dc.contributor.advisor | Mert, Veli | |
dc.contributor.author | Güray, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:02:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:02:16Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/219060 | |
dc.description.abstract | Dokunma, malzeme ve deneyim kavramlarının `resim sanatı` bağlamında bir araya geldiği bu tez kapsamında, mağarada yer alan resimlerden başlanarak sırasıyla sanat tarihi içerisindeki dönemler ve ardından 20. yüzyılın ortalarındaki Kavramsal Sanat'a denk gelen süreçte her türlü malzemenin resim yüzeyine eklemlenmesiyle üretimlerini gerçekleştiren sanat akımları incelenmiştir. Dört bölümden oluşan bu çalışmanın I. Bölümünde resim sanatında `dokunma` üzerinde durulmuştur. Dokunma, beraberinde `görme` eşzamalılığında mağaradaki duvar resminden başlanarak sırasıyla Ortaçağ, Rönesans, Barok, Rokoko, Neo-klasisizm, Romantizm, Empresyonizm ve son olarak da Kübizm'in `Analitik Kübizm` evresine dek incelenmiştir. Bu dönem optik olanın dokunsal aralığındaki üretimleri kapsamaktadır. Daha sonraki aşama için bağlamın Analitik Kübizm dönemi ile sonlandırılmasının nedeni, bu evreden sonra gelen Sentetik Kübizm döneminde resmin içerisine malzemenin doğrudan girmesidir. II. Bölümde `malzeme`, kavram olarak tanımlanmış ve 20. yüzyılın başından itibaren malzemenin resim bağlamında nasıl kullanıldığı başta Sentetik Kübizm dönemi olmak üzere Dada, Gerçeküstücülük, Pop Art, Yeni Gerçekçilik, Minimalizm ve Fluxus sanat akımları çerçevesinde üretilen eserlerde incelenmiştir. Tezin bağlamının Kavramsal Sanat ile sonlandırılmasının nedeni ise Kavramsal Sanat ile birlikte düşüncenin malzeme boyutuna geçilmesidir. Malzemenin resim içerisinde yer aldığı bağlam, düşüncenin malzemeselleşmesine evrilmiştir. III. Bölümde dokunma ve malzemenin biraradalığından ortaya çıkan deneyim alanı irdelenmiştir. Resim sanatındaki görsel ve dokunsal deneyim, sanatçı, alımlayıcı ve sanat eseri üçgeninde açıklanmaya çalışılmış; bu anlamıyla bir dil birliği yaratılmıştır. IV. Bölümde ise genelde `teze dair üretimler`e yer verilirken, burada `üretimlere dair tez` kavramıyla yeni bir dil oluşumu ve deneyim alanı gösterilmeye çalışılmıştır. 2010-2015 yılları arası kişisel üretimlere yer verilen bölümde bulunan her bir çalışma ontoloji, fenomenoloji ve göstergebilim olanağında incelenmiştir. Anahtar kelimeler: Resim sanatı, Dokunma, Görme, Dokunsal etki, Görsel etki, Malzeme, Deneyim, | |
dc.description.abstract | In the scope of this thesis which coalesce concepts of touch, material and experience in the context of `pictorial art`, starting from the images in cave respectively periods in the art history and then art movements that perform their production with all kinds of materials incorporated into the painting's surface in the process corresponding to the Conceptual Art in the mid-20th century, were studied. In section I of this study which consists of four chapters focused on `thouch` in pictorial art. Touch, along with `seeing` simultaneity Starting from the cave wall painting, respectively, Medieval, Renaissance, Baroque, Rococo, Neo-Classicism , Romanticism, Impressionism and finally until the stage of `Analytical Cubism` of Cubism was examined. This period covers the productions tactile range in which optical. The reason for the termination of the period of the context for the later stages of Analytical Cubism, Synthetic Cubism which came after the period of this phase is to enter the material directly into the picture.In Section II, `material` is defined as a concept and since the beginning of the 20th century, how to use the materials in the context of image were examined the works produced within the framework of art movements especially Synthetic Cubism period, Dada, Surrealism, Pop Art, New Realism, Minimalism and Fluxsus. The reason of terminating the context of the thesis with Conceptual Art is passage to the material dimension of idea with the Conceptual Art. In the context of taking place the material in the picture, has evolved into the idea that is the material.In section III, the experience area resulting from the coexistence of touch and material were examined. Visual and tactile experience in the painting, has been tried to be explained within the triangle of artist, receptive and artwork; With this sense, a common language has been created.In Section IV, while production about the thesis` is generally taken place `, in here a new language construct with the concept of `thesis on the production` and the field of experience are tried to be shown. Each individual production work between the years 2010-2015 which is taken place in the section is examined potentiality of ontology, phenomenology and semiotics.Key words: pictorial art, touch, sight, tactile effects, visual effect, material, experience, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | Resim sanatında dokunsal etkinin malzeme deneyimi ile ilişkilendirilmesi | |
dc.title.alternative | The relationship of tactual effect on painting with material experience | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Tactual perception | |
dc.subject.ytm | Visual impact | |
dc.subject.ytm | Artistic material | |
dc.subject.ytm | Art trends | |
dc.subject.ytm | Fluxus | |
dc.identifier.yokid | 10083926 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 395328 | |
dc.description.pages | 154 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |