Show simple item record

dc.contributor.advisorGizir, Cem Ali
dc.contributor.authorGürsoy, Onur
dc.date.accessioned2020-12-10T07:48:37Z
dc.date.available2020-12-10T07:48:37Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218934
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, profesyonel psikolojik yardım alma deneyimine göre, sosyal damgalanma, kendini damgalama, kendini açma, benlik saygısı ve cinsiyet değişkenlerinin, üniversite öğrencilerinin psikolojik yardım almaya yönelik tutumlarını ne derece yordadıklarının incelenmesidir.Araştırma örneklemini, Mersin Üniversitesi'nde öğrenim görmekte olan 1013 (660 kadın, 353 erkek) lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Bu çalışmada, `Kişisel Bilgi Formu`, `Psikolojik Yardım Almaya İlişkin Tutum Ölçeği`, `Psikolojik Yardım Alma Nedeniyle Sosyal Damgalanma Ölçeği`, `Psikolojik Yardım Aramada Kendini Damgalama Ölçeği`, `Öznel Sıkıntıları Açma Ölçeği` ve `Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği` olmak üzere altı ölçme aracı kullanılmıştır. Verilerin analizinde çoklu ve adımsal regresyon analizi yöntemleri kullanılmış ve tüm veriler .01 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir.Toplam örneklem ve profesyonel psikolojik yardım alma deneyimi olmayan örneklem grubu için yapılan regresyon analizi sonuçlarına göre sırasıyla kendini damgalama, sosyal damgalanma, kendini açma ve cinsiyet değişkenlerinin üniversite öğrencilerinin psikolojik yardım almaya yönelik tutumlarını anlamlı düzeyde yordadıkları belirlenmiştir. Diğer yandan, profesyonel psikolojik yardım alma deneyimi olan örneklem grubu için yapılan analizler sonucunda sadece sosyal damgalanma ve kendini damgalama değişkenlerinin öğrencilerin psikolojik yardım almaya yönelik tutumlarını anlamlı düzeyde yordadığı ancak kendini açma, benlik saygısı ve cinsiyet değişkenlerinin, bu öğrencilerin psikolojik yardım aramaya yönelik tutumları üzerinde bir katkısı olmadığı belirlenmiştir. Elde edilen bulgular tartışılarak, uygulamalara ve gelecek çalışmalara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of the present study was to examine the extent to which social stigma, personal stigma, distress disclosure, self-esteem and gender predicted the attitudes toward psychological help-seeking of the university students according to prior professional psychological counseling experience.The sample of the study consisted of 1013 (660 female, 353 male) undergraduate students enrolled in different faculties of Mersin University. Six instruments, namely, `Demographic Data Form`, `Distress Disclosure Index`, `Attitudes Toward Seeking Professional Psychological Help Scale - Short Form`, `Stigma Scale For Receiving Psychological Help`, `Self Stigma of Seeking Psychological Help Scale`, `Rosenberg Self-Esteem Scale` were used in the study. Multiple and stepwise regression were used to analyse the data and the alpha value of .01 was established as a level of significance.The results of the analyses for both the total sample and the student group which has no prior professional counseling experience revealed that personal stigma, social stigma, distress disclosure and gender were the significant predictors of attitudes toward psychological help seeking among university students. On the other hand, predictive roles of the variables were differentiated across the student group with a prior professional counseling experience. While social stigma and personal stigma had significant predictive role on attitudes toward psychological help seeking among university students with a prior professional counseling experience, distress disclosure, self-esteem and gender did not have any significant contribution to the prediction of attitudes toward psychological help seeking. Implications of the findings were discussed and some suggestions were made for further research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleProfesyonel psikolojik yardım alma deneyimlerine göre mersin üniversitesi öğrencilerinin psikolojik yardım almaya yönelik tutumları: sosyal damgalanma, kendini damgalama, kendini açma, benlik saygısı ve cinsiyet değişkenlerinin rolü
dc.title.alternativeThe role of social stigma, personal stigma, distress disclosure, self-esteem and gender predicted the attitudes toward psychological help-seeking of the university students according to prior professional psychological counseling experience
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmSelf stigmatization
dc.subject.ytmSelf disclosure
dc.subject.ytmSelf esteem
dc.subject.ytmGender roles
dc.subject.ytmStigmatization
dc.subject.ytmPsychological help
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10047350
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370196
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess