Show simple item record

dc.contributor.advisorYiğit, Rana
dc.contributor.authorDoğan, Nilgün
dc.date.accessioned2020-12-10T08:07:06Z
dc.date.available2020-12-10T08:07:06Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/220035
dc.description.abstractBu araştırma primipar annelere gebeliğin son trimestrinde yenidoğan bakımına yönelikverilen eğitimin doğum sonrasında etkililiğinin belirlenmesi amacıyla yarı deneysel olarakyapılmıştır. Araştırma 01.11 2005?01.04.2006 tarihleri arasında araştırmayı kabul eden 101primipar anneyi kapsamaktadır. Verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından hazırlanananket formu kullanılmıştır.Elde edilen veriler SPSS for Windows 11,5 programı kullanılarak değerlendirilmiştir.Mc-Nemar, Wilcoxon ve Kruskall-Wallis testleri kullanılmış, değişkenler arasındaki ilişkiPearson Korelasyon ile test edilmiştir.Araştırma kapsamına giren primipar annelerin %66,3'ü 18-25 yaş aralığında, %54.5'ilise mezunu ve %79,2'si çalışmamaktadır. Eşlerin %53,5'i lise mezunu, %100'ü çalışmaktai,bunlardan %66'sı işçidir ve %72,3'ünün geliri giderine eştir.Annelerin %66,3'ü 1-2 yıllık evli, %68,3'nün en uzun süre yaşadığı yer kenttir ve %86,5'i eşinin ailesi ile birlikte yaşamaktadır. Annelerin tamamına yakını (%95.0) isteyerekgebe kalmıştır ve %64.3'ü gebeliğini 2-4 haftalık iken öğrenmiştir.Annelerin önemli bir kısmının (%91.1) bebek bakımı ile ilgili bilgiye gereksinimi olduğubelirlenmiştir. Araştırmaya katılan annelerin tamamına yakını (%93) doğum öncesi dönemdekontrole gitmiştir. Kontrole giden annelerin %86,2'si ayda bir kez kontrole gitmiştir.Çalışmada doğum öncesi annelerin önemli bir kısmı (%91.1) yenidoğan bakımıkonusunda bilgiye gereksinim duyduklarını belirtmişlerdir. Annelere doğum öncesindeyenidoğan bakımı ile ilgili verilen eğitimin doğum sonrasında oldukça etkili olmuştur.
dc.description.abstractThis research was conducted as a descriptive study for the purpose of determining theeffectiveness of newborn care education given to primipara mothers in the last trimester ofpregnancy after childbirth. The research was conducted between 01.11.2005 ? 01.04.2006 with101 primipara mothers who agreed to participate in the research. A questionnaire preparedby the researcher was used for data collection.Data obtained in the research were analyzed using the SPSS for Windows 11.5 Mc-Nemar, Wilcoxon and Kruskall-Wallis statistical tests were used. Pearson Correlation havebeen used to test for relationships between the variables.It was determined that 66.3% of the primipara mothers in the research werebetween 18-25 years old, 54.5% were high school graduates and 79.2% did not work outsidethe home. Of their husbands, 53.5% were high school graduates, 99% were employed, 66%were laborers and 72.3% had balanced income and expenses.Of the mothers 66.3% had been married for one to two years, the longest place ofresidence for 68.3% was the city, and 86.5% lived together with their husband's family.Nearly all (95%) of the mothers had become pregnant by choice and 64.3% had learned abouttheir pregnancy in its second-fourth week.A significant percentage of the mothers (91.1%) had a need for information aboutinfant care. Almost all (93%) of the mothers participating in the research had gone forprenatal visits. Of those who went for prenatal checks 86.2% went once a month.It was determined that mothers did not have enough information about newborn carein the prenatal period. The infant care education given to mothers in the prenatal period wasvery effective after childbirth.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectSağlık Eğitimitr_TR
dc.subjectHealth Educationen_US
dc.titleAnnelere doğum öncesinde verilen yenidoğan bakımı ile ilgili eğitimin doğum öncesi ve sonrasında değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThis evaluation which is given to the pregnant about newborn care education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHemşirelik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9006401
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid195549
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess