8.sınıf öğrencilerinin `Maddenin Halleri ve Isı` ünitesinde karşılaşılan kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesine, başarı düzeylerine ve öğrenilenlerin kalıcılığına sanal laboratuvar uygulamalarının etkisi
dc.contributor.advisor | Avcı, Gülşen | |
dc.contributor.author | Duman, Menevşe Şükran | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:48:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:48:31Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218922 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada; 8.sınıf öğrencilerinin 'Maddenin Halleri ve Isı' ünitesindeki kavram yanılgıları tespit edilip, sanal laboratuvar yönteminin bu yanılgıların giderilmesine, akademik başarıya ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla iki ortaokulun 8.sınıf öğrencilerinden bir deney grubu ve bir kontrol grubu olmak üzere iki sınıf seçilmiştir. Toplam 31 öğrenci ile çalışma gerçekleştirilmiştir. Araştırma uygulamalı olarak yapılmıştır. Uygulamadan önce öğrencilere Ünite Başarı Testi (ÜBT) yapılmış olup, Açık Uçlu Sorular (AUS) ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Kontrol grubunda dersler geleneksel yöntemle işlenirken deney grubunda geleneksel yöntemin yanında sanal laboratuvar etkinlikleri ile dersler işlenmiştir.Çalışmanın sonunda iki gruba da Ünite Başarı Testi, Açık Uçlu Sorular ve Öz değerlendirme formu uygulanmış; yapılan etkinliklerin kavram yanılgılarını gidermeye, akademik başarıya ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi değerlendirilmiştir. Çalışma bittikten 8 hafta sonra Ünite Başarı Testi uygulanarak sanal laboratuvar uygulamalarının öğrenilenlerin kalıcılığına etkisi incelenmiştir. Grupların ön, son ve kalıcılık testi sonuçlarından elde edilen veriler, belirlenen düzeylerde karşılaştırılmak üzere SPSS 22 programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre önerilerde bulunulmuştur.Bu araştırmadan elde edilen bulgulara göre elde edilen sonuçlar şu şekildedir:•Sanal laboratuvar uygulamaları ile gerçekleştirilen öğretim ile geleneksel öğretim yönteminin başarı açısından sanal laboratuvar lehine anlamlı bir farklılık gözlenmiştir.•Sanal laboratuvar uygulamaları geleneksel yönteme oranla öğrenilenlerin hatırlamasında anlamlı bir farklılık yaratmaktadır.•Sanal laboratuvar uygulamalarının kavram yanılgılarını gidermede etkili olduğu gözlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Fen eğitimi, kavram yanılgıları, sanal laboratuvar, maddenin halleri ve ısı, akademik başarı. | |
dc.description.abstract | In this study; 8th grade students' misconceptions about `States of Matter and Heat` were determined and the effects of virtual laboratory teaching to remedy these misconceptions, academic achievement and persistence of the learned were researced. To this end, two groups were chosen among the eight grade students who were attending at a two secondary school. One of the groups was assigned as the control group while the other formed the experimental group. A total of 31 students took part in the study. The research was made in an implementation-based manner. Before implementation, unit achievement test and semi-structured interviews were distributed to the students. Traditional method was applied in the control group whereas experimental group received the virtual laboratory instruction.At the completion of instructions, students completed unit achieved test and open-ended questions. In this way, the effects of teaching activities which were fulfilled during the implementation on misconceptions, academic achievements and persistence of the learned were evaluated. After 8 weeks of study unit achievement test were distributed to the students and The effect of the virtual laboratory apps to remember were examined. The data obtained from the pre-test, post-test and persistence test of the groups were analyzed using SPSS 22 version in order to compare them at defined levels. Some suggestions were made on the basis of results of the study. According to the findings from this research, the results obtained were as follows;•In the investigation, meaningful results in favor of the groups acting virtual laboratory applications were obtained. Students who received virtual laboratory instruction outperformed in regards to achievement and cognitive appreciation as compared to those who were intructed traditionally.•As compared to the traditional method, virtual laboratory instruction created a significant difference in students long-term retention.•Virtual laboratory applications in removing misconceptions were found to be effective.Key words:Science education, misconceptions, virtual laboratary, the states ofmatter and heat, academic achievements. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 8.sınıf öğrencilerinin `Maddenin Halleri ve Isı` ünitesinde karşılaşılan kavram yanılgılarının belirlenmesi ve giderilmesine, başarı düzeylerine ve öğrenilenlerin kalıcılığına sanal laboratuvar uygulamalarının etkisi | |
dc.title.alternative | Determination of misconceptions i̇n i̇nstruction of states of matter and heat unit to 8th grade students and effects of virtual laboratory applications on the correction of misconceptions students' achievements attitudes and persistence of the learned content | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Virtual laboratory | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Laboratories | |
dc.subject.ytm | Laboratory studies | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Concept permanence | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Misconception | |
dc.subject.ytm | Virtual learning environments | |
dc.identifier.yokid | 10039411 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 395311 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |