Show simple item record

dc.contributor.advisorKıran, Binnaz
dc.contributor.authorAğaoğlu, Ceyda
dc.date.accessioned2020-12-10T07:49:03Z
dc.date.available2020-12-10T07:49:03Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218982
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Mersin Üniversitesi öğrencilerinin cinsiyet ve iyilik halineboyutlarına göre özyeterlik ve sürekli öfkelerinin farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir.Araştırmanın örneklemini, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Mersin Üniversitesi ikinci sınıflarında öğrenim görmekte olan 709 (408 kız, 301 erkek) üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Bu çalışmada, ?Beş Faktörlü İyilik Hali Ölçeği?, ?Genel Özyeterlilik? ve ?Sürekli Öfke ve Öfke İfade Tarzı Ölçeği? olmak üzere 3 ölçme aracı kullanılmıştır. Araştırma verileri çift yönlü varyans analizi kullanılarak test edilmiştir. Gruplar arası ortaya çıkan farkın kaynağını bulmak amacıyla Tukey LSD testi kullanılmıştır. Hata payı 0.05 alınmıştır.Araştırma bulgularına göre, özyeterlik ile yaratıcı benlik, baş edici benlik ve sosyal benlik arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Yaratıcı benlik, baş edici benlik ve sosyal benlik düzeyi yüksek öğrencilerin genel özyeterliği de yüksektir. İyilik halinin diğer alt boyutları olan temel benlik ve fiziksel benlik açısından ise istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunamamıştır. iiivAraştırmanın bir diğer değişkeni olan sürekli öfke açısından ele alındığında, yaratıcı benlik, baş edici benlik, sosyal benlik ve fiziksel benlik açısından anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. Yaratıcı benlik düzeyi yüksek öğrencilerin sürekli öfkeleri düşüktür. Bununla birlikte, baş edici benlik, sosyal benlik ve fiziksel benlik düzeyi orta olan öğrencilerin sürekli öfkeleri yüksek olarak bulunmuştur. İyilik halinin diğer bir alt boyutu olan temel benlik ile sürekli öfke arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.Son olarak, cinsiyet açısından, yaratıcı benlik, baş edici benlik, sosyal benlik, temel benlik ve fiziksel benlik ile özyeterlik değişkeni arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Bununla birlikte, sosyal benlik ile sürekli öfke değişkeni arasında cinsiyet açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark ortaya çıkmıştır.Elde edilen bulgular ışığında, iyilik halini hem devletlerin hem de eğitim sektörünün gereken önemi göstermesi ve bu alanda daha fazla çalışmanın yapılması önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: İyilik Hali, Bölünmez Benlik Modeli, Üniversite Öğrencileri.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine whether self-efficacy, trait anger ways of Mersin University students change according to wellness depending on gender variable, or not.Sample of the study comprises 709 (408 female, 301 male) university students at the University of Mersin, in 2011-2012 academic year. In this study, `The Wellness Evaluation of Lifestyle Scale`, `General Self-Efficacy` and `State-Trait Anger Expression Inventory` were used to collect the data. In order to find the source of emerged differences between the groups, Tukey LSD test was used and the mean difference is significant at 0.05 level.According to research findings, there are statistically significant differences between self-efficacy and creative self, coping self and social self. Normally, the students? self-efficacy levels are higher if their creative self, coping self and social self levels are high. Depending on essential self and physical self which are the other sub-dimensions of wellness, statistically no significant difference was found. Considering the creative self in terms of trait anger, which is another variable of research, statistically significant differences were found between creative self, coping self, social self, and physical self. Students? trait anger is low, if their creative self levels are high. Besides trait anger of the students; whose coping self, social self and physical self levels are medium, was found vviihigh. Statistically no significant difference was found between essential self and trait anger, which are other sub-dimensions of wellness. Finally, in terms of gender; statistically no significant difference was found between self-efficacy variable and creative self, coping self, social self, and essential self. However; in terms of gender statistically significant difference was found between social self and trait anger.Key Words: Wellness, Indivisible Self Model, University Students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleCinsiyetleri farklı üniversite ikinci sınıf öğrencilerinin iyilik hali boyutlarına göre özyeterlik ve sürekli öfkelerinin incelenmesi
dc.title.alternativeAn examination on second grade students' trait anger and self-efficacy according to dimensions of wellness and gender
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmWell-being
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmAnger
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid453998
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327414
dc.description.pages176
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess