Show simple item record

dc.contributor.advisorYüksel, Mustafa
dc.contributor.authorGüvenç, Ayça Ayçin
dc.date.accessioned2020-12-10T08:02:14Z
dc.date.available2020-12-10T08:02:14Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-05-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/219055
dc.description.abstract`Seramik Kalıplarının Tasarım Teorisinde Heykele Yansıması` adı altında ele alınan araştırma üç bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde; tasarımın tanımı, teorisi, teknik tasarım, teori ve sanat ile yaratım-tasarım-sanat hakkında bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde; seramik tarihçesi ile tanımı, seramik ve tasarım, seramik kalıplama teknolojisi ve toplumsal tasarım modeli olarak heykelin önemi açıklandıktan sonra tasarım olarak heykele değinilmiştir. Üçüncü bölüm ise; seramik kalıplarının tasarım teorisinde heykele yansıması bağlamında değerlendirilebilecek uygulamalardan oluşmaktadır.Yapılan uygulamalar; günlük kullanım nesneleri ve insan vücuduna ait birimlerin kalıpları alınarak tasarım ilkelerine bağlı mekansal düzenlemelerle oluşturulmuştur. Seramik kalıplarının teknik özellikleri ve gerçek nesnelerin boyutlarına göre değişkenlik gösteren birimlerin heykel disiplini ile bir bağlam oluşturması plastik bir değer oluşturur. Seramik kalıplarının heykel sanatı ile ilişkilendirilmesi fikrine tasarım teorisi, iki sanat disiplinin uzlaşım nedenlerini destekleyen bağlamı kurması açısından tezin bilimsel dayanağını oluşturmaktadır ve ürünlerin oluş süreçlerinde sanat ve teknik hakkında estetik açıklama getirmektedir. Tasarım teorisi hiçbir sanatsal alanı tanımlamaz ancak bir ürüne, estetik biliminin inşasının, tasarımı sırasında sızmasına neden olan mekanizmayı önermektedir.Sanat eseri ve görevi hakkında birçok tanım yapılmıştır. Sanatı anlama istemidir. Bu süreç tanımlama arzusundan kaçınılmaz bir teori üretir.Sanatçı doğanın karşısında bir yorumlayıcı olarak vardır. Sanatçı üretim eyleminde Nermi Uygur'un ifade ettiği gibi; bir kuramdan bağımsız iç tepi olarak üretmesinin yanı sıra bilimsel bir alan tasarım ilkelerine bağlı bir süreci de değerlendirir. Tasarım felsefesi veya kuramı sanatçıya bir düzenlilik süreci sunar. Bu olanak alımlayıcıya sistemli bir okunurluk olanağı da sağlar. Sanatçı renk, ışık, gölge, kütle, oran, vurgu, simetri, asimetri gibi unsurlarla uğraşıyorsa yorumunda bu unsurların düzenli ilişkilerini sağladığı yüzey ve maddeyle oyununu gerçekleştirir.Anahtar Kelimeler: Seramik kalıpları, tasarım, heykel
dc.description.abstractThe research under the name of `The Reflection of Ceramic Molds in Theory of Design` is consisted of three chapters. In the first part of the study; information on the definition and theory of design, technical design, theory and art and creation-design-art is being shared. Second part of the study endeavors the history and description of ceramic, ceramic and design, technology of ceramic molding and, importance of sculpture as the social design model; and finally, sculpture as design. Third part is consisted of the applications regarding to the reflection of ceramic molds in theory of design.Achieved applications have been made by the spatial allocations that are in relation with design principles: Those applications are gathered via the molds of everyday objects and sections of human body. The contextual relation between technical properties of ceramic molds with the sections that show variety in regards with real object dimensions sets the plastic value. The scientific methodology of this thesis is founded under the supportive contextual relationship between ceramic molds and the art of sculpture. In addition, this thesis provides aesthetical description about the art and the technique during the process of the products. Theory of art never defines a specific area of art. Yet, it suggests the mechanism, which is injected to the final product during the construction of its aesthetics.Several definitions are made about the description and the role of the work of art. This derives from the urge to comprehend the art. This process produces an inevitable theory out of the desire of description.The artist exists as an interpreter in front of the nature. Nermi Uygur mentions that an artist stands out of a theory, which is free from inner-reaction during his or her production process. In addition to this theory, a scientific field also evaluates this process that is linked to the principles of design. Philosophy or the theory of design offers the artist a process of regularity.Above-mentioned possibility also provides legibility to the viewer of the work of art. If the artist is dealing with color, light, shadow, mass, proportion, emphasis, symmetry, and so on; he or she achieves the `game` via the surface and material which are provided by regular relations of these elements. Keywords: Ceramic molds, design, sculptureen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleSeramik kalıplarının tasarım teorisinde heykele yansıması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-30
dc.contributor.departmentHeykel Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCeramic moldes
dc.subject.ytmCeramic art
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmSculpture
dc.subject.ytmSculpture design
dc.subject.ytmSculpture art
dc.identifier.yokid10148921
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid488578
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess