Uzaktan eğitimde internet tabanlı eğitim programlarının temel boyutlarına yönelik öğrenci ve öğretim elemanlarının görüşleri ve öneriler
dc.contributor.advisor | Kılıç, Figen | |
dc.contributor.author | Tirnovali, Asli | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:49:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:49:02Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218980 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Mersin Üniversitesi Mersin Meslek Yüksek Okulu'nda uygulanan internet tabanlı uzaktan eğitim modelindeki programların hedef, içerik, öğrenme öğretme süreci, değerlendirme, destek etkinlikler ve sosyal etkinlikler boyutlarına ilişkin, öğrenci ve öğretim elemanı görüşlerini belirlemek ve elde edilen bulgulardan yola çıkarak daha etkili bir uzaktan eğitim tasarımının oluşmasını sağlayacak önerilerde bulunmak amaçlanmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılarak durum saptaması yapılmıştır. Araştırmaya Mersin Üniversitesi Mersin Meslek Yüksekokulunda 2010-2011 Eğitim Öğretim Yılında Uzaktan eğitim modeli uygulanan sekiz programda yer alan 502 öğrenci ve 30 öğretim elemanı katılmıştır. Araştırmada nicel veriler anket, nitel veriler ise görüşme tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Kategorik yapıdaki verilerin analizinde frekans ve yüzde hesaplamaları kullanılmıştır. Öğrencilerin görüşleri ile değişkenlerin madde puan ortalamaları arasındaki farklılık t testiyle belirlenmiştir. Araştırma sonucunda; ders hedeflerine ilişkin bilgilerin öğrenciler tarafından yeterli düzeyde anlaşılmadığı, içeriğin orta düzeyde güncel ve ilgi çekici bulunduğu ve çoğunlukla yazılı metinler şeklindeki ders notları olarak düzenlendiği, içeriği destekleyici örneklendirmelere kaynak listelerinin kullanıldığı, örgün programlardaki ders içeriklerinin çoğunlukla uzaktan eğitim platformuna yüklenerek değiştirilmeden kullanıldığı belirlenmiştir. Kendi kendine öğrenme konusunda bilgilendirmenin yetersiz olduğu, farklı öğrenme tiplerindeki öğrenciler için düzenlemelerin oldukça az olduğu, içeriğin animasyonlarla sunulduğu derslerin daha iyi anlaşıldığı tespit edilmiştir. Sınav sorularının çoğunlukla bilgi düzeyinde olduğu, hedef ve içerikle olan uyumunun orta düzeyde olduğu saptanmıştır. Destek hizmetlerinin öğrencilerin sorunlarının çözümünü kolaylaştırmada yeterli bulunmadığı, sosyal etkinliklerin yetersiz düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğrenci görüşleri arasında cinsiyet değişkenine göre anlamlı fark bulunmadığı, çalışan öğrencilerin içeriği önceden edindikleri bilgi ve deneyimlerle daha uyumlu buldukları, genel lise mezunu öğrencilerin hedefleri ve içeriği meslek edinmede yol gösterici bulduğu belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | In this study, based on the views of students and teaching staff, it is aimed to carry out an evaluation study which is related to the target, content, methods, assessment, supporting activities and social activities in the web-based distance education programs at MersinVocational School of Mersin University. Based upon the results and the findings, it is also aimed to suggest an effective web based educational design. The screening model was used to ascertain the status. 30 faculties and 502 students in the semester 2010-2011 at Mersin Vocational School of Mersin University participated in this study. Quantitative data were acquired through surveys, and qualitative data were collected by using the interview technique. The t test was applied to determine the differences between the rates and frequency and percentage calculations were used for the categorical analysis of the data structure. At the end of the study, it was concluded that course objectives were not adequately understood, the content was found appealing and up-to-date as the intermediate level and it was prepared mostly as written lecture notes, the course contents in the formal iveducation programs were mostly used unchanged in the distance education programs. It was also determined that self-study was not adequately promoted. Exam questions were found to conform with the level of knowledge. Supporting services and social activities were found to be insufficient. No significant difference, based on the gender variable, was determined between the students' views. It was understood that the working students took the content beforehand and found it more conforming with their knowledge.Key Words: Distance Education, Web-Based Learning, Program Evaluation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Uzaktan eğitimde internet tabanlı eğitim programlarının temel boyutlarına yönelik öğrenci ve öğretim elemanlarının görüşleri ve öneriler | |
dc.title.alternative | Student and teaching staff views and suggestions on the basic dimensions of web-based programs in distance education | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Distance learning | |
dc.subject.ytm | Web based education | |
dc.subject.ytm | Program development | |
dc.subject.ytm | Distance instruction | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Distance education | |
dc.identifier.yokid | 451618 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 327411 | |
dc.description.pages | 272 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |