Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakici, Abdulcelil
dc.contributor.authorKuhzady, Salar
dc.date.accessioned2020-12-10T08:15:25Z
dc.date.available2020-12-10T08:15:25Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-10-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220543
dc.description.abstractTurizmde kişiler arası konaklama paylaşımı (Peer to peer-P2P) konaklama eğilimi, geleneksel konaklamaya göre daha baskın bir eğilim haline gelme potansiyeline sahiptir. Bu doğrultuda, eşler arası konaklama konusunda daha önce yapılan çalışmaların güven ve motivasyon üzerine odaklandığı görülmüştür. Ancak bu çalışmada Couchsurfing deneyimine katılımın destinasyon bilinirliği, genel destinasyon imajı ve davranışsal niyet üzerindeki ekilerinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. Aynı şekilde çalışmada, Türkiye ziyareti sırasında Couchsurfing uygulamasını kullanan seyahatçilerin kişiler arası konaklama deneyimleri ile davranışsal niyetleri arasındaki ilişkide genel destinasyon imajı ve destinasyon bilinirliğinin aracılık etkisi incelenmektedir. Veriler internet üzerinden oluşturulan bir anket ile toplanmıştır. Ayrıca, verilerin analizi ve önerilen hipotezlerin test edilmesi için yapısal eşitlik modellemesinden yararlanılmıştır. Çalışmanın sonucunda, ileri sürülen modelin verileri doğruladığı ortaya koyulmuştur. Bulgular, Couchsurfing kullanımında güvenin inşası için en temel ölçütün referans olan kişi sayısının (=3.93) olduğunu göstermiştir. Bulgular arasında ayrıca, kültürlerarası alışverişin (=4.17) sağlanmasında bir fırsat olarak Couchsurfing kullanımının öncül faktör olduğu ortaya koyulmuştur. Bunlara ek olarak, Couchsurfing'e katılımın destinasyon imajı, destinasyon bilinirliği ve davranışsal niyetler üzerinde doğrudan etkiye sahip olduğu bulgular arasında yer almıştır. Tüm bunların yanında, kişiler arası konaklama deneyimleri ile davranışsal niyetleri arasındaki ilişkide, genel destinasyon imajı ve destinasyon bilinirliği değişkenlerinin kısmi aracılık etkisine sahip olduğu da saptanmıştır.
dc.description.abstractPeer to peer accommodations have potential to become the dominant trend in tourism and shacked up the traditional accommodations. Accordingly, while the most of the previous studies on P2P accommodation have focused on trust and motivation this study was aimed to reveal the impacts of involvement in Couchsurfing experience on destination familiarity, overall destination image and behavioral intentions. Likewise, it explores the possible mediating effects of overall destination image and destination familiarity on the relation between involvement in peer-to-peer accommodation and behavioral intentions of the travelers who used Couchsurfing during visit Turkey. A self-administrated survey via the internet was conducted to collect the data. Additionally, structural equation modeling was adopted to analyze the data and testing the proposed hypotheses. The results of this study revealed that the proposed model fits the data. The findings regarding the Influencing features in trust building on Couchsurfing showed that number of references (=3.93) was the main feature for trust building. Results also reveal that finding an opportunity for intercultural exchange (=4.17) was the first drivers of travelers to use Couchsurfing. Additionally, findings also indicating that involvement in Couchsurfing has a positive direct effect on destination image, destination familiarity, and behavioral intentions. Moreover, findings were identified the partial mediating effect of overall destination image and destination familiarity on the relation between involvement in peer-to-peer accommodation and behavioral intentions.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleThe impacts of involvement in the peer to peer accommodation on destination familiarity, image and behavioral intentions of tourists: A research on couchsurfers visited Turkey
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-10-10
dc.contributor.departmentTurizm İşletmeciliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmOccommodation
dc.subject.ytmDestination
dc.subject.ytmBehavioral intention
dc.subject.ytmCouchsurfing
dc.subject.ytmSharing economy
dc.identifier.yokid10182559
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid491359
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess