Show simple item record

dc.contributor.advisorYaman, Şaziye
dc.contributor.authorEsen, Gökçe
dc.date.accessioned2020-12-10T07:49:01Z
dc.date.available2020-12-10T07:49:01Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218978
dc.description.abstractBu çalışmanın üç temel amacı bulunmaktadır; (1) Mersin ili profil çalışması aracılığıyla Türkiye'de görev yapan ilköğretim İngilizce öğretmenlerinin genel yeterlik algılarını ve İngilizce öğretimi alanına özgü mesleki öz-yeterlik algılarını ortaya koymak (cinsiyet, okul türü, tecrübe yılı, mezun olunan bölüm, akademik düzey) (2) İngilizce öğretmenlerinin genel yeterlik algı düzeylerinin İngilizce öğretimi alanına özgün mesleki öz-yeterlik algılarını yordayıp yordamadığını araştırmak (3) İngilizce öğretmenlerinin alan özgü mesleki öz-yeterlik algılarına dair veri toplamak üzere Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB) belirlenen İngilizce öğretmeni yeterlik göstergeleri çerçevesinde geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmek. Çalışma örneklemi iki katılımcı grubundan oluşmaktadır. Güvenilir bir ?İngilizce Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği? geliştirmek amacıyla Türkiye genelinden 500 İlköğretim İngilizce öğretmenine ölçek uygulanmıştır. Bunun yanı sıra, geliştirilen ölçeğin geçerliğini sınamak ve il profilini çıkarmak üzere Mersin ilinde görev yapan 345 İlköğretim İngilizce öğretmeni ikinci çalışma grubunu oluşturmuştur. Güvenilir ve geçerli bir ?İngilizce Oğretmenlerinin Öz-yeterlik Algısı Ölçeği? geliştirilmiştir. Bu çalışma ?Genel Yetkinlik Ölçeği? (Çelikkaleli & Çapri, 2008), ?İngilizce Öğretmenlerinin Öz-Yeterlik Algısı Ölçeği? ve araştırmacılar tarafından geliştirilen anket olmak üzere üç veri toplama aracı ile yürütülmüştür. Toplanan veri faktör analizi, betimsel istatistik analizi, bağımsız gruplar için t-testi, regresyon analizi, korelasyon ve One-way Anova ile analiz edilmiştir. Anket aracılığıyla elde edilen nitel veriler betimsel analiz kriterlerine uygun olarak analiz edilmiştir. Nicel analizler sonucunda, öğretmenlerin ?Dil Gelişimini İzleme ve Değerlendirme?, ?Meslektaş, Okul, Aile ve Toplumla İşbirliği Yapma?, ?Uygun Eğitim Ortamı için Materyal Kullanımı ve Yöntem Seçimi? boyutlarında yüksek düzeyde öz-yeterlik algısına sahipken ?Mesleki Gelişim? boyutunda daha düşük düzeyde öz-yeterlik algısına sahip olduğu bulunmuştur. Paralel şekilde, öğretmenlerin genel yeterlik inancının da yüksek olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin hem mesleki öz-yeterlilik algısında hem de genel yeterlik algısında cinsiyet değişkeni haricinde, tüm değişkenler (okul türü, tecrübe yılı, mezun olunan bölüm, akademik düzey) bakımından istatistiksel olarak anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Ayrıca İngilizce öğretimi alanına özgün mesleki öz-yeterlik algısının dört boyutunun birbirleri ve genel yetkinlik inancı ile aralarında pozitif yönde anlamlı bir ilişki belirlenmiştir. Regresyon analizi aracılığıyla, genel yeterlik algısı düzeyinin, alan özgü mesleki öz-yeterliğin her boyutunu yüksek düzeyde yordayabildiği sonucuna varılmıştır. Nitel araştırma sonuçları ise nicel sonuçlarla uyum göstermiştir. Betimsel analizler aracılığıyla, dış etmenler, zorluklar ve engeller karşısında öğretmenlerin ortaya koyduğu öz-yeterlik algılarına dair bazı ipuçları ve açıklayıcı olabilecek ifadeler elde edilmiştir. Elde edilen tüm bulgular olası nedenler ve yapılan çalışmalar ışığında tartışılmıştır.
dc.description.abstractThe present study has been built on three main purposes; (1) to explore the primary school English language teacher?s general and professional sense of self-efficacy profile in Mersin according to five variables (sex, school type, years of experience, department graduated, and academic level) (2) to investigate whether the level of primary school English language teachers? General Self-Efficacy (GSE) predict their English Language Teaching (ELT) sense of Self-Efficacy (SE) level and as a complementary part of the current study (3) to develop a reliable and valid scale based on the English language teacher proficiency indicators determined by the Ministry of National Education (MONE) in order to obtain the professional (English Language Teaching-ELT) sense of SE data of English language teachers. The current study has been built on two groups of participants: a group of primary school English language teachers (500) from Turkey to develop a reliable ?English Language Teachers? Sense of Self-Efficacy Scale-ELTSES) and the other group of primary school English language teachers (345) from Mersin to reveal the validity of the ELTSES and to propound a profile of teachers? professional and general sense of SE. The ELTSES has been developed by the researchers as a valid and reliable scale. Three data collection tools have been applied to reach data; Turkish General Self-Efficacy Scale (Çelikkaleli & Çapri, 2008), ELTSES and a questionnaire developed by the researchers. In the current study, the collected data analyzed through factor analysis, descriptive statistics, independent samples t-test and One-way Anova, correlation and regression analysis. The qualitative data have been analyzed in accordance with the descriptive analysis criterions.Through quantitative results, it has been found out that they perceive themselves efficacious enough in ?Observing and Assessing the Language Development?, ?Cooperating with the School Personnel, Colleagues, Family and Society?and ?Organizing Appropriate Methods and Techniques for a Suitable Classroom Atmosphere? except ?Professional Development? for which they had an unsure and lower perception. Teachers? GSE also has been investigated and they presented that they are efficacious. In both professional and general sense of SE a statistically significant difference has been designated for all variables apart from sex. Besides, a positive and meaningful correlation between each dimensions of teachers? professional sense of SE and GSE has been determined. As the last step of quantitative investigation, the regression analysis has concluded that English language teachers? professional sense of SE can be highly predicted by the GSE level of the teachers. The qualitative results have been in accordance with the quantitative ones providing some clues and exploratory statements eliciting their self-perception of external factors and resistance to obstacles and difficulties. All have been discussed with the possible underlying reasons in the light of literature.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEnglish language teachers` general and professional sense of self-efficacy: Mersin profile
dc.title.alternativeİngilizce öğretmenlerinin genel ve mesleki öz-yeterlik algıları: Mersin ili profili
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmValidity
dc.subject.ytmScale development
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmReliability
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid442719
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319627
dc.description.pages209
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess