dc.contributor.advisor | Yaman, Şaziye | |
dc.contributor.author | Güngör, Sinem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:49:00Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:49:00Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218976 | |
dc.description.abstract | ?Dil Öğrenme Stratejileri? ve ?Teknoloji Tabanlı Dil Öğrenimi? alanlarında ayrı ayrı olarak birçok çalışma bulunması rağmen, bu ikisinin birleşimi ile son zamanlarda ortaya çıkan ?Teknoloji Tabanlı Dil Öğrenme Stratejileri? (TTDÖS) kavramı keşfedilecek yeni bir alan oluşturmuştur. Bu nedenle, bu çalışma iki temel amaç üzerine kurulmuştur; (1) ilköğretim öğrencilerinin TTDÖS kullanım sıklıklarını belirlemek amacıyla ?Teknoloji Tabanlı Dil Öğrenme Stratejileri Ölçeği? geliştirmek (2) İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenmekte olan Türkiye?deki ilköğretim öğrencilerinin TTDÖS kullanım sıklıklarının belirli değişkenler (cinsiyet, okul türü, sınıf, kademe) açısından farklılık bulunup bulunmadığını ortaya çıkarmaktır. Çalışma örneklemi üç katılımcı gruptan oluşmuştur; ön hazırlık sürecinde madde yazımı amacıyla 97 kişilik bir grup, güvenilir bir TTDÖS ölçeği geliştirebilmek amacıyla uygulanan 448 kişilik bir grup ve geliştirilen ölçeğin geçerliğini sınamak ve il profilini ivçıkarmak üzere Mersin ili 4 ayrı ilçesinden 2050 `si kız 1644?ü erkek olmak üzere toplam 3694 gönüllü ilköğretim öğrencileri grubundan oluşmuştur. Veri toplama aracı, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve her boyutunda yüksek bir yapı geçerliği olduğu bulunan ?Teknoloji Tabanlı Dil Öğrenme Stratejileri Ölçeği?dir. Farklı katılımcı gruplarından elde edilen veriler; faktör analizi, betimsel istatistik analizi, bağımsız gruplar için t-testi ve One-way Anova ile analiz edilmiştir. Genel olarak, TTDÖS ölçeğinin farklı boyutları açısından tüm değişkenlerinin anlamlı bir farklılık gösterdiği saptanmıştır. Sonuç, cinsiyet değişkeni açısından kız ve erkek öğrenciler arasında bir farklılık bulunduğunu ortaya koymuştur. Çalışmada erkek öğrencilerin ?Oyunlar? ve ?Internet ve Video? boyutlarında daha fazla TTDÖS başvurduklarını göstermiştir. Ayrıca, analiz edilen veriler devlet okulları ve özel okullar değişkenlerinin, tüm boyutlar açısından kayda değer bir farklılık bulunduğunu göstermiştir. Çarpıcı bir biçimde, sosyal yaşam dışındaki tüm boyutlarda TTDÖS?nin devlet okul öğrencileri tarafından daha fazla kullanıldığı ortaya çıkmıştır. Bunun yanı sıra, beklendiği üzere, kademe bakımından da anlamlı bir fark bulunmuştur. Elde edilen veriler 2. kademe öğrencilerinin (ortaokul) 1.kademe (ilköğretim) öğrencilerinden ?Sosyal Yaşam? ve ?Oyunlar? boyutlarında daha fazla TTDÖS?ne başvurduklarını göstermiştir. Son olarak sınıf değişkeni incelendiğinde ise yine ?İnternet ve Video?, ?Sosyal Yaşam? ve ?Oyunlar? boyutlarında anlamlı bir fark bulunmuştur. Elde edilen tüm bulgular olası nedenler ve yapılan çalışmalar ışığında ölçeğin her bir boyutu açısından ele alınarak tartışılmış ve desteklenmiştir. Anahtar Kelimeler: Dil Öğrenme Stratejileri (DÖS), Teknoloji Tabanlı Dil Öğrenme Stratejileri (TTDÖS), Teknoloji Tabanlı Dil Öğrenme Stratejileri Ölçeği, güvenirlik ve geçerlik | |
dc.description.abstract | Even though there have been several studies in the field of Language Learning Strategies and Technology Integrated Learning, the integration of two fields with a recent concept ?Technology Integrated Language Learning Strategies? (TILLS) is a new area to be discovered. Thus, the present study has been built on two basic goals: (1) to develop a Scale of Technology Integrated Language Learning Strategies (STILLS) for primary school students in order to clarify the usage level of TILLS, (2) to find out whether there is a meaningful difference of Turkish EFL primary school students? TILLS usage level according to some variables (sex, school type, grade and level). The study has been built on three groups of participants; a group of 97 primary students for item writing in the preliminary preparation; a group of 448 primary students for developing a reliable scale of TILLS, and a group of 3694 (2050 girls and 1644 boys) voluntary primary school students from four districts and different levels to reveal the vivalidity and the level of the STILLS use. The data collected through STILLS developed by the researchers and each component is found to have a highly acceptable internal consistency. Data collection was carried through factor analysis, descriptive statistics, independent samples T-test and One-way Anova in the present study. In general sense of STILLS, a statistically significant difference has been designated for all variables in terms of different components.The results revealed that there is a significant difference between female and male students. Males in the present study emerged to be higher in the usage TILLS in the dimension of ?Games? and ?the Internet and Video?. Besides, the data resulted with a noteworthy difference between state and private school for all components. Interestingly, except from the level of use in the social life, state schools indicated higher use of TILLS than the private schools. Furthermore, as it is expected, there has been a statistically meaningful difference in the level variable. The obtained data demonstrated that secondary school students use more TILLS than the primary students in two dimensions; ?Social life? and ?Games?. For the last variable ? grade-, there are also statistically meaningful differences in students? level of TILLS use in the aspects of three components; Internet and Video, Social Life and Games. All results have been discussed with the relation of each component in language learning and supported with the possible underlying reasons in the light of the literature.Keywords: Language Learning Strategies (LLS), Technology Integrated Language Learning Strategies (TILLS), Scale of Technology Integrated Language Learning Strategies (STILLS), reliability of STILLS, validity of STILLS | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The use of technology integrated language learning strategies (stills): Primary school students | |
dc.title.alternative | Teknoloji tabanlı dil öğrenme stratejileri kullanımı: İlköğretim okulu öğrencileri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning strategies | |
dc.subject.ytm | Scale development | |
dc.subject.ytm | Technology based instruction | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching aids | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.identifier.yokid | 460550 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 327413 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |