Show simple item record

dc.contributor.advisorYelken, Tuğba
dc.contributor.authorAyçiçek, Burak
dc.date.accessioned2020-12-10T07:48:23Z
dc.date.available2020-12-10T07:48:23Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218906
dc.description.abstractBilgide meydana gelen hızlı değişimler ve buna bağlı olarak yaşanan toplumsal gelişmeler, bireylerin bilgiye ulaşmalarında ve yeni öğrenmelere duyulan gereksinmelerinde yenilikleri de beraberinde getirmektedir. Bu süreç ile içinde bulunduğumuz bilgi çağında bireylerin her yaşta, her yerde ve her konuda öğrenmelerini destekleyen hayat boyu öğrenme kavramının önemi vurgulanmaktadır. Hayat çapında öğrenme kavramı ise zamana ve fiziksel ortamlara sığdırılamayan bir sınırsız bir öğrenme anlayışını ifade etmektedir. Yapılan bu araştırmanın amacı, eğitim fakültelerindeki öğretim elemanlarının hayat boyu öğrenme yeterlikleri ile hayat çapında öğrenme alışkanlıklarını incelemektir. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır ve veriler'Hayat Boyu Öğrenme Yeterlik Algısı Ölçeği' ve 'Hayat Çapında Öğrenme Alışkanlıkları Ölçeği' yoluyla elde edilmiştir. Araştırma, 2015-2016 akademik yılının birinci döneminde yedi farklı bölgede bulunan üniversitelerde görev yapan 276 öğretim elemanıyla gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, eğitim fakültelerindeki öğretim elemanlarının hayat boyu öğrenme yeterlikleri ile hayat çapında öğrenme alışkanlıkları yüksek düzeydedir. Eğitim fakültelerindeki öğretim elemanlarının hayat boyu öğrenme yeterlikleri, bölümleri dışında, cinsiyetlerine, üniversitelerine, medeni durumlarına ve ünvanlarına göre farklılık göstermemektedir. Aynı şekilde,öğretim elemanlarının hayat çapında öğrenme alışkanlıkları da bölümleri dışında, cinsiyetlerine, üniversitelerine, medeni durumlarına ve ünvanlarına göre farklılık göstermemektedir. Ayrıca, hayat boyu öğrenme yeterlik algısı ölçeği alt boyutları ile hayat çapında öğrenme alışkanlıkları ölçeği alt boyutları arasında anlamlı düzeyde ilişkiler tespit edilmiştir.
dc.description.abstractRapid increase in information and social changes due to this increase cause innovations about getting information and requirements for new learnings of individuals. In this process, the importance of life-long learning, which supports individuals' learning at any age, in any place and in any subject is emphasized in information age. The concept of life-wide learning reflects the idea of limitless learning which is independent from time and place. In this research, it is aimed to examine life-long learning competencies and life-wide learning habits of lecturers in faculties of education. In the research, descriptive method is used and the data has been obtained through 'Life-Long Learning Competency Scale' and 'Life-Wide Learning Habits Scale'. The research has been actualized with 276 academicians in education faculties of universities in seven different regions in the first period of 2015-2016 education year. According to the results obtained from the research, the lecturers participated in the research have high level of life-long learning competencies and life-wide learning habits. No significant difference is found in lecturers' scores of life-long learning competencies as regards their genders, universities, marital statuses and titles except for their departments. Likewise,no significant difference is found in lecturers' scores of life-wide learning habits as regards their genders, universities, marital statuses and titles except for their departments. Besides, significant differences are found between the lower sizes of 'life-long learning competency scale' and 'life-wide learning habits scale'.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEğitim fakültelerindeki öğretim elemanlarının hayat boyu öğrenme yeterlikleri ile hayat çapında öğrenme alışkanlıklarının incelenmesi
dc.title.alternativeAn Investigation on the life - long learning competencies and life - wide learning habits of lecturers in faculties of education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation faculties
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmLifelong learning
dc.subject.ytmLife wide Learning
dc.identifier.yokid10099161
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMERSİN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid421576
dc.description.pages188
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess