dc.contributor.advisor | Gündoğdu, Mehmet | |
dc.contributor.author | Akbari, Sahar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:48:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:48:19Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218897 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma Iranda yasayan 7-11 yas grubu çocuklarla, Türkiye'de yasayan 7-11 yas grubu çocukları arasında sayı, miktar, madde, uzunluk, ağırlık, alan ve hacim korunumu bakımından fark olup olmadığını incelemek amacıyla yapılmıştır.Bu araştırmanın çalışma grubunu, İran'ın Tebriz kentinde yaşayan ve ilkokulunda Öğrenimlerini sürdüren 7-11 yaş grubu rastgele seçilmiş 50 çocuk ile Türkiye'nin Mersin Kentinde yaşayan ve ilkokulunda öğrenimlerini sürdüren 7-11 yaş grubu rastgele seçilmiş 50 Çocuk olmak üzere toplam 100 çocuk oluşturmaktadır. 7, 8, 9, 10 ve 11 olmak üzere beş farklı yaş grubu piagetin sayı, miktar, madde, uzunluk, ağırlık, alan ve hacim korunumun kazanıp kazanılmadığını incelemek üzeri geliştirdiği problemler ve hazırlanan bir bilgi formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin istatistiksel analizleri için SPSS 20.0 programı kullanılmıştır. Iranda yasayan 7-11 yasları arasındaki çocuklarla Türkiye'de yasayan 7-11 yaş grubu çocukların sayı, miktar, madde, uzunluk, ağırlık, alan ve hacim korunumu niteliklerin kazanmaları arasında fark olup olmadığını test etmek amacıyla t-testi uygulanmıştır. Ayrıca, araştırma grubunun bilişsel gelişim düzeylerinin cinsiyete göre farklılaşıp farklılaşmadığı da t-testi ile incelenmiştir. Bilişsel gelişim puanları ile yaş arasındaki ilişkiyi gözlemek amacıyla da verilere Pearson momentler çarpımı korelasyonu uygulanmıştır. Diğer yandan sınıf seviyesi ve bilişsel gelişim ilişkisini incelemek amacıyla varyans analizi yapılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre bilişsel gelişimde ne cinsiyet ne de yaşana ülke ya da yaşanan kültürün etkili olmadığı gözlenmiştir. Diğer yandan beklendiği gibi ve kuramla tutarlı bir şekilde yaş ya da sınıf seviyesi arttıkça bilişsel performans da artmaktadırAnahtar kavramlar: Bilişsel gelişim, korunum, piaget, yaşanan ülke | |
dc.description.abstract | The aim of the present research was to investigate the difference between 7-11 age children living in Iran and Turkey in relation to the number, amount, matter, length, weight, space and volume. The study group of the study is consisted of 100 primary school children selected from Tebriz city of Iran and Mersin city of Turkey (7 age 20 children; 8 age 20 children; 9 age 20 children; 10 age 20 children; 11 age 20 children). The data was gathered by means of the problems developed by Piaget to investigate the conservation development in number, amount, matter, length, weight, space and volume areas. SPSS 20. Software was used to analyze the data. To examine the difference between the conservation development of 7-11 age children living in Iran and Turkey, independent group t-test was administered to the data. Also, to examine the gender difference in conservation development, again independent group t-test was administered to the data. To investigate the relationship between age and conservation development, Pearson product moment correlation was applied to the data. Then, to examine the relationship between gender, country (culture) and conservation development, 2 (female-male) X 2 (Iran-Turkey) analysis of variance method was applied to the data.The results of the study showed that no gender difference and no country-culture difference was observed on the conservation development of the children. A significant difference between countries was observed on matter conservation. So the children living in Iran underperformed than children living in Turkey. Consistent with the related literature, cognitive performance increase depends on the age.Key words: Cognitive development, conservation, Piaget, Iran, Turkey. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | İran`da ve Türkiye`de yaşayan 7-11 yaş gurubu çocuklarında korunum gelişimi | |
dc.title.alternative | Conservation development of 7-11 age children living in İran and Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Conservation | |
dc.subject.ytm | Comparative education | |
dc.subject.ytm | Iran | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Cognitive development | |
dc.subject.ytm | Piaget, Jean | |
dc.identifier.yokid | 10121898 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 439275 | |
dc.description.pages | 64 | |
dc.publisher.discipline | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı | |