Show simple item record

dc.contributor.advisorAkın, Manolya
dc.contributor.authorSoysüren Yaşar, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-10T08:06:34Z
dc.date.available2020-12-10T08:06:34Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/219906
dc.description.abstractBu araştırma, beden eğitimi öğretmenlerinin, sporcu öğrenciler üzerinde duygusal istismara başvurup başvurmadıklarını, eğer başvuruyorlarsa bunun türünü, şeklini ve düzeyini; cinsiyet, medeni durum ve yaş değişkenleri açısından araştırmak ve bu durumu ortadan kaldırmak için öneriler geliştirmek amacıyla yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2007?2008 Eğitim öğretim yılında Mersin il merkezinde, milli eğitim müdürlüğünün düzenlediği okullar arası müsabakalarda dereceye giren liseli sporculardan 104'ü kız, 131'i erkek olmak üzere toplam 235 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen 21 maddelik bir anket formu ile, araştırmacı tarafından öğrencilerin okullarına gidilerek uygulanmıştır. Verilerin istatistiksel çözümlenmesinde yüzde ve frekans dağılımları ve gruplar arasında anlamlı bir fark olup olmadığına ilişkin `ki-kare` testinden yararlanılmıştır. Araştırmada anlamlılık düzeyi . 05 olarak alınmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, sporcuların % 56,6'sı beden eğitimi öğretmenleri tarafından duygusal istismara uğramaktadır. Erkek sporcular, kız sporculara oranla beden eğitimi öğretmenleri tarafından, daha fazla duygusal istismara uğramaktadır. Ayrıca, en fazla `Ders düzenini bozucu davranışlarda bulunma` nedeniyle sporculara duygusal istismar uyguladığı tespit edilmiştir. Sporcuların, beden eğitimi öğretmenleri tarafından duygusal istismara uğradıktan sonra `Davranışlarım da hiçbir değişiklik olmadı` cevabını verdiklerini, erkek ve kız sporcuların herhangi bir sorun karşısında kendilerinin de çözüm olarak ?duygusal istismar uygulama? eğiliminde oldukları saptanmıştır.Beden eğitimi öğretmenlerinin, sporcularına uyguladıkları duygusal istismar açısından medeni durum ve cinsiyet değişkenlerine göre aralarında anlamlı bir fark bulunurken, yaş değişkenlerine göre ise istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür.Anahtar kelimeler: Beden Eğitimi Öğretmeni, Çocuk İstismarı, Duygusal İstismar
dc.description.abstractThis study has been done with intent to research whether physical education teachers resort to emotional abuse on sportsmen/sportswomen; if they resort to; to research its type, form and level in terms of sex, marital status and age variables and it has been done with intent to develop recommendations for removal of this situation.Study group of research includes total 235 students incl. 131 male and 104 female from high-school sportsman/sportswoman who has been placed in interscholastic competition that Directorate of National Education arranged at Mersin City Centre at 2007-2008 academic year. Data has been applied by going to student?s schools by researcher with questionnaire form of 21 questions. Chi-square test has been applied in statistical analysis of date for a matter that if there is significant difference among groups, and percentage and frequency distribution. Significance level is considered as .05 in study.Consequently, 56.6% of sportsman/sportswoman are resorted to emotional abuse by physical education teachers. Sportsmen are resorted to more emotional abuse than sportswomen. Moreover it is detected that teachers mostly resort to emotional abuse to sportsmen/sportswomen due to ?acting behavior that disrupts order of course?. After sportsmen/sportswomen have been resorted to emotional abuse by their physical education teachers, it is determined that sportsmen/sportswomen answer ?there is no change in my behaviors? and sportsmen and sportswomen are in tendency to ?apply emotional abuse? as a solution against any problem.It is found that there is no significance difference as to age variables statistically; whereas there is significant difference among sportsmen/sportswomen as to marital status and sex variables in terms of emotional abuse that is applied to sportsmen/sportswomen by their physical education teachers.Keywords: Physical Education Teachers, Child Abuse, Emotional Abuseen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFelsefetr_TR
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenlerinin sporcu öğrenciler üzerindeki duygusal istismar davranişlarinin bazi değişkenler açisindan incelenmesi.
dc.title.alternativeExamination of emotional abuse behaviors of physical education teachers on sports students in terms of some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmotional abuse
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmChild development disorders
dc.identifier.yokid348578
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid248431
dc.description.pages69
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess