İlkokul 4. sınıf öğrenci, veli ve öğretmenlerinin internet/bilgisayar ortamlı yardımcı eğitim malzemeleri (İBOYEM) hakkındaki görüşleri
dc.contributor.advisor | Yelken, Tuğba | |
dc.contributor.advisor | Sancar Tokmak, Hatice | |
dc.contributor.author | Özdemir, Fatma Betül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:48:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:48:48Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218955 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasının amacı, internet ve bilgisayar ortamlı yardımcı eğitim malzemeleri (İBOYEM) ile ilgili öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmış olup, araştırmanın evreni Mersin ilinde 2012- 2013 Eğitim ? öğretim yılında eğitim yapılan Mersin ili ilkokullarında görev yapan öğretmenler, öğrenim gören öğrenciler ve bu öğrencilerin velileridirAraştırmaya 1331 kişi katılmıştır. Katılımcıların 158?i ilkokul Okulu (İO) 4. sınıf öğretmeni, 767?si İO 4. sınıf öğrencisi ve 406?sı İO 4. sınıf velileridir. Veriler öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri anket yoluyla elde edilmiştir. Anketteki çoktan seçmeli soruların analizinde frekans ve yüzde değerlerine bakılmış, açık uçlu soruların analizi içerik analizi yöntemi uygulanmıştır. Öğretmen, öğrenci ve veli anketinden toplanan veri analiz sonuçları veri toplanan okulların ve evlerin çoğunda internet ve bilgisayar bulunmadığını göstermektedir. Çalışmanın sonuçlarına göre bu durum ekonomik, internet ve bilgisayarı yardımcı eğitim malzemesi olarak görmeme, internet ve bilgisayara olan önyargılar ve teknoloji okur-yazarı olmama gibi nedenlerden kaynaklanmaktadır. Ancak, İBOYEM kullanan İO 4. sınıf öğretmen, öğrenci ve velilerine göre İBOYEM?ler akademik başarıyı olumlu etkilemektedir. Ayrıca, anket sonuçları, ekonomik imkânlar sağlandığı ve gerekli bilgilendirmeler yapıldığı takdirde öğrenci ve velilerin İBOYEM?lerden yararlanmak istediklerini göstermektedir. | |
dc.description.abstract | The goal of this thesis work is to determine the opinions of students, teachers and families on internet/computer based supporting education materials (IBSEMs). The population of this research is the 4th grade students (together with their teachers and families) of Mersin primary schools. The data were collected for the academic year of 2012-2013. A total of 1331 participants volunteered to this study by replying different questions. 158 of them were primary school 4th grade teachers, while 767 of them were primary school 4th grade students and 406 of them were parents of these students. The ideas and comments of students, teachers and families were gathered by using different questionnaire that were prepared by getting the opinions of different experts. For multiple-choice questions, the frequency and the percentage analyses were done. For open-ended questions; on the other hand, open coding procedure is applied for the analysis of these questions.The results of the gathered data from student, teacher and family questionnaires showed that there was no computer and the internet connection for the most of the Mersin city schools and for the significant amount of students? homes. One of the main finding of this study is that the reason for not using the IBSEM software can be attributed to economic reasons, not seeing the internet/computer as education materials, the negative prejudices about internet/computer and not being a technology literal. The results showed that students, teachers and families that use IBSEMs think that these materials have positive effects on academic success. Moreover, the results of the study demonstrated the willingness of the students and the parents to use IBSEMs if economic support and required information to use such materials were given. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul 4. sınıf öğrenci, veli ve öğretmenlerinin internet/bilgisayar ortamlı yardımcı eğitim malzemeleri (İBOYEM) hakkındaki görüşleri | |
dc.title.alternative | Views of the primary 4 class of students, parents and teachers about the internet/computer based supporting education materials (IBSEMs) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10018141 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 345241 | |
dc.description.pages | 169 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |