Beden eğitimi öğretmenlerinin şiddete başvurma düzeylerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Pehlevan, Zekai | |
dc.contributor.author | Çifçi, Ferhat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:07:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:07:15Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220071 | |
dc.description.abstract | ÖZETFerhat Ç FÇBu araştırma, beden eğitimi öğretmenleri ve diğer öğretmenlerin şiddetebaşvurup başvurmadıklarını, eğer başvuruyorlarsa bunun türünü, şeklini ve düzeyini;cinsiyet, medeni durum ve yaş değişkenleri açısından araştırmak ve bu durumu, ortadankaldırmak için öneriler geliştirmek amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, Mersin il merkezinde bulunan 20 ilköğretim ve14 ortaöğretim okulundan; 8. ve 11. sınıflarda okuyan 564 kız, 654 erkek olmak üzeretoplam 1218 öğrenci oluşturmaktadır.Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen 18 maddelik bir anket formu iletoplanmıştır. Anketler bizzat araştırmacı tarafından öğrencilere okullarına gidilerekuygulanmıştır.Verilerin istatistiksel çözümlenmesinde yüzde ve frekans ile birlikte gruplararasında anlamlı bir farklılık olup olmadığına ilişkin ?X2? testinden yararlanılmıştır.Araştırmada anlamlılık düzeyi .05 olarak alınmıştır.Araştırma sonucunda, öğrencilerin % 54.8`i okulda öğretmenleri tarafındanşiddete uğramaktadır. Erkek öğrenciler kız öğrencilere göre öğretmenlerinden dahafazla şiddet görmektedir. Şiddeti en fazla okul yöneticilerinin uyguladığı tespitedilmiştir. Öğrencilerin % 19.5`i fiziksel, % 21.8`i duygusal anlamda beden eğitimiöğretmenleri tarafından şiddet görmektedir. Beden eğitimi öğretmenleri, fiziksel olaraken fazla ?şınav, mekik çektirme; top fırlatma; koşturma?; duygusal olarak ?aşağılama vesınıfta yalnız bırakma? şeklinde şiddet uygulamaktadır.Beden eğitimi öğretmenlerinin, öğrencilerine fiziksel ve duygusal şiddetuygulayıp uygulamadıkları; cinsiyet, medeni durum ve yaş değişkenlerine bağlı olarakincelenmiş ve fiziksel şiddet açısından medeni durum, duygusal şiddet açısından isecinsiyet ve medeni durum değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farkbulunmuştur (p< .05).Beden eğitimi öğretmenlerin en fazla ?sınıf düzenini bozucu davranışlardabulunma? nedeniyle öğrencilere şiddet uyguladığı tespit edilmiştir. Öğrenciler, şiddetiçoğunlukla derslikte görmektedir. Ayrıca, şiddet gören öğrencilerin davranışlarındadüzelmenin aksine hiçbir değişiklik olmadığı hatta daha da bozulduğu ve öğrencilerinbir sorun karşısında çözüm olarak şiddet uygulama eğilimli oldukları saptanmıştır.Bu bulgular ışığında öğretmen yetiştiren kurumların öğretmen adaylarına veMilli Eğitim Bakanlığının da öğretmenlere yönelik olarak istenmeyen öğrencidavranışları ile baş etme yöntemleri konusunda kapsamlı eğitim faaliyetleri yapmasıtavsiye edilmektedir. Ayrıca; şiddet mağduru öğrencilere ise sahip oldukları haklar veşiddet karşısında nasıl davranacaklarına ilişkin aydınlatıcı seminerler verilmesiönerilmektedir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACTFerhat Ç FÇThis research has been performed in order to find out whether physical educationteachers and the other ones apply violence or not, and if so, to search the kind, the formand the degree of the violence in terms of gender, marital status and age variables, andto develop suggestions so as to remove the applied violence mentioned above.The study group of the research in Mersin Province consists of 1218 students -564 female, 654 male - who study in 8th and 11th classes at 20 Primary schools and 14High schools.The data has been gathered by researchers using a questionnaire form whichconsists of 18 topics. The questionnaires have personally been carried out at schools bythe researcher.The ?X2? test has been used for analysing the data statistically regarding whetherthere is a significant difference between the groups with statistical percent andfrequency. In the research, the significance level was taken as .05 .In the consequence of the research, 54.8 % of the students have been exposed toviolence by their teachers in the schools. Male students have been exposed to violencemore than female students. It was identified that the violence has been applied mostlyby the principals of the school. 19.5 % of the students have been exposed to physicalviolence and 21.8 % of the students to emotional violence which has been applied bythe physical education teachers. The physical education teachers have applied mostly asphysical violence that ?making them sit up, push up, throwing the ball to the body of thestudent intentionally and forcing them to run? and as emotional violence that?humiliation and leaving the student alone in the class?.Whether the physical education teachers applied physical and emotionalviolences or not to students, has been analysed depending on the variables of gender,marital status and age of the physical education teachers and, thus, a significantdifference has been found statistically according to the variables of marital status forphysical violence and gender and marital status for emotional violence. (p<.05)It has been determined that the physical education teachers have appliedviolence to the students mostly because of the reasons for ?violation of the class order?.The students have been exposed to violence mostly during the class. Further, it has beenfound that there have not been any changes followed in the behaviour of the studentswho have been exposed to violence, moreover, their behaviour has gone worse and evenif a problem occurs, they have a tendency to apply violence.According to the findings that it is advised to the teacher training institutionswhich train candidates of teachers and to The Ministry of National Education for theteachers to perform extensive education activities on the subject how to cope withundesirable behaviours of students. Besides, it is recommended that informativeseminars about what the rights the students have and how they should treat when theyencounter violence should be given to them who are suffering from violence. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Beden eğitimi öğretmenlerinin şiddete başvurma düzeylerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysis of physical education teachers' violence application degrees | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 162928 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 193173 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |