Show simple item record

dc.contributor.advisorGizir, Cem Ali
dc.contributor.authorKüçükarslan, Müzeyyen
dc.date.accessioned2020-12-10T07:49:18Z
dc.date.available2020-12-10T07:49:18Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/219011
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Mersin Üniversitesi öğrencilerinin romantik ilişkilere yönelik inançlarının cinsiyet, öğrenim gördükleri sınıf düzeyi ve romantik ilişki yaşama durumu değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir.Araştırmanın örneklemini, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Mersin Üniversitesi'nde öğrenim görmekte olan 957 (559 kız, 398 erkek) lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Bu çalışmada, ?Kişisel Bilgi Formu? ile Türkçe'ye uyarlaması yapılan ?Romantik İnançlar Ölçeği? (Sprecher ve Metts, 1989) olmak üzere 2 ölçme aracı kullanılmıştır. Araştırma verileri t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırma bulgularına göre, üniversite öğrencilerinin romantik ilişkilere yönelik inançları, cinsiyet, sınıf düzeyi ve romantik ilişki yaşama durumuna göre farklılık göstermiştir. Bulgular cinsiyet açısından ele alındığında, erkek öğrencilerin kızlara oranla romantik ilişkilere yönelik inançlar arasında yer alan aşk bir yol bulur ile ilk görüşte aşk inançlarına daha yüksek düzeyde sahip oldukları görülmüştür. Sınıf düzeyi dikkate alındığında ise, birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinin ilk ve tek ile idealleştirme inançlarının dördüncü sınıf öğrencilerine oranla daha yüksek düzeyde olduğu gözlenmiştir. Son olarak, romantik ilişki yaşama durumu açısından incelendiğinde, daha önce yaşamayıp, şimdi romantik bir ilişki yaşayan öğrencilerin aşk bir yol bulur, ilk ve tek ile idealleştirme inançlarının diğer gruplardaki öğrencilere göre daha yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of the present study is to compare the romantic relationship beliefs of the Mersin University students in terms of gender, grade level and whether they have experienced romantic relationships or not.The sample consisted of 957 (559 female, 398 male) undergraduate students enrolled in four faculty of Mersin University during 2010-2011 academic year. Two instruments, namely, ?Demographic Data Form? and ?Romantic Beliefs Scale? (Sprecher ve Metts, 1989) adapted to Turkish were used in the present study. One way analysis of variance (ANOVA) and t-test were used to analyze the data.Results of the study revealed that university students? beliefs about romantic relationsips differed significantly in terms of gender, grade level and whether they have experienced romantic relationships or not. Specifically, males were significantly more likely to have beliefs about love finds a way and love at first sight than females. When grade level considered, it was observed that freshman and sophmore students have one and only and idealization beliefs more than the senior students. Lastly, when students? romantic relationship experiences were taken into consideration, it was found that the students who have not experienced romantic relationship before, but have been experiencing it now were significantly more likely to have beliefs on love finds a way, one and only and idealization than the other three groups of students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMersin üniversitesi öğrencilerinin romantik ilişkilere yönelik inançlarının cinsiyet, sınıf düzeyi ve romantik ilişki yaşama durumu değişkenlerine göre incelenmesi
dc.title.alternativeCompare the romantic relationship beliefs of the Mersin university students in terms of gender, grade level and whether they have experienced romantic relationships or not.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMersin Universty
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmRomanticism
dc.subject.ytmRelationship
dc.identifier.yokid409975
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289648
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess