Show simple item record

dc.contributor.advisorAkay, Cenk
dc.contributor.authorPan, Volkan Lütfi
dc.date.accessioned2020-12-10T07:48:38Z
dc.date.available2020-12-10T07:48:38Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218935
dc.description.abstractBu çalışmada Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde yabancı dil dersi alan 1. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumları ve yabancı dil sınıf kaygısı düzeyleri çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Yapılan çalışma ile eğitim fakültesi öğrencilerinin yabancı dil öğrenme sürecinde karşılaştıkları sorunların tespit edilmesi ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada geçmişte ya da hâlen var olan bir durumu var olduğu şekliyle betimlemeyi amaçlayan tarama (survey) modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini ise Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 1. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. İngilizce Öğretmenliği programında bulunan ve diğer programlarda olduğu halde yabancı dil dersinden muaf olan öğrenciler araştırmada yer almamaktadır. Çalışmaya 2013 -2014 Eğitim öğretim yılında yabancı dil dersi alan 280 öğrenci katılmıştır. Bununla tüm evrene ulaşmak hedeflenmiş bu nedenle örneklem alınmamıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğrencilerin kişisel niteliklerini ortaya koymak için araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu`, kaygının giderilmesine ilişkin görüşleri almak için ise yine araştırmacı tarafından geliştirilen `Açık Uçlu Sorular Formu` kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumlarını belirlemek için Aydoslu (2005) tarafından geliştirilen `İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği` ile yabancı dil sınıf kaygısını belirlemek için ise Horwitz, Horwitz ve Cope (1986) tarafından geliştirilen ve Türkçe uyarlaması Aydın (1999) tarafından yapılan `Yabancı Dil Sınıf Kaygısı Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırmanın verileri bilgisayara aktarıldıktan sonra istatistiksel analizleri için SPSS 17.0 paket programı kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucu verilerin normal dağılım gösterdiği durumlarda parametrik, normal dağılım göstermediği durumlarda ise parametrik olmayan testler kullanılmıştır.Bu çalışmanın sonunda Eğitim fakültesinde yabancı dil dersi alan 1. Sınıf öğrencilerinin; İngilizce dersine karşı olumlu tutuma sahip oldukları ancak kaygı düzeylerinin yüksek olduğu ve Yabancı dil sınıf kaygılarına ilişkin verdikleri cevaplardan hem kendi durumlarına hem de kaygının giderilmesine ilişkin fikir sahibi oldukları görülmüştür. Özellikle anne - baba eğitim düzeylerinin öğrencilerin yabancı dil sınıf kaygısını etkilediği, anne – baba eğitim düzeyi düşük olanların daha çok kaygı duyduğu tespit edilmiştir. Öğrenim gördükleri bölümler göz önüne alındığında ise `Fen Bilgisi Öğretmenliği` ile `Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık` bölümündeki öğrencilerin hem en olumlu tutuma hem de en az kaygı düzeyine sahip oldukları anlaşılmıştır. Son olarak, öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumları ile yabancı dil sınıf kaygıları arasında anlamlı bir ilişki olmadığı görülmüştür. Anahtar Kelimeler : Eğitim Fakültesi, Dil öğrenme, yabancı dil dersi, öğretmen adayları
dc.description.abstractIn this study, foreign language learning first grade students' attitudes towards English courses and foreign language classroom anxiety levels were examined in terms of several variables at Mersin University Faculty of Education. Thus, it is thought that the problems encountered by the students at the faculty of education can be minimized in the process of learning a foreign language and the process of foreign language teaching be sustained in an efficient and effective manner. In the study, survey model is used which aims to monitor a past or a present situation with its existing form. The universe of the study consists of first grades students at Mersin University Faculty of Education.Students in the English Language Teaching programme and in the other programmes who are exempted from english course are not participated in the study. Totally, 280 students participated in the study who take English courses in the academic year 2013 – 2014. Since it's aimed to reach the entire universe there is no sampling. In order to reveal students' personal characteristics, `Personal Information Form` and to get students' view for correcting anxiety `Open-Ended Questions Form` is used as a data collection tool which developed by the researcher. Besides, `Attitude Scale for English Course` developed by Aydoslu (2005) is used to determine students' attitudes towards English courses and `Foreign Language Classroom Anxiety Scale` developed by Horwitz (1986) adapted to Turkish by Aydın (1999) is used to determine students' anxiety level. After transferring research data to a computer, the software package SPSS 17.0 is used for statistical analysis. At the end of the data analysis, parametric tests are used in normal distribution cases and non-parametric tests are used where there are no normal distribution cases. At the end of this study, it's seen that foreign language learning first grade students at Mersin University Faculty of Education, have a positive attitude towards English courses but their anxiety levels are high, regarding their answers to foreign language anxiety they hold views both about their situation and correcting anxiety. Especially education level of students' parents affect forign language classroom anxiety and it's determined that students whose parents have low education feel more anxious. However students studying at Elementary Science Teaching and Guidance and Psychology Counseling programmes have both the most positive attitude and lowest anxiety level. Lastly, there is no significant relationship between students attitudes towards English course and foreign language clasroom anxiety. Key words : Faculty of Education , Language Learning, Foreign language course, prospective teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim fakültesinde yabancı dil dersi alan öğrencilerin yabancı dil dersine yönelik tutumlarının ve sınıf kaygılarının incelenmesi
dc.title.alternativeExamining foreign language learning students' attitudes and classroom anxiety levels towards foreign language courses at faculty of education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmEducation faculties
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10047463
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid388952
dc.description.pages236
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess