P. I. Tchaikovsky Keman Konçertosu` nun yoruma yönelik incelenmesi
dc.contributor.advisor | Erengönül, Zeynur | |
dc.contributor.author | Erengönül, Gamze | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:02:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:02:21Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/219069 | |
dc.description.abstract | P. I. Tchaikovsky Keman Konçertosu nun Yoruma Yönelik İncelenmesi? başlıklı tez çalışması, konçertonun sadece yorum ve teknik araştırması değil, aynı zamanda konçertonun yazılış dönemi ve şartlarını sorgulayan, bu konçertoda kullanılan tüm sağ ve sol el tekniklerinin tanımlarını ortaya koyan ve son olarak, çalış yorumuna yeni bir soluk getirmeyi hedefleyen bir niteliktedir. Tchaikovsky Keman Konçertosu? nu çalmaya karar veren kişi, teknik açıdan solistik kariyerinin sonuna gelmiş sayılabilir. Çünkü bu eser, keman literatürünün en zor çalınan birkaç konçertosundan biridir. Yorumlanan eserlerin zorluk seviyesi, içerdikleri teknik ve müzikal pasajların (müzik cümleleri, küçük müzik bölümleri) zorluğuyla doğru orantılıdır. Bu yüzden, araştırmanın ilerki bölümlerinde bu zor tekniklere bolca değinilmiştir.Tez, üç ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; konçerto çalışmasına başlamadan önce yapılması gereken araştırmalar sorgulanmaktadır. Bunlar; bestecinin kişiliği, eserleri ve konçertoyu nasıl bir ruh haliyle yazdığını açıklar niteliktedir. Bir eserin yorumuna başlanmadan önce tüm bu bilgilerin öğrenilip, daha sonra yorumsal çalışmaya geçilmesi, yorum kalitesinin daha da artmasını sağlayacaktır. Konçertonun hangi şartlarda ve müzik tarihinin hangi döneminde yazıldığının araştırılmasının, solistik yoruma sağlayacağı katkılar ortaya konulmuştur. İkinci bölümde; legato, vibrato, kadans, spiccato gibi teknik ve kavramlar açıklanmıştır. Üçüncü bölümde; konçertonun baştan sona nasıl çalınması gerektiği, hem teknik hem de müzikal detaylarıyla, oldukça kapsamlı bir şekilde açıklanmıştır. Bu bölümde aynı zamanda, geçtiğimiz yüz yıllık dönemdeki birçok ünlü solistin yorumları kıyaslanarak ortak bir yorum seviyesi sorgulanmış ve bu seviye, araştırmacının kendi yorumsal fikirleriyle birleştirilerek özgün bir üslup oluşturma hedeflenmiştir. Bu hedef, araştırmanın en önemli temel taşıdır. Anahtar kelimeler: Konçerto, keman tekniği, yorum, virtüozite | |
dc.description.abstract | ABSTRACTThe thesis titled ?Investigating P.I. Tchaikovsky Violin Concerto in terms of its Interpration? is not only a technical and interpretational research of the concerto, but it also investigates the period in which it was written and the circumstances of that period. In addition, it presents the definitions of all the right and left hand techniques used in the concerto, and lastly it aims to make all the difference in its interpretation. The person who decides to interpret Tchaikovsky Violin Concerto can be considered to be in the twilight of her soloist career from technical aspect as it is one of the most challenging concertos to perform in the violin literature. The difficulty level of the interpreted works is directly proportionate with the technique and the musical passages (music sentences, small music parts) they include. Thus, these challenging techniques are profusely referred in the further parts of the study. The thesis consists of three main parts. The first part; examines the things needed to be done before the interpretation of the concerto. These are such as to explain the personality of the composer, his works and in what kind of mood he wrote the concerto. Learning all these information will enable to increase the quality of the interpretation before interpreting it. It has been revealed that exploring the period and its circumstances in which the concerto was written contributes to its soloist interpretation. In the second part; definitions and concepts such as legato, vibrato, cadenza, and spiccato are explained. In the third part; how to interpret the concerto from the beginning to the end with its technical and musical details is explained comprehensively. In this part; a common interpretation level is questioned as well by comparing many famous soloists' interpretations in the last hundred years, and it is aimed to form an authentic style by combining that level with the researcher's own interpretational opinions. This aim is the most important cornerstone of the study.Key Words: Concerto, violin technique, interpration, virtuosity | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | P. I. Tchaikovsky Keman Konçertosu` nun yoruma yönelik incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigating P. I. Tchaikovsky Violin Concerto in terms of its interpration | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Violin | |
dc.subject.ytm | Tchaikovsky, Peter İlich | |
dc.subject.ytm | Concerto | |
dc.subject.ytm | Instrumentation techniques | |
dc.identifier.yokid | 10001364 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 330097 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |