Show simple item record

dc.contributor.advisorYaman, Şaziye
dc.contributor.authorSert, Sibel
dc.date.accessioned2020-12-10T07:49:07Z
dc.date.available2020-12-10T07:49:07Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218991
dc.description.abstractBu çalışma Özel Amaçlı İngilizce öğrenen Türk öğrencilerinin okuma stratejilerini ortaya çıkarmayı ve sekiz hafta süren strateji tabanlı okuma uygulaması ile strateji kullanımlarını arttırmayı amaçlamıştır. Çalışma, Mersin Üniversitesi Tarsus Teknik Eğitim Fakültesi'nin ikinci sınıfında okuyan ve Özel Amaçlı İngilizce öğrenimi gören 62 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Uygulama öncesi ve sonrasında, katılımcıların kullandıkları stratejileri belirlemek için, Okuma Becerisi Stratejileri Kullanım Ölçeği (OBSKÖ) ve sesli düşünme protokolleri uygulanmıştır. Ayrıca, yarı yapılandırılmış röportajlar ile geribildirim değerlendirme formları çalışmayı nitel veriyle desteklemiştir. Uygulama öncesindeki sonuçlar katılımcıların en çok sıklıkla kullandıkları stratejilerin yardımcı stratejiler ve en az sıklıkla kullandıkları stratejilerin öz-düzenleme stratejileri olduğunu ortaya koymuştur. Bununla beraber, ikinci en sıklıkla kullandıkları stratejilerin yönetme stratejileri, ortalama sıklıkta kullandıkları stratejilerin ise oluşturma, görselleştirme ve planlama stratejileri olduğu görülmüştür. Uygulama sonrasında elde edilen sonuçlar, en çok sıklıkla kullanılan stratejilerin yine yardımcı stratejiler olduğunu göstermiştir. Ancak, diğer stratejilerin sıralamasında farklılıklar ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda, uygulama sonrasında ikinci en sıklıkla kullanılan stratejilerin planlama stratejileri, en az sıklıkta kullanılan stratejilerin oluşturma stratejileri, ortalama sıklıkta kullanılanlarınsa öz düzenleme, yönetme ve görselleştirme stratejileri olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca, analiz sonuçları katılımcıların okuma stratejileri kullanımlarında artış olduğunu da göstermiştir. Sonuçlar ayrıca katılımcıların uygulama sonrasında genel strateji kullanımlarında anlamlı fark olduğunu ortaya koymuştur. Bununla birlikte, sonuçlar strateji grupları bazında incelendiğinde oluşturma, planlama, görselleştirme ve öz düzenleme stratejilerinde de anlamlı fark olduğunu göstermiştir. Ancak, analiz sonuçları, yardımcı stratejiler ve yönetme stratejilerinin kullanımında artış olmasına rağmen bu farkın anlamlı olmadığını göstermiştir.
dc.description.abstractThis study aimed to find out reading strategies of Turkish ESP learners and to increase their strategy use through an 8-week strategy-based reading implementation (SBRI). The study was conducted with 62 sophomore students at Tarsus Technical Education Faculty, Mersin University. In order to find out the strategies used by the participants before and after SBRI, The Scale of Reading Comprehension Strategy Use (SRCSU) and think aloud protocols were administered. Moreover, semi-structured interviews and evaluative feedback forms enriched the study by providing qualitative data. The results indicated that the participants used assisting strategies the most frequently and self-regulation strategies the least frequently before SBRI. The second most frequently used strategies were management strategies and moderately used strategies were constructing, visualization and planning strategies. After SBRI, an increase in the participants? strategy uses was revealed. In addition, the participants reported using assisting strategies the most frequently again after SBRI. However, a change in the rank order of other strategy groups was revealed. In this regard, the second most frequently used reading strategies were revealed as planning strategies. The least frequently used strategies were revealed as constructing strategies and moderately used strategies were found out as self-regulation, management and visualization strategies. The results also indicated a significant difference in participants? overall strategy use after SBRI. Besides, significant differences were also revealed in the participants? use of constructing, planning, visualization and self-regulation strategies. However, the results did not display any significance for assisting and management strategy groups although an increase in their uses was revealed.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA case study on improving reading strategies of Turkish ESP learners
dc.title.alternativeÖzel amaçlı İngilizce öğrenen Türk öğrencilerinin okuma stratejilerini geliştirme üzerine bir vaka çalışması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReading strategies
dc.subject.ytmStrategy instruction
dc.subject.ytmEnglish for Spesific Purposes
dc.subject.ytmTurkish students
dc.subject.ytmStrategy development
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.identifier.yokid442760
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319628
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess