Eğitim fakültelerindeki öğretim elemanı ve öğrencilerin hayat çapında öğrenme (life-wide learning) alışkanlıkları ve üniversite yaşamına giriş dersi üzerine bir inceleme
dc.contributor.advisor | Yelken, Tuğba | |
dc.contributor.author | Aslandağ Soylu, Buket | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:48:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:48:49Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218956 | |
dc.description.abstract | Geçtiğimiz yıllarda Avrupa'da meydana gelen eğitim reformu ülkemiz yükseköğretim eğitim anlayışını da etkilemiş, bunun sonucunda yükseköğretim kurumları yeniden yapılanma çalışmaları içerisine girmişlerdir. Bu süreç ile gündeme gelen günümüz toplumlarının ihtiyacı olan tam donanımlı, aktif, kişisel ve mesleki gelişime önem veren bireyler yetiştirmenin önemi sıklıkla vurgulanmaktadır. Hayat çapında öğrenme kavramı, yükseköğretim kurumlarından sadece alan bilgisine sahip olarak mezun olan bireylerin gelecekteki toplumsal ihtiyaçları karşılamada yetersiz kalacaklarının altını çizmektedir. Bu araştırmada, eğitim fakültelerindeki öğretim elemanı ve öğrencilerin hayat çapında öğrenme alışkanlıklarının belirlenmesi ve bu alışkanlıkların çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca Mersin Üniversitesi'nde verilmekte olan Üniversite Yaşamına Giriş dersinin öğrencilerin hayat çapında öğrenme alışkanlıklarına etkisi araştırılmıştır.Araştırma, nicel ve nitel boyutların bir arada kullanıldığı karma yöntem ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada karma model tasarımlarından eş zamanlı tasarım uygulanırken, nicel boyutta ön-deneysel bir çalışma yapılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından gerçekleştirilen | |
dc.description.abstract | The recent changes in Europe have amended the understanding of higher education systems in Turkey, as such the higher education institutions have affiliated themselves with a reconstruction period. In this process, it has been emphasized that today?s societies are in need of individuals who are well-developed in personal and professional domains. The concept of life-wide learning has underlined that the people graduate from universities just with the knowledge of their departments will be inefficient for fulfilling the needs of future societies. To that end, in this research it was aimed to identify the life-wide learning habits of students and lecturers in faculties of education, and to examine such habits in terms of some variables. Moreover, the effects of the course called | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim fakültelerindeki öğretim elemanı ve öğrencilerin hayat çapında öğrenme (life-wide learning) alışkanlıkları ve üniversite yaşamına giriş dersi üzerine bir inceleme | |
dc.title.alternative | An investigation on the life-wide learning habits of undergraduate students and lecturers in faculties of education and the course called `introduction to university life` | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10010651 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 345255 | |
dc.description.pages | 273 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |