dc.contributor.advisor | Turgut, Yıldız | |
dc.contributor.author | Koçer, Tolga | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:49:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:49:06Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218988 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma Mersin Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu hazırlık sınıfı öğrenci ve öğretim elemanlarının bilişsel ve üstbilişsel strateji kullanımına odaklanmıştır. Çalışma 83 öğrenci ve 4 öğretim elemanıyla yapılmıştır ve çalışmanın yöntemsel işlem süreci temelde hem nicel ve nitelikseldir, bu sebepten araştırma karma yönteme dayanmıştır. Araştırmanın verileri öntest, sontest, bilişsel okuma stratejileri kullanım ölçeği, üstbilişsel okuma stratejileri kullanım ölçeği, öğrenci kendi yeterliliğini kontrol listesi, öğretim elemanı okuma stratejisi kullanım ölçeği, öğrenci ve öğretim elemanlarıyla görüşme ve sınıf gözlemleriyle toplanmıştır. Nicel veriler T-test, One-way Anova, Friedman's test, Two-related samples test, Wilcoxon signed-ranks testleriyle SPSS'de analiz edilmiştir. Nitel verilerse görüşmeler ve sınıf gözlemlerine göre değerlendirilmiştir.Araştırmanın veri toplama işlem süreci boyunca katılımcı gruplarını oluşturmada deneysel yöntem olarak da adlandırılan 4'lü Solomon grup dizaynı takip edilmiştir. İki sınıftan oluşan karşılaştırma grubu öğrencileri, okuma stratejileri kullanımına dair herhangi bir yönlendirme veya eğitim almamışlardır. Bunun aksine, diğer iki araştırma grubu sınıflarına strateji eğitimi sunulmuştur. Bu açıdan bakıldığında araştırma, öğrencilerin okuma stratejileri kullanım başarılarında anlamlı bir farkın oluşup oluşmadığını sorgulamıştır. Bu noktada, araştırma öğretim elemanlarının stratejileri kullanma ve öğretmedeki farkındalıkları sayesinde öğrencilerin okuduğunu anlama başarılarındaki olumlu ya da olumsuz değişimlere dikkat çekmiştir. Öğretim elemanları yönünden bakıldığında bu çalışma, öğretim elemanlarının üniversitede hazırlık İngilizcesi düzeyinde okuma stratejilerini öğretme hakkındaki fikir ve yaklaşımlarını araştırmış ve buna göre araştırma ve karşılaştırma grupları arasında gruplardan biri strateji eğitimi aldığında anlamlı bir farkın oluşup oluşmadığını ortaya koymuştur. Bu araştırma ayrıca hazırlık sınıfı öğrenci ve öğretim elemanlarının okuma stratejisi farkındalığı ve bilgisini değerlendirerek buna göre hangi stratejilerin kullanıldığını belirlemeyi amaçlayıp alana katkıda bulunmuştur. Alandaki çalışmaların, karma yöntem işlem süreciyle bilişsel ve üstbilişsel stratejilerin kullanımının araştırılmasına dair yeni katkılarla geliştirilmeye ihtiyacı vardır.Bu çalışmanın sonuçları araştırma ve karşılaştırma grupları öğrencilerinin dönem sonundaki okuduklarını anlama başarılarında anlamlı bir farkın ortaya çıkmadığını göstermiştir. Bu sonuç, ideal bir okuma stratejisi eğitiminin, çok çeşitli ve kapsamlı strateji bilgisinin daha geniş sürelerde öğretilmesi ve pratik edilmesini gerektirdiği anlamına gelmektedir. Fakat, öğrencilerin kendi yeterliliklerini kontrol listeleri sonuçları dönem sonunda okuma stratejileri kullanımlarında ilerleme gösterdiklerine dair bilgi sunmuştur, ki bu da öğrencilerin strateji kullanımı ve okuduğunu anlamadaki başarılarının analiziyle örtüşmemiştir. Öğretim elemanları açısından bakıldığında sonuçlar araştırma grubu öğretim elemanlarının daha fazla strateji kullanma eğiliminde olduğunu göstermiştir. Nitel araştırma sonuçları da öğrencilerin metinlerin zorluğu ve kişisel motivasyon eksikliği yüzünden bilişsel ve üstbilişsel stratejileri kullanma niyetinde olmadığını ortaya koymuştur. | |
dc.description.abstract | This present study focused on the use of cognitive and metacognitive reading strategies by Mersin University Foreign Language School preparatory class students and their instructors. The study was carried out with 83 students and 4 instructors and the emphasis of the methodological process of this study was both quantitative and qualitative, so the study based on mixed method. The data was collected through pretest, posttest, cognitive reading strategy use scale and metacognitive reading strategy use scale, students? self-efficiency checklists, instructor reading strategy use scale, student and instructor interviews, and class observations. The quantitative data was analyzed by T-test, One-way Anova, Friedman?s test, Two-related samples test, Wilcoxon signed-ranks test in SPSS. The qualitative data was analyzed according to the content of the interviews and class observations.In the data collection procedure of the study, the experimental method called as the Solomon four group design was followed to group the participants. A comparison group of students consisting of two classes did not receive any reading strategy instruction or treatment. In contrast, the other two classes as a research group were presented strategy training. From this aspect, this study questioned if a significant difference it would make in the success of the students? use of reading strategies. At this point, the study took notice of the positive or negative changes in the students? reading comprehension accomplishment by the instructors? awareness in the use and teaching of reading strategies. In the instructors? respect, this study investigated instructors? views about and approaches to teaching reading strategies at university English preparatory level and revealed whether there was any significant difference between the research and comparison group instructors in teaching reading strategies in the condition of the research group instructors? receiving reading strategy training. The present research also aimed to contribute to the literature on evaluating the preparatory class students and instructors? reading strategy awareness and knowledge, and the identifying of what strategies were used accordingly. In the literature, studies on the use of both cognitive and metacognitive strategies by the instructors and students and their investigation through mixed method procedure require to be developed.The results of the study revealed that there was no significant difference in the reading comprehension success of the comparison and research group students at the end of the term. This means that an ideal reading strategy training should include more time of teaching and practice with a variety of intensive reading strategy knowledge. However, the data results of the students? own evaluation indicated that they were in progress of using the reading strategies at the end of the term, which did not match with their strategy use and comprehension success analysis. From the instructors? respect, the results concluded that the research group teachers had tendency to use more reading strategies. The qualitative data results showed that the students were not in favour of using both cognitive and metacognitive strategies mostly because of difficult materials and lack of motivation. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Preparatory class students and instructors` reading strategy use in English and the examination of their approaches | |
dc.title.alternative | Hazırlık sınıfı öğrencilerinin ve öğretim elemanlarının İngilizce'de okuma becerisi stratejisi kullanımı ve yaklaşımlarının incelenmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Reading | |
dc.subject.ytm | Reading skills | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | Reading strategies | |
dc.subject.ytm | Preparatory classes | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.identifier.yokid | 433973 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 313169 | |
dc.description.pages | 370 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |