Show simple item record

dc.contributor.advisorSarı, Ayşe Ayça
dc.contributor.authorÖzkan, Orkun
dc.date.accessioned2020-12-10T08:03:20Z
dc.date.available2020-12-10T08:03:20Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-06-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/219137
dc.description.abstractBu çalışmada refraksiyon kusuruna bağlı gelişen ambliyopinin, nöromotor ve bilişsel gelişime etkisini incelemek amaçlandı. Buna ek olarak bu nöromotor ve bilişsel fonksiyonların ambliyopi şiddeti ve okul başarısıyla ilişkisi gözlemlendi. Çalışmaya 6-11 yaş arası 25 refraktif ambliyopi (18 anizometropik, 5 meridyonel, 2 izoametropik; 11 hafif, 10 orta, 4 şiddetli) hastası dahil edildi. Tüm hastalara Weschler Intelligence Scale for Children-IV (WISC-IV) ve Bender-Gestalt Görsel Motor Algılama Testi (BGT) uygulandı. Yapılan testler sonucunda, hastaların nöromotor ve bilişsel gelişim düzeyleri, WISC-IV ve Koppitz Puanlama Sistemine göre yaş grupları göz önünde bulundurularak puanlandı ve bu sistemlerdeki norm düzeylerine göre `normalin altı` ve `normal ve üstü` olmak üzere iki gruba ayrıldı. Refraktif ambliyopi hastaları önemli bir kısmının WISC-IV ve BGT puanları normalin altında kaldı. (Sözel Kavrama İndeksi: 23 hasta-%92, Algısal Akıl Yürütme İndeksi: 10 hasta-%40, Çalışma Belleğİ İndeksi: 12 hasta-%48, İşlemleme Hızı İndeksi: 12 hasta-%48, Tüm Ölçek Zeka Puanı: 17 hasta-%68, BGT: 24 hasta-%96). Ambliyopi şiddetiyle WISC-IV ve BGT puanları arasında anlamlı bir ilişki saptanmadı. WISC-IV sonuçları ile okul başarısı arasında korelasyon bulunmadı. Sonuçlar refraktif ambliyopinin nöromotor ve bilişsel gelişimi olumsuz yönde etkileyebileceğini destekler niteliktedir. Ambliyopi şiddetiyle bu gelişim seviyeleri arasında anlamlı bir ilişki saptanmasa da, daha büyük örneklem genişliği ve kontrol gruplarıyla yapılacak olan yeni çalışmalarla bu sonuçlar geliştirilmelidir.ANAHTAR KELİMELER: Refraktif ambliyopi, nöromotor, bilişsel gelişim
dc.description.abstractThis study aimed to investigate the effect of refractive ambliyopia on neuromotor and cognitive development. In addition, the relationship between neuromotor and cognitive functions and amblyopia severity and school success was observed. Twent five refractive amblyopia patiens between 6-11 years old (18 anisometropic, 5 meridional, 2 isoametropic; 11 low, 10 moderate, 4 severe) were included the study. Weschler Intelligence Scale for Children-IV (WISC-IV) and Bender Visual Motor Gestalt Test (BGT) were performed to all patiens. As a result of these tests, the neuromotor and cognitive development levels of the patients were scored according to the age groups in WISC-IV and Koppitz's Scoring System and they were divided into two groups as `below normal` and `normal and above normal`. WISC-IV and BGT scores remained below normal for a significant proportion of patients with refractive amblyopia. (Verbal Comprehension Index: 23 patients- 92%, Perceptual Reasoning Index: 10 patients- 40%, Working Memory Index: 12 patients- 48%, Processing Speed Index: 12 patients- 48%, Full Scale Intelligence Quotient: 17 patients- 68%, BGT: 24 patients- 96%). There was no significant relationship between amblyopia severity and WISC-IV and BGT scores. There was no correlation between WISC-IV results and school performance. The results support that refractive amblyopia may adversely affect neuromotor and cognitive development. Although there is no significant relationship between amblyopia severity and these levels of development, these results should be improved with new studies with larger sample sizes and control groups.Keywords: Refractive ambylopia, neuromotor, cognitive developmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGöz Hastalıklarıtr_TR
dc.subjectEye Diseasesen_US
dc.title6-11 yaş arası çocuklardaki refraktif ambliyopinin nöromotor ve bilişsel gelişime etkisi
dc.title.alternativeThe effect of refracti̇ve ambylopia on neuromotor and cogni̇ti̇ve development i̇n chi̇ldren between 6-11 years old
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-06-03
dc.contributor.departmentGöz Hastalıkları Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10304312
dc.publisher.instituteTıp Fakültesi
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.type.submedicineThesis
dc.identifier.thesisid622369
dc.description.pages50
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess