Show simple item record

dc.contributor.advisorEsmer, Elçin
dc.contributor.authorÜstünalp, İbrahim
dc.date.accessioned2020-12-10T07:48:45Z
dc.date.available2020-12-10T07:48:45Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218948
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı İngilizce Öğretmenliği Programı öğrencilerinin yazılı anlatı metinlerindeki fiil ve isimden oluşan eşdizimli sözcüklerin hata türlerini ve bu hatalarının kaynaklarını saptamaktır. Araştırmaya 2012-2013 akademik yılı bahar döneminde Mersin Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği Programında öğrenim gören 234 öğrenci katılmıştır. Fiil ve isimden oluşan eşdizimli sözcüklerin hata türleri ve kaynaklarını incelemek üzerine öğrencilerden yazılı anlatı metinleri toplanmıştır. Bu veriler bilgisayar ortamına aktarılıp bir öğrenci derlemi oluşturulmuştur. Elde edilen derlem NooJ ve Antconc derlem analiz programları ile analiz edilmiştir. Eşdizimli sözcüklerin hatalı olup olmadığı İngiliz Ulusal Derlemi ve Oxford Eşdizimlilik Sözlüğüne (2009) başvurularak belirlenmiştir. Elde edilen hatalı fiil ve isimden oluşan eşdizimli sözcükler Nesselhauf'un (2005) tasarladığı sınıflandırmaya göre sınıflandırılmıştır. Ayrıca bu hatalı eşdizimli sözcükler daha sonra Hong ve diğerleri (2011) ve de Richards'dan (1974) uyarlanan sınıflandırmaya göre hata kaynakları belirlenmiştir. Araştırmada 335 hata fiil ve isimden oluşan eşdizimli sözcük bulunmuştur. Yapılan analiz sonucu tüm hata türlerinde hata bulunmasıyla birlikte en fazla hatanın fiil türünde olduğu belirlenmiştir. Hata kaynaklarında ise en çok hatanın diller arası aktarımdan kaynaklandığı bulunup, aşırı genelleme kategorisine rastlanmamıştır. Anahtar Kelimeler: Eşdizimli sözcükler, hata analizi, hata türleri, hata kaynakları, öğrenci derlemi, aradil kuramı.
dc.description.abstractThis study aims to determine the verb+noun collocational errors and their error sources in written narrative texts of students majoring in English. Two hundred thirty four students enrolled on English Language Teaching Department of Mersin University in 2012-2013 academic year in spring term participate in the present study. In order to investigate verb+noun collocational error types and their error sources, written narrative texts produced by the students are collected. Further, these texts are computerized and a learner corpus is designed. This corpus is then analyzed with corpus analysis software NooJ and Antconc. In order to determine whether these verb+noun collocations are erroneous, British National Corpus and Oxford Collocation Dictionary (2009) are consulted. Erroneous verb+noun collocations are classified into error types according to the framework designed by Nesselhauf (2005). These deviant verb+noun collocations are further categorized into their error sources according to the framework adapted from Hong et al.'s (2011) and Richards' (1974) works. The analysis finds three hundred thirty five verb+noun collocational errors. The results show that the most frequent error type is verb category followed by determiners. Intralingual transfer is found to be the prominent error source among others, while influence of overgeneralization is not found in any of the errors. Keywords: Collocations, error analysis, error types, error sources, learner corpus, interlanguage theory.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.titleAn analysis of verb+noun collocational error types and error sources in written narrative texts of students majoring in English
dc.title.alternativeİngilizce öğretmenliği bölümü öğrencilerinin ingilizce yazılı anlatı metinlerinde kullandıkları fiil ve isimden oluşan eşdizimli sözcüklerin hata türleri ve hata kaynaklarının analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10023990
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid353183
dc.description.pages148
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess