Mersin Üniversitesi öğretim elemanlarının kariyer çapalarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Gizir, Sıddıka | |
dc.contributor.author | Ünal Solmaz, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:49:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:49:10Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218996 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Mersin Üniversitesi'nde görev yapan öğretim elemanlarının baskın kariyer çapalarının belirlenmesi ve kariyer çapalarının cinsiyet, medeni durum, unvanları, daha önce farklı bir işte çalışıp çalışmamaları ve çalıştıkları kurumda idari görevlerinin olup olmaması açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır.Bu araştırmanın örneklemini, Mersin Üniversitesi'nin 9 fakültesinde görev yapan 306 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırmacı tarafından geliştirilen Kariyer Çapaları Ölçeği aracılığı ile elde edilen veri betimsel analizlerin yanı sıra t-testi ve ANOVA ile analiz edilmiştir.Analiz sonuçlarına göre öğretim elemanlarının baskın kariyer çapaları iş güvenliği, hizmet ve kendini adama ve özerklik bağımsızlık olarak belirlenmiştir. Bunun yanı sıra, öğretim elemanlarının bazı kariyer çapalarının cinsiyet, medeni durum, unvan, daha önce farklı bir işte çalışıp çalışmama durumu ve şu an idari bir görevin olup olmamasına göre anlamlı farklılıklar gösterdiği gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Kariyer Çapaları, Öğretim Elemanları, Üniversite | |
dc.description.abstract | This research was conducted to identify the dominant career anchors of the faculty members at Mersin University and to examine the career anchors regarding gender, marital status, title, having worked in a different job and having an administrative position in their current organization.The sample of this research consisted of 306 faculty members employed in 9 faculties at Mersin University. The data were obtained by Career Anchors Scale developed by the researcher were analyzed with descriptive analysis, the t-test and ANOVA.Results of the analyses revealed that the dominant career anchors of the faculty members were job security, service and dedication, and autonomy-independence. Furthermore, it was observed that there were some signifant differences in the career anchors of faculty members with respect to the gender, marital status, title, having worked in a different job and having an administrative position role currently.Key words: Career Anchors, Faculty Members, University | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mersin Üniversitesi öğretim elemanlarının kariyer çapalarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | An investigation on the career anchors of faculty members at Mersin University | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Career | |
dc.subject.ytm | Career management | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | Career development planning | |
dc.identifier.yokid | 439486 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 319631 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |