırmanın gerçekleştirildiği evrende çalışanların örgütsel sinizm ve örgütsel bağlılık düzeylerinin orta düzeyde olduğunu söylemek mümkündür.Anahtar Kelimeler: Örgütsel bağlılık, Örgütsel sinizm, Güneydoğu Anadolu, Oteller
dc.description.abstractThe purpose of the study was to determine whether relationship exists between organizational commitment and organizational cynicism attitudes among hotel employees who were employed in four and five star hotels located in the Southeastern Anatolia Region and to reveal the extent of the relationship. As a result of study findings, there was significant negative relationship between three sub dimensions of organizational cynicism (affective cynicism, cognitive cynicism and behavioral cynicism) and organizational commitment. Correlation and multiple regression analysis were applied to analyse data and identify the relationship between organizational commitment and organizational cynicism. According to the findings of the research, it was revealed that, as the level of organizational cynicism arises, attitudes toward organizational commitment decrease. Those results were consistent with findings of the previous studies that employees with cynical behaviours exhibited lower commitment within the organization. The results of this research indicated that hotel employees mostly experienced cognitive cynicism among sub dimensions of cynicism and they rarely experienced affective cynicism. Eventually, it is possible to affirm that, employees who constituted the universe of the research, were with medium level of organizational cynicism and organizational commitment.Key Words: Organizational commitment, Organizational cynicism, Southeastern Anatolia,Hotelsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütsel bağlılık ve örgütsel sinizm ilişkisi: Güneydoğu Anadolu bölgesinde faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri çalışanlarına yönelik bir araştırma
dc.title.alternativeThe relationship between organizational commitment and organizational cynicism: A research on four and five star hotels' employees in the Southeastern Region of Anatolia, Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-05-02
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSoutheastern Anatolia region
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmOrganizational cynicism
dc.subject.ytmOccommodation enterprises
dc.subject.ytmHotels
dc.subject.ytmHotel business
dc.subject.ytmHotel personel
dc.subject.ytmWorkers
dc.identifier.yokid10086887
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid431538
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess