Günümüz bestecilerden Sofia Gubaidulina ve ülkemizde viyolonsel müfredatına girebilecek `Soloviyolonsel için on prelüd eserinin teknik açıdan incelenmesi
dc.contributor.advisor | Özkan, Tuba | |
dc.contributor.author | Yatkin, Serçin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T08:02:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T08:02:10Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-03-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/219048 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında, ilk olarak 20. yüzyıl müziği ve bu yüzyıla ait akımlardan olan polistilizm akımının ortaya çıkışı ve özellikleri kısaca anlatılmıştır. Ardından 20. yüzyılda yaşamış ve 21. yüzyılda yaşamına devam eden ve polistilizm akımında eserler veren kadın besteciler arasında çok önemli yeri olan Sofia Gubaidulina'nın hayatı, beste stili, müziğe bakışına ve bestecilik hayatının evrelerine yer verilmiştir.Son bölümde, bu bilgiler doğrultusunda S. Gubaidulina'nın 'Solo Viyolonsel için On Prelüd' eseri, ortaya çıkışı ve bestecinin yazdığı dönem doğrultusunda anlatılmıştır. Ardından eserin her bölümü, teknik açıdan ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: S. Gubaidulina, Polistilizm Akımı, On Prelüd. | |
dc.description.abstract | New music describe as the music of the time from begining of the 20th century until today and it is gain new extent because over the centuries survived concenpts give its place to new concepts and experimental searching.Composers tending to experimental research instead of traditional ways, and it is lead to orientation of past centuries' music and differents folks music, atonality instead of tonality, loud instead of music sound or human sound, shapeless instead of shape, instead of stereotype composition, creating of coincidencal effect and they creat new composition with these seeking. Thus, new art movement like empiricism, new classicism, exoticism, coincidencal music, futurism, expressionism, primitivism, polystylism, jazz, beneficial music, electronic | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Günümüz bestecilerden Sofia Gubaidulina ve ülkemizde viyolonsel müfredatına girebilecek `Soloviyolonsel için on prelüd eserinin teknik açıdan incelenmesi | |
dc.title.alternative | Technical review of `Ten preludes for solo violoncello` which can enter the violoncello cirriculum in our country by Sofia Gubaidulina from today's composers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-03-12 | |
dc.contributor.department | Müzik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Gubaidulina, Sofia | |
dc.subject.ytm | Prelude | |
dc.subject.ytm | Cello | |
dc.subject.ytm | Polystylism | |
dc.identifier.yokid | 10209770 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 525467 | |
dc.description.pages | 61 | |
dc.publisher.discipline | Viyolonsel Sanat Dalı |