dc.contributor.advisor | Akın, Manolya | |
dc.contributor.author | Kesilmiş, İnci | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:49:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:49:11Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218998 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, 4-6 yaş okul öncesi dönemdeki çocukların 12 haftalık cimnastik antrenmanının büyüme ve biyomotor yetileri üzerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmaya 93 öğrenci deney (47 kız, 46 erkek), 43 öğrenci kontrol (23 kız, 20 erkek) grubu olarak toplam 136 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Deney grubundaki çocuklar 12 haftalık, haftada 2 gün 1'er saat cimnastik antrenman programına katılırken, kontrol grubu sadece okul programına devam etmiştir.Araştırmada uygulanan cimnastik programının okul öncesi dönemdeki çocuklara etkisinin araştırılması için; fiziksel ve antropometrik özellikler ve biyomotor yetiler ölçülmüştür.Vücut yağ yüzdelerini değerlendirmek için Durnin Womersley ve somatotip için ise Healt Carter denklemi kullanılmıştır. Esneklik ölçümleri için Beighton kriterleri kesim noktası 5 olarak alınırken, biyomotor özellikleri ölçmek için; durarak uzun atlama, dikey sıçrama (JM), dinamik denge (tecno body), reaksiyon zamanı (Digital-Type Discriminative Reaction Tester), motor beceri (phepple-type stabilimeter), el-göz koordinasyonu (coordination testter), dikkat testi uygulanmıştır. Cimnastiğin; oturma boyu (p=0,003), vücut ağırlığı (p=0,008), denge (p<0,01), denge ölçüm cihazı slalom testi (p<0,001) , durarak uzun atlama (p<0,001), dikey sıçrama (p<0,001), motor beceri (p=0,043), dikkat (p<0,001) üzerine etkisi anlamlı bulunurken, boy, kulaç, vücut yağ yüzdesi, somatotip, reaksiyon zamanı (p=0,105, p=0,368) ve koordinasyon (p=0,740, 0,639) üzerine etkisi istatistiksel olarak anlamlı bulunamamıştır. Cinsiyetin sadece motor beceri üzerindeki etkisi anlamlıdır (p=0,010). Nonhipermobil olmak ile cimnastik arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki saptanmıştır (p=0,025).Sonuç olarak 4-6 yaş okul öncesi dönemdeki çocuklarda cimnastik antrenmanının; oturma boyu, vücut ağırlığı, denge, hipermobilite, durarak uzun atlama, dikey sıçrama ve motor beceri üzerine etkisi anlamlı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi, Cimnastik, Biyomotor Yetiler, Büyüme, Antropometri. | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to investigate 12 weeks gymnastics training effect on growth and biomotor abilities in 4-6 years of age pre-school student. 93 experimental (47 girls, 46 boys), and 40 control (23 girls, 20 boys) group, totally 136, were attended to this investigation as volunteer. While experimental group?s children were applied gymnastics training program one hour and two days in a week during 12 weeks, control group were participated daily school program.Physical and anthropometric characteristics and biomotor abilities were evaluated to investigate the effects of gymnastics training programs on preschool children.To evalute body fat persentage the Durning Womersday equation and for somatotype the Healt Carter equation were used. While evaluating flexibility, beighton criteria?s cut-off point was taken as 5, to evaluate biomotor abilities; standing long jump, sargent jump (JM), dynamic equilibrium (tecno body), reaction time (Digital-Type Discriminative Reaction Tester), motor skill (phepple-type stabilimeter), hand-eye coordination (coordination tester), test of attention were applied. While the effect of gymnastics on sitting height (p=0,003), weight (p=0,008), balance (p<0,001), balance measure equipment slalom test (p<0,001), standing long jump (p<0,001), sargent jump (p<0,001), motor abilities (p=0,043) and attention (p<0,001) were significant, the effect of gymnastics training on height, spam, percentage of body fat, somatotype, reaction time and coordination were not found significant. The gender effect was significant only on motor abilities. The relationship between hypermobility characteristic and gymnastics was significant (p=0,025).Consequently, gymnastic training effects on 4-6 years of age pre-school children were significant in sitting height, weight, balance, hypermobility, standing long jump, sargent jump and motor abilities.Key Words: Pre-School, Gymnastics, Biomotor ability, Growth, Antropometry | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | 4-6 yaş çocuklarda cimnastik antrenmanının büyüme ve biyomotor yetiler üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of the gymnastics training on growth and biomotor abilities in 4-6 years of age children | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Growth | |
dc.subject.ytm | Biomotoric properties | |
dc.subject.ytm | Gymnastics | |
dc.subject.ytm | Anthropometry | |
dc.subject.ytm | Preschool period | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Training | |
dc.identifier.yokid | 439007 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319639 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |