dc.contributor.advisor | Gizir, Sıddıka | |
dc.contributor.author | Dinç, Reyhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:48:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:48:15Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218890 | |
dc.description.abstract | Bu nitel çalışmanın amacı, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nin farklı bölümlerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının bakış açısından öğretim elemanlarının sınıf içinde göstermiş oldukları etik dışı davranışları belirlemek ve kız ve erkek öğretmen adaylarının bu davranışlara yönelik görüşlerindeki benzerlik ve farklılıkları ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini, 2015-2016 yılında Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesinde yer alan (Türkçe Öğretmenliği, Matematik Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Psikolojik Danışma ve Rehberlik) yedi bölümünde 3. ve 4. sınıf olarak öğrenim görmekte olan 946 (617 kız, 329 erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemini ise evreni temsil etme gücünü artırmak amacıyla bölüm, sınıf düzeyi ve cinsiyet dikkate alınarak katmanlı seçkisiz örnekleme yöntemi ile belirlenen 30 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmacı tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilen veri, içerik analizi ile incelenmiştir. Analiz sonucunda, öğretim elemanlarının sınıf içindeki etik dışı davranışlarının her biri çeşitli kategorileri içeren ve 'profesyonellik', 'tutum ve davranışlar' ile 'değerlendirme' olarak isimlendirilen üç tema altında ele alınabileceği gözlenmiştir. Bu temalar kapsamında ele alınan görüşler hemen hemen tüm katılımcıların görüşlerini yansıtmakla birlikte, bazı kategoriler altında ele alınan görüşlerin kız ya da erkek öğretmen adayları tarafından sıklıkla dile getirilmiştir. Bu kategoriler 'iletişim üslubu', 'dini, siyasi, etnik ayrımcılık', 'öğretim bilgi ve becerisi', 'sınav içeriği', 'etkin dönüt' ve 'ders geçme' olarak belirlenmiştir. Bulgular ilgili alanyazın dikkate alınarak tartışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Öğretim elemanları, yükseköğretimde etik, etik dışı davranışlar | |
dc.description.abstract | This qualitative study aims to specify the unethical behaviors that faculty members show in the classroom environment from the views of pre-service teachers from all departments of faculty of education at Mersin University, and also to show the similarities and differences between female and male pre-service teachers' views on these behaviors. The population of the study consists of 946 (617 female, 329 male) 3rd and 4th grade students studying at one of the aforementioned departments of faculty of education at Mersin University during 2015-2016 academic year (Turkish Language Education, Mathematics Education, Primary School Teaching, English Language Teaching, Early Childhood Education, Elementary Science Education, Guidance and Psychological Counseling). With the aim of increasing the capability of representation of the population, the sample of the study consists of 30 students who are designated by stratified random sampling method considering department, year and gender. The data obtained by using semi-structured interview form developed by the researcher was analyzed with content analysis. As the result of the analysis, it is observed that unethical behaviors of faculty members could be examined under three themes each of which involves diverse categories, and which are defined as 'professionalism', 'attitude and behaviors' and 'evaluation'. Although all the views which are examined within the scope of these themes reflect the views of almost all of the participants, the views which are examined under some categories are uttered frequently by the female or male pre-service teachers. These categories are identified as 'communication style', 'religious, political and ethnic discrimination', 'teaching knowledge and skills', 'evaluation content', effective feedback', and 'passing the course'. Findings were discussed by considering the related literature.Key Words: Faculty members, ethics in higher education, unethical behaviors | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının bakış açısından öğretim elemanlarının sınıf içindeki etik dışı davranışları | |
dc.title.alternative | Unethical behaviors of faculty members in classroom from the views of pre-service teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | In-class behaviors | |
dc.subject.ytm | Unethical behaviour | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.identifier.yokid | 10129838 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 454758 | |
dc.description.pages | 186 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı | |