Show simple item record

dc.contributor.advisorPehlevan, Zekai
dc.contributor.authorSelçuk, Tamer
dc.date.accessioned2020-12-10T08:07:19Z
dc.date.available2020-12-10T08:07:19Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220087
dc.description.abstractÖZETTamer SELÇUKBu araştırma, ortaöğretim kurumlarında ders dışı okul spor faaliyetlerininmevcut durumu ve sorunları belirleyerek, cinsiyete bağlı olarak ebeveynlerin mesleklerive destekleme durumu, spora başlama sınıfı, Öğrencilerin katıldığı spor branşı, bubranşı tercih nedeni, bu faaliyetlere katılımdan dolayı derslerdeki başarının değişimi,katılımdan dolayı karşılaşılan sorunlar, ruhsal ve fiziksel değişimler, ders dışı okul sporfaaliyetlerine teşvik eden kişiler, bu faaliyetlerin daha verimli olması için ileri sürülengörüşler açısından incelemek ve çözüm önerileri geliştirmek amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, Mersin il merkezindeki ortaöğretim okullarında,ders dışı okul spor faaliyetlerine katılan 456 kız, 1417 erkek olmak üzere 1873 öğrencioluşturmaktadır.Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen 15 maddelik bir anket formu iletoplanmıştır. Anketler, doğrudan araştırmacı tarafından ve okullar arası müsabakalarıtakip eden 8 kişilik Milli Eğitim Müdürlüğü l Lig Heyetinde görevli beden eğitimiöğretmenleri tarafından uygulanmıştır.Verilerin istatistiksel çözümlenmesinde yüzde ve frekans ile birlikte, gruplararasındaki yüzde dağılımı arasında anlamlı bir farklılığın olup olmadığına ilişkin ?Ï2?testinden yararlanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi .05 olarak alınmıştır.Araştırma sonucunda; ders dışı okul spor faaliyetlerine katılan öğrencilerin %75.7'si erkek, %24.3'ü kız olarak tespit edilmiştir. Katılan öğrencilerin babalarınınmesleği en sık %39.6 ve anne mesleği olarak %39.9 ile memur olduğu bulunmuştur.Faaliyete katılan öğrencilerin ailedeki kişi sayılarında %56.6 ile 2-4 kişilik aileoldukları görülmüştür. Kalabalık ailelerin bu faaliyetleri desteklemedikleri sonucuortaya çıkmaktadır. Ailedeki kişi sayısı arttıkça faaliyetlerin desteklenmediğianlaşılmıştır.Faaliyetlere en çok 9. ve 10. sınıftan katılım olmuş (sırasıyla %48.5, %37.3), sonsınıf öğrencilerinin katılımı az olmuştur. Spora başlama sınıfı olarak %52.3 ile en çok 6.sınıf olduğu tespit edilmiştir. Tercih edilen spor faaliyeti olarak en çok, erkeklerde%40.4 ile ?futbol?, kızlarda ise %52.6 oranında ?voleybol? olduğu ortaya çıkmıştır.Tercih edilen branşın seçim nedeni olarak erkeklerde daha çok ?sporu meslek olarakvii
dc.description.abstractABSTRACTTamer SELÇUKThis research has been performed in order to investigate and develop suggestivesolutions by determining the present condition and the problems with additional sportsactivities in secondary schools in terms of the occupations of the parents and theirsupport depending on gender, the grade which the student starts sport, the sports branchwhich students participate and the reason why they prefer that, the change in theacademic success and the problems which they come across because of theirparticipation in these activities, psychological and physical changes, the people whoencourage those students in these additional sports activities and the opinions putforward so as to enable these activities to be more productive.The study group of the research in Mersin Province consists of 1873 students(456 female, 1417 male) who participated in these additional sports activities insecondary schools.The data has been gathered by the researcher using a questionnaire form whichconsists of 15 topics. The questionnaires have been applied to those students by 8physical education teachers in Mersin League Committee in Mersin Directorate ofNational Education.The ?Ï 2? test has been used for analyzing the data statistically regarding whetherthere is a significant difference between the groups with statistical percent andfrequency. In the research, the significance level was taken as .05.In the consequence of the research, it has been determined that 75.7 % of theparticipants were male and 24.3 % were female. It has been found that the commonestoccupation of the fathers of the participants is official with a percentage of 39.6 and themothers? is official with a percentage of 39.9, as well. The participants? families consistof 3 to 4 family members mostly with a percent of 56.6. As a result of this datum,crowded families do not support such activities. The more the number of the familymembers is, the less the support becomes.A great many of the participants were the students from the 9th (48.5 %) and the10th (37.3 %) grades in secondary schools. The 6th grade has been found to be the firstyear in which 52.3 % of the participants started their sports activities. The mostixen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin ders dışı spor yarışmalarına katılımı ve sorunları (Mersin İli örneği)
dc.title.alternativeThe participation and related problems of extracurricular school sport competitions of high school level students (for mersin city)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid158126
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid192978
dc.description.pages69
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess