Show simple item record

dc.contributor.advisorSaraç, Leyla
dc.contributor.authorToprak, Necat
dc.date.accessioned2020-12-10T07:48:43Z
dc.date.available2020-12-10T07:48:43Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218945
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavı?na başvuran adayların öğretmenlik mesleğine karşı tutumlarının yaş,cinsiyet, ve Yükseköğretime Geçiş Sınavı-YGS puanı, değişkenleri açısından belirlenmesidir. Araştırmaya 2012-2013 eğitim öğretim döneminde öğrenim görecek olan öğrencilerin belirlenmesi amacı ile gerçekleştirilen, Mersin Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavı?na başvuran adaylar oluşturmuştur. Sınava başvuran 998 adaydan 192?si kadın (x?yaş= 19.56±1.71), 407?si erkek (x?yaş= 20.05±1.92) olmak üzere toplam 599 öğrenci (x?yaş= 19.89±1.87) katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Erkuş, Sanlı, Bağlı ve Güven (2000) tarafından öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarıiv belirlemeye yönelik geliştirilen ?Öğretmenliğe ?lişkin Tutum Ölçeği? kullanılmıştır. 22 maddeden oluşan ölçeğin puanlaması 5?li likert tipi (5= tamamen uygun, 1= hiç uygun değil) olarak hazırlanmıştır. Ölçekten alınacak en düşük puan 1, en yüksek puan 5?tir. Öğretmenlik mesleğine karşı tutum belirlenirken de 3 puan altı olumsuz, 3 puan üstü de olumlu olarak değerlendirilmektedir. Araştırma sonucunda, cinsiyet açısından, yapılan bağımsız t-testi analizinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Kadın (x?= 4.66) ve erkek (x?= 4.59). Adayların öğretmenlik mesleğine karşı tutum puanları benzerlik göstermekle birlikte 3 puan üzerinde ve olumludur. Bununla birlikte adayların yaşları veYükseköğretime Geçiş Sınavı-YGS puanları ile öğretmenlik mesleğine karşı tutum puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olup olmadığını belirlemek amacı yapılan Pearson korelasyon analizi sonuçları, adayların yaşları ve öğretmenlik mesleğine karşı tutum puanları arasında (r= .06, n= 599, p> .05) ve YGS puanı ve öğretmenlik mesleğine karşı tutum puanı arasında (r= -.003, n= 599, p> .05) istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığını ortaya koymuştur. Anahtar kelimeler: Tutum, öğretmenlik mesleği, yetenek sınavı
dc.description.abstractThe purpose of this study is to find out the attitudes of the students who applied for the skills exam of the School of Physical Education and Sports towards the profession in terms of age, gender and Higher Education Selection and Placement Exam (HESPE) scores. The subjects of the study were the candidates who applied for the skills exam which was administered to determine the students to study at the School of Physical Education and Sports, Mersin University in 2012 - 2013academic year. Of the 998 applicants for the exam, 599 applicants (x?age= 19.89±1.87) took the exam, 192 (x?age= 19.56±1.71) female; 407 (x?yaş= 20.05±1.92) male. As data collection tool to determine the attitudes towards teacher education profession of the students,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Özel Yetenek Sınavı`na başvuran adayların öğretmenlik mesleğine karşı tutumları
dc.title.alternativeAttitudes toward teaching profession among Candidates to Study at The School of Physical Education and Sports
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPhysical education and sport faculty
dc.subject.ytmPhysical education
dc.subject.ytmVocational attitude
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid462143
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid327412
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess