Show simple item record

dc.contributor.advisorAlıcı, Devrim
dc.contributor.authorSelvi, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-10T07:48:51Z
dc.date.available2020-12-10T07:48:51Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218959
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, farklı kuramlara dayalı farklı DMF belirleme tekniklerinin, farklı puanlama durumlarındaki işleyişlerini incelemektir.Bu amaç doğrultusunda, ikili ve ağırlıklı puanlamaya uygun bir Sözel Akıl Yürütme Yeteneği Testinin 1593 kişiye uygulanmasıyla elde edilen veriler, Mantel-Haenszel/Mantel, Standardizasyon, Lojistik Regresyon ve Olabilirlik Oran Testi teknikleriyle incelenmiş, kullanılan her bir teknik ve puanlama durumu için DMF gösteren maddeler ve DMF'li madde sayıları belirlenmiştir.Elde edilen bulgulardan, KTK'na dayalı DMF belirleme tekniklerinin genel olarak kendi içlerinde tutarlı sonuçlar verdiği ve bu sonuçların birbirinden anlamlı derecede farklılaşmadığı; ancak ikili puanlama durumundan uzman yargısına dayalı ağırlıklı puanlama ve deneysel ağırlıklı puanlama durumuna gidildikçe bu uyumun bozulduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca farklı puanlama durumlarında MTK ve KTK'na dayalı teknikler arası uyumun düşük olduğu ve elde edilen sonuçların genel olarak birbirinden anlamlı derecede farklılaştığı gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Değişen Madde Fonksiyonu, Mantel-Haenszel, Standardizasyon, Lojistik Regresyon, Olabilirlik Oran Testi
dc.description.abstractThe purpose of this study is examining different differential item functioning procedures based on different theories at different scoring situations.For this purpose, the data obtained from 1593 people by a verbal reasoning test is analyzed with Mantel-Haenszel/Mantel, Standardization, Logistic Regression and Likelihood Ratio Test procedures at different scoring situations. Than items and number of items which has DIF are identified. From the results of analyses, DIF procedures based on Clasical Test Theory are producing generally consistent results that are not differing significantly from each other. But this harmony is disrupted when the scoring method goes from dichotomous case to weighted case. In addition the harmony between procedures based on Clasical Test Theory and Item Response Theory at different scoring situations is observed very low. And results are differing significantly from each other.Keywords: Differential Item Functioning, Mantel-Haenszel, Standardization, Logistic Regression, Likelihood Ratio Test.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKlasik test ve madde tepki kuramlarına dayalı değişen madde fonksiyonu belirleme tekniklerinin farklı puanlama durumlarında incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of differential item functioning procedures based on clasical test and item response theory at different scoring situations
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10021203
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid353181
dc.description.pages111
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess