Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilişsel olmayan becerilerinin program tercihlerini belirlemedeki rolü
dc.contributor.advisor | Ergen, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Kalkan, Serpil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T07:48:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T07:48:05Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/218870 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesinde birinci ve dördüncü sınıflarda kayıtlı olan öğretmen adaylarının bilişsel olmayan becerilerinin ve demografik değişkenlerin, program tercihleri üzerindeki rolünü belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma örneklemi, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesinde yedi programda kayıtlı olan birinci ve dördüncü sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırma verileri, Sıfatlara Dayalı Kişilik Testi (SDKT) ve örneklemin demografik değişkenlerini ve kişisel bilgilerini içeren bilgi formu ile elde edilmiştir. Araştırmacı tarafından geliştirilen bilgi formu, ayrıca öğretmen adaylarının kaydolmayı arzu ettikleri programı belirlemeyi amaçlayan bir tercihler seti içermektedir. SDKT uygulanması için geliştiricilerden ve adaylardan veri toplanması için bölüm başkanlarından gerekli izinler alınmıştır. Veri setini analiz etmek için, SPSS-22 paket istatistik programı kullanılarak Ki-Kare testi yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre, kişilik özellikleri ve demografik değişkenler ile belli programlarda kayıtlı öğrencilerin, program tercihleri arasında bir ilişki vardır ancak ortaya çıkan ilişki, yurtdışında yapılan benzer çalışmalarda olduğu kadar yüksek düzeyli ve belirleyici değildir. Diğer taraftan, öğrencilerin okumayı arzu edecekleri program tercihi ile kişilik özellikleri ve demografik değişkenler arasında düşük düzeyde bir ilişki bulunmuştur. Bulgular, Türkiye'de öğrencilerin program tercihleri ile en yüksek düzeyde ilgili olan faktörlerin kişilik özellikleri ya da demografik değişkenler değil, öğrenci seçme sınavından alınan puanlar olabileceğini ortaya koymaktadır.Anahtar Kelimeler: Bilişsel olmayan beceriler, Büyük Beş kişilik özellikleri, program tercihi,öğretmen yetiştirme. | |
dc.description.abstract | This study aims at describing the role of non-cognitive skills and demographic variables on major choice of student teachers from 1st and 4th grades at Faculty of Education of Mersin University in 2015-2016 Educational Year. Research sample consists of 1st and 4th graders at seven teacher training programmes of Faculty of Education of Mersin University. Research data were obtained via Adjective Based Personality Test and personal information form which includes demographic and personal information of the sample. Personal information form which was developed by researcher, also involves a preferences set to determine aspirations of student teachers. Necessary permissions for administration of tool and data collection from students were requested and taken from tool developers and University Department Chiefs. Chi- Square Test was use to analyse the data set and SPSS -22 was used as a mean of analysing program. According to findings of the research, there are some relations between particular personality traits and demographic variables and major choice of students' from particular programmes whilst the relation and role are not as high and descriptive as shown in similar researches in abroad. On the other hand, there is a weak relation between students's aspirations and personality traits and demographic variables. Findings show that the strongest effect on students' major choice neither their personality nor other personal variables instead their test scores gotten from University Entrance Exam in Turkey.Key Words: Non-cognitive skills, Big Five personality traits, major choice, teacher training. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilişsel olmayan becerilerinin program tercihlerini belirlemedeki rolü | |
dc.title.alternative | Role of non-cognitive skills on the programme choice of student teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.subject.ytm | Five factor personality model | |
dc.subject.ytm | Teacher Training Programs | |
dc.subject.ytm | Demographic variables | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Education faculties | |
dc.subject.ytm | Cognitive abilities | |
dc.subject.ytm | Non-cognitive skills | |
dc.subject.ytm | Field choice | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.identifier.yokid | 10137136 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MERSİN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 454766 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |