dc.contributor.advisor | Çakır, Özler | |
dc.contributor.author | Matban, Tamer Güney | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:48:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:48:25Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218909 | |
dc.description.abstract | Mesleki ve teknik eğitimde staj süreci; teorik eğitimini okulda tamamlamış öğrencinin uygulama aşamasına geldiği, işletme ve sanayi ortamında yönetici, çalışanlar, yeni teknolojileri tanıyabilme ve kullanabilme olanakları bulduğu, ekip halinde çalışabilme, karar verme ve problem çözme, iletişim kurma, sorumluluk alabilme davranışlarını kazanabildiği bir süreç olmak durumundadır. Çalışma, endüstri meslek liseleri staj sürecinin kendi koşulları içerisinde nasıl gerçekleştiğini ortaya koymayı amaçlamıştır.Araştırmanın katılımcılarını; 2013-2014 öğretim yılı Mersin Kadri Şaman MTSO Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Bilişim Teknolojileri Alanı 12. sınıfına devam eden 3 öğrenci, 3 öğretmen, 1 koordinatör müdür yardımcısı ve Atatürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Elektrik-Elektronik Teknolojisi Alanı 12.sınıfına devam eden 3 öğrenci, 3 öğretmen, 1 koordinatör müdür yardımcısı oluşturmaktadır.Söz konusu çalışmada, staj sürecinin kendi koşulları içerisinde nasıl gerçekleştiğini ortaya koymak için 'durum çalışması', günlükler yoluyla elde edilen verilerin değerlendirilmesinde de içerik analizi tekniği kullanılmıştır.Çalışmada, katılımcıların günlüklerinde belirttiği konuların içerik analizine tabii tutulması sonucunda en fazla dikkat çekilen bulgular; %37,4 ile `İşyerinin Çalışma Koşulları`, `Alan/Dal Dışı Çalışma` %18,8, Aşırı İş Yükü %3,4, Mesai Saatleri Dışında Çalıştırılma' %3,8, `Yasal Aylık Ücretin Verilmemesi` %0,4, Sürekli Çalışan Personelle Olumsuz İlişkiler %3,8, Haftalık İşyeri Kontrolünün Düzensiz Yapılması %0,6, Mesleki Yeterliği Arttırmama %2, işyeri iletişimi konusunda deneyim %1,4 olarak bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | In Vocational and Technical education the process of internship must provide students, who have completed the theorical education at school, with opportunities to get to know the managers and the staff, use the innovative technologies, learn team-work and obtain qualities such as making decisions, solving problems, communication skills and getting responsibility. This study aims to introduce how the process of internship becomes reality in its own conditions. The participants of the research consists of three students of 12 th grade, 3 teachers, 1 coordinator assistant of the director from IT department of Kadri Şaman MTSO Vocational and Technical Anatolian high school and also 3 students of 12th grade, 3 teachers an one coordinator assistant of the director from the IT department of Atatürk Vocational and Technical Anatolian High School.In this study, we made use of `case study` technique to bring out how the internship process is realized and `content analyzing` while evaluating the datas from the diaries.When the subjects of the participants were analyzed the most frequent findings were with 37,5% the conditions of the working place, 18,8% working out of field, 3,4% working overtime, 3,8%, 0,4% being lack of legal salary, 3,8% negative relations with the permanent staff, 0,6% irregular weekly controls, 2% not improving the vocational competence and 1,4% experience of workplace communication. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Endüstri meslek lisesi bilişim teknolojileri ve elektrik – elektronik teknolojileri öğrencilerinin staj sürecine ilişkin bir durum çalışması | |
dc.title.alternative | A Case study on the process of internship of students who study it and electrics - electronics technologies in industry vocational high schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Training | |
dc.subject.ytm | Industrial vocational high schools | |
dc.subject.ytm | Information technology | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Vocational high school students | |
dc.subject.ytm | Electronic education | |
dc.subject.ytm | Electricity education | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.identifier.yokid | 10092234 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 421570 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |