Öğretmen adaylarının öğrenme öğretme süreci ve ölçme değerlendirme alanındaki yeterliklerine ilişkin görüşleri
dc.contributor.advisor | Yelken, Tuğba | |
dc.contributor.author | Yavuz, Gamze | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:49:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:49:22Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/219017 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının öğrenme öğretme süreci ve ölçme değerlendirme alanındaki yeterliklerine ilişkin görüşlerini ve görüşlerinin nedenlerini saptamaktır. Bu çalışmada öğretmen adaylarının görüşlerinin cinsiyet, öğrenim görülen bölüm ve öğretmenlik mesleği tercihindeki isteklilik durumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemi, 2010-2011 öğretim yılında Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi 4. sınıfta öğrenimine devam eden 382 öğretmen adayından oluşmaktadır.?Öğrenme Öğretme Süreci ve Ölçme Değerlendirme Yeterlik Ölçeği? ile ?Öğrenme Öğretme Süreci ve Ölçme Değerlendirme Yeterlik Anketi? nin uygulandığı bu çalışmada karma yöntem kullanılmıştır.Öğretmen adaylarının öğrenme öğretme süreci ve ölçme değerlendirme alanındaki yeterliklerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesinde merkezi eğilim ölçüleri, ortalamadan ve normallikten sapma ölçüleri ile frekans ve yüzde dağılımı verilmiştir. Öğretmen adaylarının görüşlerinin cinsiyet, öğrenim görülen bölüm ve öğretmenlik mesleği tercihindeki isteklilik durumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığını saptamak amacıyla bağımsız örneklemler için t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve Kruskal Wallis H-Testi yapılmıştır. Gözlenen anlamlı farkların hangi gruplar arasında ortaya çıktığını belirlemek için Post Hoc testlerinden LSD ile Mann Whithney U-Testi yapılmıştır. Açık uçlu anket kullanılarak toplanan nitel veri setinin çözümlenmesinde, nitel veri analizi tekniklerinden içerik analizi kullanılmıştır.Öğretmen adaylarının öğrenme öğretme süreci ve ölçme değerlendirme alanında kendilerini genel olarak yeterli gördükleri; cinsiyetin görüşlerinde anlamlı bir farklılaşma oluşturmadığı saptanmıştır. Okul öncesi öğretmeni adaylarının diğerleri kadar kendilerini yeterli görmedikleri; meslek tercihindeki isteklilik durumunun öğretmen adaylarının yeterlik düzeylerine ilişkin görüşlerinde her zaman farklılaşma oluşturan bir değişken olmadığı saptanmıştır. Öğretmen adaylarının kendilerini yeterli görmelerinin nedenlerinin yüksek öz yeterlik inancı, deneyimli olma, vb.; yetersiz görmelerinin nedenlerinin ise derslerin teorik işlenmesi, deneyimsizlik vb. olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Öğretmen Adayı, Öğrenme Öğretme Süreci Yeterlik Alanı, Ölçme Değerlendirme Yeterlik Alanı. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to identify teacher candidates? opinions about their competencies in the areas of learning teaching process as well as measurement and evaluation. In this study it is purposed to determine whether teacher candidates? opinions differ as regards gender, department being educated and the willingness of the choice of teaching profession or not. The research sample is composed of fourth grade teacher candidates being educated at the Faculty of Education at Mersin University in 2010-2011 academic year.Mixed Method is used in this research in which Competence Scale and Competence Questionnaire about learning teaching process as well as measurement and evaluation are applied.Central tendency, mean deviation and normality deviation measures as well as the distrubition of frequency and percentage are given to identify the opinions of teacher candidates about their competencies in the areas of learning teaching process as well as measurement and evaluation. T-test for independent samples, one way ANOVA and Kruskal Wallis H-Test are done in order to determine whether teacher candidates? opinions differ regarding gender, the department being educated and the willingness of the choice of teaching profession or not. LSD, a kind of Post Hoc Tests and Mann Whithney U-Test are carried out in order to identify in which groups observed significant differences occur. Content analysis, one of the techniques of qualitative data analysis is used in order to analyse qualitative data set, collected via open ended items.It is concluded that teacher candidates consider themselves capable in general in the areas of learning teaching process as well as measurement and evaluation; gender doesn?t lead to change in teacher candidates? opinions. It is emerged that preschool teacher candidates doesn?t consider themselves as much capable as others and the willingness of the choice of teaching profession is not a variable, always leading to differentiation in the opinions of teacher candidates about their competency levels. It is emerged that the reasons why teacher candidates consider themselves capable are high self-efficacy belief, being experienced etc.; the reasons why teacher candidates consider themselves incapable are given courses theoretically, being inexperienced, etc.Key Words: Teacher Candidates, Learning and Teaching Process Competence Area, Measurement and Evaluation Competence Area. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının öğrenme öğretme süreci ve ölçme değerlendirme alanındaki yeterliklerine ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | Teacher candidates opinions about their competencies in learning teaching process as well as measurement and evaluation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Learning process | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Professional competence | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.identifier.yokid | 412625 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 289647 | |
dc.description.pages | 245 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |