Show simple item record

dc.contributor.advisorYelken, Tuğba
dc.contributor.authorAslandağ Soylu, Buket
dc.date.accessioned2020-12-10T07:48:49Z
dc.date.available2020-12-10T07:48:49Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218956
dc.description.abstractGeçtiğimiz yıllarda Avrupa'da meydana gelen eğitim reformu ülkemiz yükseköğretim eğitim anlayışını da etkilemiş, bunun sonucunda yükseköğretim kurumları yeniden yapılanma çalışmaları içerisine girmişlerdir. Bu süreç ile gündeme gelen günümüz toplumlarının ihtiyacı olan tam donanımlı, aktif, kişisel ve mesleki gelişime önem veren bireyler yetiştirmenin önemi sıklıkla vurgulanmaktadır. Hayat çapında öğrenme kavramı, yükseköğretim kurumlarından sadece alan bilgisine sahip olarak mezun olan bireylerin gelecekteki toplumsal ihtiyaçları karşılamada yetersiz kalacaklarının altını çizmektedir. Bu araştırmada, eğitim fakültelerindeki öğretim elemanı ve öğrencilerin hayat çapında öğrenme alışkanlıklarının belirlenmesi ve bu alışkanlıkların çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca Mersin Üniversitesi'nde verilmekte olan Üniversite Yaşamına Giriş dersinin öğrencilerin hayat çapında öğrenme alışkanlıklarına etkisi araştırılmıştır.Araştırma, nicel ve nitel boyutların bir arada kullanıldığı karma yöntem ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada karma model tasarımlarından eş zamanlı tasarım uygulanırken, nicel boyutta ön-deneysel bir çalışma yapılmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından gerçekleştirilen
dc.description.abstractThe recent changes in Europe have amended the understanding of higher education systems in Turkey, as such the higher education institutions have affiliated themselves with a reconstruction period. In this process, it has been emphasized that today?s societies are in need of individuals who are well-developed in personal and professional domains. The concept of life-wide learning has underlined that the people graduate from universities just with the knowledge of their departments will be inefficient for fulfilling the needs of future societies. To that end, in this research it was aimed to identify the life-wide learning habits of students and lecturers in faculties of education, and to examine such habits in terms of some variables. Moreover, the effects of the course calleden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim fakültelerindeki öğretim elemanı ve öğrencilerin hayat çapında öğrenme (life-wide learning) alışkanlıkları ve üniversite yaşamına giriş dersi üzerine bir inceleme
dc.title.alternativeAn investigation on the life-wide learning habits of undergraduate students and lecturers in faculties of education and the course called `introduction to university life`
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10010651
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345255
dc.description.pages273
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess