Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavı`na başvuran adayların öğretmenlik mesleğine karşı tutumları
dc.contributor.advisor | Saraç, Leyla | |
dc.contributor.author | Toprak, Necat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:48:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:48:43Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218945 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavı?na başvuran adayların öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının yaş,cinsiyet, ve Yükseköğretime Geçiş Sınavı-YGS puanı, değişkenleri açısından belirlenmesidir. Araştırmaya 2012-2013 eğitim öğretim döneminde öğrenim görecek olan öğrencilerin belirlenmesi amacı ile gerçekleştirilen, Mersin Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavı?na başvuran adaylar oluşturmuştur. Sınava başvuran 998 adaydan 192?si kadın (x?yaş= 19.56±1.71), 407?si erkek (x?yaş= 20.05±1.92) olmak üzere toplam 599 öğrenci (x?yaş= 19.89±1.87) katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Erkuş, Sanlı, Bağlı ve Güven (2000) tarafından öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarıiv belirlemeye yönelik geliştirilen ?Öğretmenliğe ?lişkin Tutum Ölçeği? kullanılmıştır. 22 maddeden oluşan ölçeğin puanlaması 5?li likert tipi (5= tamamen uygun, 1= hiç uygun değil) olarak hazırlanmıştır. Ölçekten alınacak en düşük puan 1, en yüksek puan 5?tir. Öğretmenlik mesleğine karşı tutum belirlenirken de 3 puan altı olumsuz, 3 puan üstü de olumlu olarak değerlendirilmektedir. Araştırma sonucunda, cinsiyet açısından, yapılan bağımsız t-testi analizinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Kadın (x?= 4.66) ve erkek (x?= 4.59). Adayların öğretmenlik mesleğine karşı tutum puanları benzerlik göstermekle birlikte 3 puan üzerinde ve olumludur. Bununla birlikte adayların yaşları veYükseköğretime Geçiş Sınavı-YGS puanları ile öğretmenlik mesleğine karşı tutum puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek amacı yapılan Pearson korelasyon analizi sonuçları, adayların yaşları ve öğretmenlik mesleğine karşı tutum puanları arasında (r= .06, n= 599, p> .05) ve YGS puanı ve öğretmenlik mesleğine karşı tutum puanı arasında (r= -.003, n= 599, p> .05) istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığını ortaya koymuştur. Anahtar kelimeler: Tutum, öğretmenlik mesleği, yetenek sınavı | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to find out the attitudes of the students who applied for the skills exam of the School of Physical Education and Sports towards the profession in terms of age, gender and Higher Education Selection and Placement Exam (HESPE) scores. The subjects of the study were the candidates who applied for the skills exam which was administered to determine the students to study at the School of Physical Education and Sports, Mersin University in 2012 - 2013academic year. Of the 998 applicants for the exam, 599 applicants (x?age= 19.89±1.87) took the exam, 192 (x?age= 19.56±1.71) female; 407 (x?yaş= 20.05±1.92) male. As data collection tool to determine the attitudes towards teacher education profession of the students, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavı`na başvuran adayların öğretmenlik mesleğine karşı tutumları | |
dc.title.alternative | Attitudes toward teaching profession among Candidates to Study at The School of Physical Education and Sports | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Physical education and sport faculty | |
dc.subject.ytm | Physical education | |
dc.subject.ytm | Vocational attitude | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Examination | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.identifier.yokid | 462143 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 327412 | |
dc.description.pages | 65 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |