Show simple item record

dc.contributor.advisorTezbaşaran, A. Ata
dc.contributor.authorDoğan, Semiha
dc.date.accessioned2020-12-10T07:49:13Z
dc.date.available2020-12-10T07:49:13Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/219002
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, aynı kazanımları ölçmek üzere geliştirilmiş çoktan seçmeli test, yapılandırılmış grid ve kavram haritası tekniklerinin öğrencilerin karne puanını ve SBS düzeltilmiş puanlarını yordama düzeylerini incelemektir. Araştırma 2011-2012 eğitim öğretim yılında Mersin ili Mut ilçesinde bulunan bir ilköğretim okulunun 8. sınıfında okumakta olan 125 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Çalışmada Fen ve Teknoloji dersi `Maddenin İç Yapısına Yolculuk' ünitesi ele alınmıştır. 15 maddeden oluşan yapılandırılmış grid, 15 maddeden oluşan çoktan seçmeli test ve öğrencilere hazırlatılan kavram haritaları kullanılmıştır. Öğrencilere sırasıyla kavram haritası, yapılandırılmış grid ve çoktan seçmeli test uygulanmıştır. Yordama ilişkisinde yordanan değişken (ölçüt) olarak öğrencilerin 8. sınıf karne puanları ve SBS düzeltilmiş puanları kullanılmıştır.Kavram haritası ölçeğinin test tekrar test güvenirliği 0,997 elde edilmiştir. Yapılandırılmış grid ölçeğinin Cronbach alpha güvenirliği 0,85; çoktan seçmeli testin KR-20 güvenirliği 0,82'dir.Araştırmada, kavram haritası, yapılandırılmış grid ve çoktan seçmeli testin öğrencilerin karne puanlarını ve SBS düzeltilmiş puanlarını yordama düzeyini kestirmek için basit doğrusal regresyon analizinden yararlanılmıştır. İncelenen değerlendirme teknikleri ile karne puanları, SBS düzeltilmiş puanlarına göre daha iyi yordanmaktadır. Karne puanlarının yordanmasında da en etkili ölçeğin çoktan seçmeli test olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Kavram haritası, yapılandırılmış grid, çoktan seçmeli test, karne puanı, SBS düzeltilmiş puanı.
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyse the degree of the prediction of SBS corrected for chance scores and report scores with concept map techniques, structural grid and multiple choice tests techniques. The research was carried on 125 eigth grade students at a primary school that is in Mut, Mersin in 2011-2012 academic year.In this study, Science and Technology subject `Travel to Internal Structure of Substances? unit was studied. A structrual grid that is formed 15 items, a multiple choice test that is formed 15 items and concept maps that were prepared by students were used in this study. The concept map, structural grid and multiple choice test are applied to students respectively. The eigth grade report scores and SBS corrected for chance scores of these students were used as a criterion.The reliability coefficient of the concept map scale is obtained 0,997 with test-retest method. The Cronbach alpha reliability coefficient of the structural grid scale is 0,85, KR-20 reliability coefficient of multiple choice test is 0,82.In the study, in order to estimate the degree of the prediction of students? school report scores and SBS corrected for chance scores, with the concept map, structural grid and multiple choice test, simple linear regression analysis is used. It was seen it is made inference to school report score more easily than SBS corrected for chance scores. For making an inference, it was seen that the most effective scale is multiple choice test.Key Words: Concept map, structural grid, multiple choice test, school report score, SBS corrected for chance scores.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKavram haritası ve yapılandırılmış grid tekniğinin çoktan seçmeli testlerle karşılaştırlması
dc.title.alternativeA comparision of concept map and structural grid techniques with multiple choice tests
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConcept maps
dc.subject.ytmStructural communication grid
dc.subject.ytmTests
dc.subject.ytmTest exam
dc.subject.ytmMultiple choice tests
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.identifier.yokid439964
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319636
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineEğitimde Ölçme ve Değerlendirme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess