Show simple item record

dc.contributor.advisorYelken, Tuğba
dc.contributor.advisorSürmeli, Hikmet
dc.contributor.authorKavacik, Levent
dc.date.accessioned2020-12-10T07:49:12Z
dc.date.available2020-12-10T07:49:12Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/219000
dc.description.abstractBu çalışmada, Fen ve Teknoloji dersinde grupla yenilikçi projeler oluşturmanın öğrencilerin başarıları, yaratıcılıkları, akademik benlikleri ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumlarına etkileri incelenmiştir.Çalışmada öntest ve sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen uygulanmıştır. Uygulama 2011-2012 öğretim yılında Mersin ili Mezitli ilçesi Dr. Hakan Kundak İlköğretim Okulu'nda denk seviyedeki altıncı sınıfların iki şubesinde yapılmıştır. Kontrol grubunda mevcut programa dayalı öğretim, deney grubunda ise yenilikçi projeler üretmeye yönelik grupla öğrenme yöntemi uygulanmıştır.Gruplarda ?Başarı testi?, ?Yaratıcılık ölçeği?, ?Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutum ölçeği?, ?Fen ve Teknoloji dersi akademik benlik kavramı ölçeği? öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Uygulama sonunda deney grubunda açık uçlu sorularla öğrenci görüşleri alınmıştır. Verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Veri analizinde normallik için Kolmogorov-Smirnov, bağımlı gruplar t testi, varyansların eşitliği için Levene testi, bağımsız gruplar t testi kullanılmıştır. Açık uçlu sorulardan elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir:-Gruplar arası sontest puanlarının analizinde başarı testi ve akademik benlik puanları arasında deney grubu lehine anlamlı fark varken, yaratıcılık ve tutum puanları arasında fark olmadığı tespit edilmiştir.-Deney grubunda öntest-sontest puan ortalamaları arasında; başarı testi sontest puanındaki artış anlamlıyken; yaratıcılık, tutum ve akademik benlik testleri sontest puanlarındaki artış istatistiksel olarak anlamlı değildir.-Kontrol grubunda öntest-sontest puan ortalamaları arasında, başarı testi sontest puanındaki artış anlamlıyken; yaratıcılık, tutum ve akademik benlikte sontest puanlarındaki artış istatistiksel olarak anlamlı değildir.-Öğrencilerin inovasyon projeleri ile ilgili görüşleri göz önünde bulundurulduğunda ise proje yapma ve grup çalışması yapma becerileri kazandıkları anlaşılmaktadır.
dc.description.abstractAs establishing innovative project that groups attended in this study, students? achivement, creativity, attitudes and science academic self concept was investigated for this study.Quasi-experimental design with pre-test and post-test control was applied. This study has conducted, at the same level of two sixth degree classes at Mersin city, Mezitli state Dr. Hakan Kundak Primary School. Existing programme associated with education at control group and learning method with group creating oriented innovative projects at experimental group was applied.?Achievement test?, ?Creativity Scale?, ?Science and Technology Attitude scal?e, ?Science and Technology Academic Self Concept Scale? were applied as pre-test and post-test. At the end of the innovation project application, students? ideas were determined by using open ended questions at experimental group. SPSS programme was used for data analysis. For normality, Kolmogorov-Smirnov analysis, depended groups t test, for variances? equality Levene test, independed groups t test were used for data analysis. Open ended questions? analysis were done by using content analysis for analysis.The findings of this study are summarized below:-Statistically significant differences were found between the post-test scores of achievement and academic self concept of the groups made innovative projects and the group was applied existing teaching program.-Between pre-test and post-test arithmetic mean scores of experimental group was found statistically significant, no statistically differences were found arithmetic mean scores of creativity, attitudes towards science and academic self concept.-Between pre-test and post-test arithmetic mean scores of control group was found statistically significant, no statistically differences were found arithmetic mean scores of creativity, attitudes towards science and academic self concept.-Considering students? views about innovation projects, it was found that students acquired group work and projects skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 6. sınıf fen ve teknoloji dersi madde ve ısı ünitesinde grupla yenilikçi (inovasyon) projeler oluşturmanın öğrenciler üzerindeki etkileri
dc.title.alternativeEffect of innovation projects on students in sixth grade primary school science and technology course in matter and heat unit
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic self
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmInnovative
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmGroup education
dc.subject.ytmGroup work
dc.subject.ytmProject based learning method
dc.subject.ytmProject preparation
dc.identifier.yokid439974
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319637
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess