Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Tuba
dc.contributor.authorYilmaz, Cansu
dc.date.accessioned2020-12-10T08:02:13Z
dc.date.available2020-12-10T08:02:13Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-11-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/219054
dc.description.abstract`Viyolanın 9.Yüzyıldan Günümüze Gelişimi ve Andrea Amati'nin Viyola Formuna Getirdiği Yenilikler` başlıklı bu tez çalışmasında viyolanın asırlar içinde geçirdiği gelişim süreci incelenmiştir. Başka bir deyişle, ilk telli ve yaylı enstrümanların asırlar içinde farklı kişi ve kültürlerin katkısıyla gelişip dönüşerek bugünkü viyolaya nasıl evrilmiş olduğu sorusunun cevabı aranmıştır. Bu yüzden en eski telli çalgılardan lirle başlatılan çizgi, yay ile bir telli enstrümanın ilk defa buluştuğu enstrümanlardan biri, yani ilk yaylı enstrümanlardan biri olarak kabul edilen ravanastrona uzatılmış ve oradan, çok geniş bir coğrafyada bilinen ve çalınan rebaba varılmıştır.Çalışmanın birinci bölümünde, yaylı çalgıların ve viyolanın 15 yüzyıla kadar süren Avrupada'ki tarihsel gelişimi incelenmiş, ikinci bölümünde ise, viyol ailelerine geçilmiş, özellikle de viola da gamba ailesi enstrümanlarına odaklanılmıştır.Çalışmanın en kapsamlı bölümü olan üçüncü bölümde, viola da bracciodan viyolaya giden süreçte, viyolanın geçirdiği yapısal gelişim incelenmiş, bu gelişimin daha açık bir biçimde gözlemlenmesi için viyola sözcüğünün etimolojisine de değinilmiştir. Bunun yanında, viyolanın yapısal gelişiminin ayrılmaz bir parçası olan ve literatürde 'viyola problemi' olarak anılan olguya da yer verilmiştir. Tezin son iki bölümü ise Amati Ailesi, Antonio Stradivari ve Guarneri Ailesi gibi bugünkü viyolanın oluşumunda çok önemli katkıları olan enstrüman yapımcılarına ayrılmıştır. Bu isimler içinde en önemli kişi sayılan ve viyolanın yapısal gelişimine 16. yüzyılda en büyük katkıyı sağlamış Andre Amati'ye özellikle yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Viola da braccio, Viyola, Andrea Amati
dc.description.abstractThis thesis study `Evolution of the Viola Since the 9th Century and Andrea Amati's Innovations of the Viola Form` examines the structural evolution process of the viola throughout the centuries. In other words, this work attempts to answer to the question of how the first string and bowed string instruments, through the centuries with contributions from persons and cultures, have evolved into the viola. In pursuit of the answer, the line of questioning starts with lyre, one of the oldest stringed instruments, and continues with ravanastron, believed to be one of the oldest bowed string instruments, and from there reaches to rebab, which is known and played in large areas of the world. The first chapter of the work explains the instruments historical evolution in Europe until 15th century and the second chapter transition into the viol family and especially focuses on the viola da gamba family instruments. The most extensive part of the work, the third chapter, examines the structural evolution of the viola on the journey from viola de braccio to viola, and also addresses the etymology of the word `viola` in order to illustrate this evolution better. Additionally, the phenomenon called the `viola problem` in the literature, an integral part of the structural evolution of the viola, is also included in the third chapter. The last two chapters of the work is dedicated to renowned instrument makers such as the Amati family, Antonio Stradivari and Guarneri family. The majority of emphasis given to Andre Amati, who made the biggest contribution to the structural evolution of the viola in the 16th century.Key words: Viola da braccio, Viola, Andre Amatien_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleViyolanın 9.yüzyıldan günümüze gelişimi ve Andrea Amati`nin viyola formuna getirdiği yenilikler
dc.title.alternativeEvolution of the viola since the 9th century and Andrea Amati's innovations of the viola form
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-29
dc.contributor.departmentMüzik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmViola
dc.subject.ytmInstrumentation techniques
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusic works
dc.subject.ytmAmati, Andrea
dc.subject.ytmString instruments
dc.identifier.yokid10148252
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid488576
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess