Show simple item record

dc.contributor.advisorTiryaki, Mehmet Şefik
dc.contributor.authorŞimşek, Ramazan
dc.date.accessioned2020-12-10T08:06:43Z
dc.date.available2020-12-10T08:06:43Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/219940
dc.description.abstractBu çalışmada Alman ve Türk spor medyasının başarı ve başarısızlığa ilişkin yüklemeleri karşılaştırılmıştır. Başarımın Türk ve Alman bağlamında hangi modelle açıklandığı araştırılmıştır. 2002 Dünya Futbol Şampiyonasında ikinci olan Alman Ulusal Takımının ikincilik maçı sonucuna dair Alman Spor Medyasının başarı ve başarısızlığa ilişkin yüklemeleri ile aynı şampiyonada üçüncü olan Türk Ulusal Takımının üçüncülük maçı sonucuna dair Türk Spor Medyasının başarı ve başarısızlığa ilişkin yüklemeleri Markus ve Kitayama (2006) tarafından oluşturan kategorilere göre kodlanmış ve analiz edilmiştir. Alman ve Türk Spor Medyası başarımın kaynağını farklı modeller kullanarak açıklamışlardır. Alman Spor Medyası, kişisel özellikler ve yarışma kategorilerini kullanarak başarımı ayrışık modelle açıklamıştır. Türk Spor Medyası, kişisel özellikler ve duygusal durumlar kategorilerini kullanarak başarımı ayrışık ve birleşik olarak açıklamışlardır.
dc.description.abstractIn this study attributions of success and failure in German and Turkish sports media were compared. We examined in German and Turkish contexts how explain agency in which models. Attributions of success and failure in German Sports media coverages about secondariness and Turkish sports media coverages about third place in 2002 FIFA were coded and analized with regard to categories which had been developed by Markus and Kitayama (2006). German and Turkish sports media was explained source of agency using different models. German sports media used categories of personal characteristic and competition to explain agency as a disjoint. Turkish sport media used categories of personel characteristic and emotional states to explain agency as a contjoint/discoint.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSpor medyasının başarı ve başarısızlık yüklemesi; kültürlerarası bir karşılaştırma
dc.title.alternativeAttributions of success and failure in sports media; a cross-cultural comparison
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSport psychology
dc.subject.ytmSocio-cultural differences
dc.subject.ytmSocial psychology
dc.identifier.yokid340956
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid248444
dc.description.pages55
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess