Maple programının fizik öğretiminde kullanılması: Bir ve iki boyutta hareket örneği
dc.contributor.advisor | Kaplan, Bengü | |
dc.contributor.author | Polat, Esengül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:48:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:48:11Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-02-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218882 | |
dc.description.abstract | Günümüzde öğretmenlerin eğitim sistemindeki rolü ve görevi değişmekte olup artık tüm branşlarda özellikle de fen bilimlerinde öğretmenlerin bilgisayarları etkili ve verimli kullanabilmeleri gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, Fen Bilgisi Öğretmenliği ve İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü öğrencilerine Maple Paket Programı tanıtılarak ve bu program kullanılarak fiziğin mekanik dalındaki bir ve iki boyuttaki hareketle ilgili problemler çözülüp; sonuçlar grafiklendirilerek konunun öğrenciler tarafından daha kolay, hızlı ve kalıcı öğrenmeleri sağlanarak; öğretmen adaylarının program hakkındaki tutumlarını ölçmek ve öğretmen adaylarının yetiştirilmesinde teknoloji kullanımı hakkında öneri getirmektir. Çalışma 2014-2015 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Döneminde Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi ve İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümlerinde öğrenim gören 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri olmak üzere toplam 171 öğrenci ile yapılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak literatür ve uzman görüşlerine dayanarak hazırlanan uygulama görüş ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 17.0 programı kullanılarak non-parametrik analiz tekniklerinden Mann Whitney-U ve Kruskal Wallis-H testleri ile yapılmıştır. Analiz sonuçlarına genel olarak bakıldığında öğretmen adaylarının derste veya kişisel olarak kullanabilecekleri bilgisayar programları hakkında yeterince bilgiye sahip olmadıkları ancak fizik öğretiminde Maple programı kullanımı ve fizik dersinde teknoloji kullanımı hakkında büyük çoğunluğunun olumlu görüş belirttiği görülmektedir. Ayrıca elde edilen sonuçlara göre öğretmen adaylarının bu görüşleri cinsiyet ve kendilerine ait bilgisayarları olması durumuna göre farklılık göstermezken, öğrenim gördükleri bölüm ve sınıflara göre farklılık göstermektedir. Fen Bilgisi Bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarının görüşleri, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarına göre daha olumlu yöndedir. Yine 4. sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarının görüşleri de 2. ve 3. sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarına göre daha olumlu yöndedir. Gelecekte daha da önemli hale gelecek eğitim yazılımları gerek öğretmen adaylarına gerek mesleğine başlamış öğretmenlere ilgili kurumlar tarafınca tanıtılmalı, ulaşmaları için imkânlar sağlanmalı ve kullanımları için gerekli dersler verilmelidir. Böylece eğitim-öğretim ortamları; öğretmenler tarafından daha verimli ve aktif hale getirilebilir. | |
dc.description.abstract | Nowadays, the role and duties of teachers in education system have been changing and it became a necessity to use computers effectively and efficiently in all branches of science. The aim of this study, the Maple Package program is introduced to Elemantery Mathematics and Science Education Department students, and by using this program the motion problems in one and two dimensions of the mechanical branch of physics is solved and plotted the results easier, and therefore, is provided fast and permanent learning for students, and is measured their attitudes about the program and is made recommendations on the use of trained teacher candidates in technology. This work has been made with a total of 171 students (grades of 2, 3, 4) who were educated in Elementary Science and Mathematics Education of Education Faculty of Mersin University in spring semester of 2014-2015 academic year. In the present investigation, scale applications prepared based on literature and expert opinions were used in order to collect data. Data analysis was performed with SPSS 17.0 program using the non-parametric techniques of Mann-Whitney and Kruskal-Wallis-H tests. According to the results of the analysis it was observed that teacher candidates did not have required information about computer programs which can be applied in physics courses or for personal usage but they were eager to use the Maple program and other technologies in physics lectures. Opinions of teacher candidates do not change with respect to their gender and having their own computers, but varied with their grades and departments. The teacher candidates studying in the science section have more positive aspects than those studying elementary mathematics. Furthermore, the teacher candidates studying in fourth classes have more positive opinions than those in second and third classes. Educational softwares, which will be more important in the future should be introduced to teacher candidates and to professional teachers by the relevant institutions the courses should be given to the teachers for the usage of computer programs and opportunities should be provided in order to access these programs. Thus, these teachers candidates will be able to educate their students more efficiently and productively. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Maple programının fizik öğretiminde kullanılması: Bir ve iki boyutta hareket örneği | |
dc.title.alternative | The Use of Maple software in physics education: Motion in one and two dimensions sample | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-02-14 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physics teaching | |
dc.subject.ytm | Maple | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Computer assisted instruction | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Packaged softwares | |
dc.identifier.yokid | 10102292 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 421571 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |