Show simple item record

dc.contributor.advisorKanatlı, Faik
dc.contributor.authorÇekici, Yunus Emre
dc.date.accessioned2020-12-10T07:48:36Z
dc.date.available2020-12-10T07:48:36Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218931
dc.description.abstractBu araştırmada Rıfat Ilgaz'ın örneklem alınan çocuk kitaplarındaki karşıt söylem ögeleri belirlenmiştir. Ayrıca bu kitaplar aracılığıyla 7. sınıf öğrencilerine yönelik eleştirel okuma etkinlikleri hazırlanmıştır. Hazırlanan eleştirel okuma etkinlikleri, 2013-2014 eğitim öğretim yılında Mersin Erdemli Karayakup Ortaokulunda okuyan 7. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Eleştirel okuma etkinlikleri uygulandıktan sonra, odak grup görüşmesi tekniğiyle öğrencilerin etkinliklerin işlevselliği ve verimliliğine ilişkin görüşleri belirlenmiştir. Öğrenci görüşlerinden yola çıkılarak eleştirel okuma etkinlikleri değerlendirilmiştir. Eleştirel okuma, Türkçe eğitiminde son yıllarda üstünde önemle durulan bir okuma yöntemidir. Ancak gerçekleştirilen alan yazını taramasında somut, işe dönük eleştirel okuma etkinliklerine rastlanmamıştır. Türkçe eğitiminde eleştirel okumaya yönelik böyle bir gereksinim açığa çıkmaktadır. Çalışmada bu yönüyle kuramsal bağlamda bir boşluğa dikkat çekilmekte, somut eleştirel okuma etkinlikleri tartışmaya sunulmaktadır. Çalışma; kuramsal anlamda araştırmacılara yeni araştırma ufukları açması, uygulamada ise Türkçe öğretmenlerinin yararlanabileceği ve geliştirebileceği somut eleştirel okuma etkinlikleri sunması bakımından önem taşımaktadır.Anahtar Kelimeler: Rıfat Ilgaz, Karşıt Söylem, Eleştirel Söylem Çözümlemesi, Çocuk Edebiyatı, Okuma Eğitimi, Eleştirel Okuma.
dc.description.abstractIn this study, samples, taken from Rifat Ilgaz's counter-discourse elements, have been identified in children's books. In addition, through this book, critical reading activities are prepared for the 7th grade students. Prepared critical reading activities were administered to 7th grade students at Mersin Erdemli Karayakup Secondary School in 2013-2014 academic year. After the application, students' opinions regarding the functionality and efficiency of the activities are determined with the focus group interview technique. Student opinions are evaluated on the basis of the critical reading activities.Critical reading is a very caring method in Turkish education in recent years. However, concrete critical reading activities has not been found in literature. Turkish education is in such a need for critical reading. In this aspect of the study, attention is drawn to a gap in the theoretical context. In addition, discussions are presented in concrete critical reading activities. The study is creating new research opportunities in theoretical context for researchers. In practice, Turkish teachers are offered concrete critical reading activities which they can take advantage of and may develop. This study is important in this aspect.Keywords: Rifat Ilgaz, Counter-Discourse, Critical Discourse Analysis, Children's Literature, Reading Education, Critical Reading.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectTurkish Language and Literatureen_US
dc.titleRıfat Ilgaz`ın çocuk kitaplarında karşıt söylem bağlamında eleştirel okuma etkinlik önerileri
dc.title.alternativeCounter-discourse events in the context of critical reading suggestions in Rıfat Ilgaz's children's books
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmCritical discourse analysis
dc.subject.ytmChildren's books
dc.subject.ytmCritcal reading
dc.subject.ytmReading training
dc.subject.ytmReading activities
dc.subject.ytmChildren’s literature
dc.subject.ytmIlgaz, Rıfat
dc.identifier.yokid10044988
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid370204
dc.description.pages234
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess