7.sınıf öğrencilerinin bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin doğrudan yansıtıcı yaklaşımla geliştirilmesi
dc.contributor.advisor | Özgelen, Sinan | |
dc.contributor.author | İnce, Kayahan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:48:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:48:28Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218915 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, doğrudan yansıtıcı etkinliklere dayalı olarak fen bilimleri ders içeriği ile bütünleştirilmiş bilimin doğası eğitimi vermek ve süreç sonunda öğrencilerin değişen bilimin doğası görüşlerini tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda toplamda 35 yedinci sınıf öğrencisi ile fen ve teknoloji dersi kazanımları üzerinden sekiz bilimin doğası etkinliği gerçekleştirilmiştir. Etkinlikler haftada iki saat olmak üzere toplamda sekiz hafta boyunca uygulanmıştır. Araştırmada öğrencilerin değişen bilimin doğası görüşlerini tespit etmek için nitel yaklaşım kullanılmıştır. Çalışma başlangıcında öğrencilerin bilimin doğası görüşlerini belirlemek için açık uçlu sorulardan oluşan ölçek ve görüşmelerle veri toplanmıştır. Çalışma boyunca uygulanan her etkinliğin ardından öğrencilerin değişen bilimin doğası görüşlerini tespit etmek ve gelişimi düzenli olarak takip edebilmek amacıyla yansıma kağıtları toplanmıştır. Uygulanan etkinliklerin ardından öğrencilerin değişen bilimin doğası görüşlerinin tespiti için açık uçlu sorulardan oluşan ölçekle ve görüşmelerle veri toplanmıştır. Öğrencilerin bilimin doğası görüşleri en alt seviyeden en üst seviyeye doğru sırasıyla yetersiz, zayıf ve bilgili olarak sınıflandırılmıştır. Ön test sonuçlarına göre öğrencilerin neredeyse tamamı belirlenen altı bilimin doğası alt boyutu hakkında yetersiz seviyede görüş bildirirken, çalışma sonucunda pek çok öğrenci görüşünü zayıf seviyesine yükseltmiş, bazı öğrenciler ise görüşlerini yeterli seviyesine yükseltmişlerdir. Ayrıca çalışma sonucuna göre, uygulanan etkinliklerin öğrencilerin bilimin doğası görüşlerini geliştirmekte etkili olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular sonucunda doğrudan yansıtıcı yaklaşımla uygulanan etkinliklerin öğrencilerin bilimin doğası görüşlerini geliştirmede etkili bir yöntem olduğu ortaya konulmuştur.Anahtar kelimeler: Bilimin doğası, doğrudan yansıtıcı yaklaşım, yedinci sınıföğrencileri | |
dc.description.abstract | The purposes of this study were to explore understanding of student's nature of science views during the explicit-reflective activities and at the end of the process are to determine students' views of the changing nature of science. For this purpose, eight nature of science activities were held in science and technology courses with a total number of 35 seventh grade students. Events continued a total of two hours a week during eight weeks. Qualitative approach was used to in this research determine students' views of the changing nature of science. In the initial phase of the study, the researcher collected qualitative data with open-ended questionnaire and interviews to explore student's nature of science views. Then, during the research, reflection papers collected to understand students experience with the intervention and see the development of views on nature of science each aspects. Following the implementation of activities, qualitative questionnaire and semi-structured interviews were conducted to determine the impact of the explicit-reflective activities. Opinions of students about nature and science were categorized from the lowest level to the highest level; inadequate, weak and knowledgeable. According to pretest results, students are determined almost entirely inadequate in view declaring six nature of science aspects. As a result, many students develop their nature of science views from weak to adequate level. Additionally, according to the study results, the students of the applied activity were found to be effective in improving the student's nature of science views. Otherwise, at the end students developed their perspectives about nature of science.Keywords: Nature of science, explicit-reflective approach, seventh grade students | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | 7.sınıf öğrencilerinin bilimin doğası hakkındaki görüşlerinin doğrudan yansıtıcı yaklaşımla geliştirilmesi | |
dc.title.alternative | Developing 7 th grade students' nature of science views with explicit reflective approach | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Nature of science | |
dc.subject.ytm | Reflective thinking | |
dc.subject.ytm | Reflective teaching | |
dc.subject.ytm | Efficiency | |
dc.subject.ytm | Effectiveness of training | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.identifier.yokid | 10082130 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 395317 | |
dc.description.pages | 192 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |