Kavram haritası ve yapılandırılmış grid tekniğinin çoktan seçmeli testlerle karşılaştırlması
dc.contributor.advisor | Tezbaşaran, A. Ata | |
dc.contributor.author | Doğan, Semiha | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:49:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:49:13Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/219002 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, aynı kazanımları ölçmek üzere geliştirilmiş çoktan seçmeli test, yapılandırılmış grid ve kavram haritası tekniklerinin öğrencilerin karne puanını ve SBS düzeltilmiş puanlarını yordama düzeylerini incelemektir. Araştırma 2011-2012 eğitim öğretim yılında Mersin ili Mut ilçesinde bulunan bir ilköğretim okulunun 8. sınıfında okumakta olan 125 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Çalışmada Fen ve Teknoloji dersi `Maddenin İç Yapısına Yolculuk' ünitesi ele alınmıştır. 15 maddeden oluşan yapılandırılmış grid, 15 maddeden oluşan çoktan seçmeli test ve öğrencilere hazırlatılan kavram haritaları kullanılmıştır. Öğrencilere sırasıyla kavram haritası, yapılandırılmış grid ve çoktan seçmeli test uygulanmıştır. Yordama ilişkisinde yordanan değişken (ölçüt) olarak öğrencilerin 8. sınıf karne puanları ve SBS düzeltilmiş puanları kullanılmıştır.Kavram haritası ölçeğinin test tekrar test güvenirliği 0,997 elde edilmiştir. Yapılandırılmış grid ölçeğinin Cronbach alpha güvenirliği 0,85; çoktan seçmeli testin KR-20 güvenirliği 0,82'dir.Araştırmada, kavram haritası, yapılandırılmış grid ve çoktan seçmeli testin öğrencilerin karne puanlarını ve SBS düzeltilmiş puanlarını yordama düzeyini kestirmek için basit doğrusal regresyon analizinden yararlanılmıştır. İncelenen değerlendirme teknikleri ile karne puanları, SBS düzeltilmiş puanlarına göre daha iyi yordanmaktadır. Karne puanlarının yordanmasında da en etkili ölçeğin çoktan seçmeli test olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Kavram haritası, yapılandırılmış grid, çoktan seçmeli test, karne puanı, SBS düzeltilmiş puanı. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to analyse the degree of the prediction of SBS corrected for chance scores and report scores with concept map techniques, structural grid and multiple choice tests techniques. The research was carried on 125 eigth grade students at a primary school that is in Mut, Mersin in 2011-2012 academic year.In this study, Science and Technology subject `Travel to Internal Structure of Substances? unit was studied. A structrual grid that is formed 15 items, a multiple choice test that is formed 15 items and concept maps that were prepared by students were used in this study. The concept map, structural grid and multiple choice test are applied to students respectively. The eigth grade report scores and SBS corrected for chance scores of these students were used as a criterion.The reliability coefficient of the concept map scale is obtained 0,997 with test-retest method. The Cronbach alpha reliability coefficient of the structural grid scale is 0,85, KR-20 reliability coefficient of multiple choice test is 0,82.In the study, in order to estimate the degree of the prediction of students? school report scores and SBS corrected for chance scores, with the concept map, structural grid and multiple choice test, simple linear regression analysis is used. It was seen it is made inference to school report score more easily than SBS corrected for chance scores. For making an inference, it was seen that the most effective scale is multiple choice test.Key Words: Concept map, structural grid, multiple choice test, school report score, SBS corrected for chance scores. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kavram haritası ve yapılandırılmış grid tekniğinin çoktan seçmeli testlerle karşılaştırlması | |
dc.title.alternative | A comparision of concept map and structural grid techniques with multiple choice tests | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Concept maps | |
dc.subject.ytm | Structural communication grid | |
dc.subject.ytm | Tests | |
dc.subject.ytm | Test exam | |
dc.subject.ytm | Multiple choice tests | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.identifier.yokid | 439964 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319636 | |
dc.description.pages | 71 | |
dc.publisher.discipline | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı |