Examining the relationship between the higher-order thinking processes in the native language and reading comprehension skills in English in the secondary education
dc.contributor.advisor | Doğan, Gürkan | |
dc.contributor.author | Tümay, Fatma Banu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:48:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:48:36Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218932 | |
dc.description.abstract | Milli Eğitim Bakanlığı dil öğretiminde Avrupa Ortak Çerçeve Metnini kabul etmiş ve eğitim sistemini yapılandırmacı yaklaşıma göre yenilemiş olduğu halde Türkiye'de yabancı dil öğretimi/öğrenimiyle ilgili tartışmalar sona ermemiştir. Bu çalışma, yabancı dil öğretimi/öğreniminde iletişimsel yöntemlerin öneminden yola çıkarak bildirişim kuramlarına odaklanmış ve bu kuramlar arasında çıkarımsal bildirişim modeli adı ile bilinen modeli ayrıntıları ile ele alan Bağıntı Kuramı üzerinde yoğunlaşmıştır. Bu kuramda açıklanan çıkarımsal model, bir mesajın anlamının anlaşılabilmesi için, dinleyicinin çıkarımda bulunması gerektiğini ileri sürmektedir. Bu nedenle çalışma, çıkarımda bulunma becerileri ile sürdürülmüş, okuduğunu anlama ve çıkarımda bulunma arasındaki ilişkiyi tartışmıştır. Bununla birlikte, çıkarımda bulunmanın, fazla sayıda türünün olması ve okuduğunu anlama değerlendirmelerinde tek başına yeterli olmaması nedeniyle üst düzey düşünme süreçlerine yönelmiştir. Üst düzey düşünme becerileri, akademik başarıyı, dolayısıyla da ülkelerin gelişmelerini doğrudan etkiler. Bu nedenle bu beceriler öğrencilere eğitim yoluyla kazandırılmalıdır. Bu amaçla eğitim hedefleri ve ders kitapları bu becerilerin edindirilmesine yönelik olarak hazırlanmalıdır. Bu nedenle İngilizce ders kitaplarında var olan üst düzey düşünme becerilerinin varlığını ve frekansları bu çalışmada araştırılmıştır. Bireyler, üst düzey düşünme becerilerini anadilleri yoluyla edinirler. Bu nedenle bu beceriler, (PISA okuduğunu anlama sınavlarında da olduğu gibi) okuduğunu anlama testleriyle de ölçülmektedir. Bu durum, okuduğunu anlama ve üst düzey düşüme süreçleri arasındaki ilişkiyi göstermesi bakımından da önemlidir. Bunun yanı sıra, ilgili çalışmalar, bu becerileri edinmiş bireylerin yabancı dil ya da ikinci dilde okuduğunu anlama başarılarının da yüksek olduğunu göstermiştir. Bu doğrultuda, çalışmada iki beceri grubu arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığının test edilebilmesi için araştırma araçları geliştirilmiş ve üst düzey düşünme becerileri ile İngilizcede okuduğunu anlama başarısı arasında anlamlı bir ilişki bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The discussions about the foreign language teaching and/or learning still continue in Turkey although the Ministry of National Education adopted the Common European Framework and improved the educational system according to the constructivistic approach. Thus, the study focuses on communication in general because of the important role of communicative methods in language teaching. Among the communication models, the study emphasizes the inferential model which is explained in the Relevance Theory and which asserts that the inference generation skill of the audience (i.e. listener) is paramount in achieving the meaning of a message. Therefore, the study discusses inference which is a core thinking skill necessary for all the higher-order thinking skills. Playing an important role in academic achievement, the higher-order thinking skills contribute to welfare of countries. Thus, acquisition of the skills is crucial and they should be taught in educational systems via the course objectives and the coursebooks. Therefore, the study investigates the frequencies of the higher-order thinking skills in the English coursebooks. Individuals acquire the higher-order thinking skills via their native language. For this reason, the skills are usually assessed through reading comprehension tests (as in the PISA surveys), which show the close relationship between the two. Besides, the related research indicates that the higher-order thinking skills acquired in the native language also effect reading comprehension in foreign and second language as well. In this study, the research tools were developed to reveal this effect and the results showed that there is a significant correlation between the two. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Examining the relationship between the higher-order thinking processes in the native language and reading comprehension skills in English in the secondary education | |
dc.title.alternative | Ortaöğretim basamağında anadilde üst düzey düşünme süreçleri ile İngilizcede okuduğunu anlama becerisi arasındaki ilişkilerin incelenmesi | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | High schools students | |
dc.subject.ytm | Mother tonque | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Reading-comprehending skill | |
dc.subject.ytm | High level thinking | |
dc.subject.ytm | Relation | |
dc.identifier.yokid | 10054813 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 368557 | |
dc.description.pages | 218 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |